Blod i afføring... Blod i afføring...
Hvad kan blod i afføring skyldes??
Vores nu snart 1½ år gamle kastrat Tazz (maine coon) havde her til morgen blod i afføringen....
han er indekat, bliver fodret med Royal canins maine coon fodder og med lidt ekstra " billigere" fodder som godbider eller til at blande op med,
Det er set før i hans afføringen, men det var under ormekur som killing og vi fik ad vide at det sikkert var noget i kuren der gjorde det, og det var også væk igen få dage efter kuren sluttede....
ellers er hans sund og rask.. spiser, tigger - leger med vores anden kastrat (oscar) eller ligger og putter med oscar i sofaen....
for jeg ingen rimelige svar, kontakter vi selvfølgelig dyrlæge, men tænkte jeg lige ville høre jer ad først...
go aften...
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 96
Det kan være han har slugt/spist et eller andet der ikke kan opløses, og at det derfor sidder fast i tarmen på ham.
Har engang set et tilfælde med en hund(jeg ved godt at det er noget andet) og den havde også blod i afføringen, og nedsat appetit.
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
Er blodet friskt eller størknet?
Hvis blodet er friskt, kan det være, fordi han har lidt hård afføring, der har revet hul på en af de fine blodårer der sidder i endetarmen - det er ikke farligt.
Hvis blodet er størknet, kommer det højere oppe fra i tarmen - det kan være klogt at få en dyrlæge til at se på det.
okt 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 35
Jeg tager mig et ekstra godt kig når jeg tømmer katebakken når jeg er hjemme igen, og så må vi se om der er noget idag.....
Blod i afføring...