600 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
soveplads soveplads
Man siger meget generelt, at katte foretrækker at sove højt oppe. Mine nuværende fire katte og min forgående gamle kat har altid fortrukket gulvet eller en stol. Jeg har haft købt stativer og kattetromle med huler, men det har kun haft interesse i kort tid, så er de vendt tilbage til tæppet foran brændeovn eller havedør eller en stol. Dyner vil de selvfølgelig gerne sove i, men det giver for mange hår i sengen, så soveværelset holder jeg lukket. Foretrækker jeres katte at sove højt oppe ?
0 synes godt om
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 812 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.761
Det allervigtigste er placeringen.
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 183
maj 2016
Følger: 26 Følgere: 41 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 58
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 812 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.761
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Smilla ynder at sove i sin kradsebølge på gulvet om aftenen, om formiddagen og natten sover hun gerne i en af vores lænestole og om eftermiddagen vælger hun gerne enten toppen af kradsetræet eller vindueskarmen, men det variere også efter årstiden.
Tøsen ligger det meste af dagen øverst på sit kradsetræ, for så kan hun ligge og kigge ud af vinduet når hun ikke sover, men det er kun om sø megen hun ligger der, om vinteren bruger hun ikke kradsetræet særligt meget, om aftenen ligger hun faktisk altid i sofaen og om natten ligger hun i sengen sammen med mig, så kan hun veksle lidt i løbet af dagen mellem vindueskarmen lidt efter hvad hun lige føler for den dag, hun kan godt finde på at ligge sig på gulvet men det er mest om natten når det er for varmt at ligge i sengen, så har jeg lavet en lille soveplads til hende i soveværelset hvor hun kan ligge hvis hun vil.
Men generelt veksler mine 2 ret meget både i løbet af dagen, efter årstiden og sådan lidt efter hvad de lige har lyst til den dag. Man kan ikke sådan 100% sige at der ligger de hver eneste dag, men de har nogle bestemte pladser de veksler imellem og kun 1 plads har de tilfælles og må skiftes til at bruge ellers ligger de ikke samme steder, Tøsen har sine favoritter og Smilla har sine og det er som sagt kun en og det er vindueskarmen de begge godt kan lide at være i, bare ikke samtidigt.
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 60
Mons ligger altid øverst oppe i kradsetræet, som er placeret sådan at han har overblik over det meste af lejligheden.
Silla kravler op på køleskabet og har også derfra overblik over det meste af lejligheden.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 183
maj 2016
Følger: 26 Følgere: 41 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 58
soveplads