846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Juleaften, juletræ og stearinlys Juleaften, juletræ og stearinlys

Kære læser.
Det er første gang vi har killing og julen står jo for døren. Har I nogle anbefalinger omkring juletræ? Hvordan gør vi, kattene, kravler de op, forstår de et nej? Skal vi sprøjte træet med noget eller hænge citronskaller op? Jeg vil gerne have nogle råd.
På forhånd tak og Rigtig Glædelig Jul til jer alle.
Winni

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juleaften, juletræ og stearinlys
  • #1   18. dec 2006 hihi prøv lige og se på daffys profil, så ser du hvad man ikke skal gøre

• #2   18. dec 2006 He he,ja jeg har taget mine forholdsregler ang dette enme.Har også en meget aktiv og nysgerrig killing.
    Så INGEN levende lys....en krog i loftet med en meget solig kæde i til at holde juletræet opretstående bare juleaften *G*.. Og så håbe at mine gæste bærer over med at deres gaver bliver åbnet af Alberte før dem ...

God fornøjelse herfra ;o)

• #3   19. dec 2006 HIHI en problem stilling de fleste af os kender.... nu kan jeg selvfølgelig kun snakke for mine egne misser.... Ja de kravler op.... og de vil ernormt gerne lege med glaskuglerne... de synes de mindre meget om bolde... Tossede kræ.. Jeg stillede et plastik træ op den 1 dec det blev sat i kælderne igen den 7 dec.... Du kan prøve at srøjte træet med gå væk kat/hund... men det virker som regel i 4-5 timer og så stinker det frygteligt i hele huset.... Det med om de forstår et nej ved kun du... mine gør men kun to af dem hører efter... de sidste er mere end ligeglad... Men jeg at binde træet fast i væg eller loft lyder som en god ide...

Med sterrin lys der har mine lært det på den hårde måde... næser for tæt på lys gir svedne knur hår.... men de kan ikke nærer sig alligevel...
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7164
    se andet sidste billede....

Held og lykke og God Jul

Naja

• #4   19. dec 2006 Mea forstod et nej allerede det første år, efter hun lige skulle se hvad de der hængende ting var til for. Vi fjernede så dengang alle glaskugler fra de nederste grene. Men hun er en usædvaneligt velopdragen kat, så der var slet ikke noget (selvom jeg næsten ikke kunne få mig selv til at sige nej, det så så kært ud) hverken det år, eller det næste. Og nu her bor jeg for mig selv, og der er intet juletræ, og ingen af de tre jeg har boende for tiden har været i julepynten endnu.

Men jeg tror bare jeg var været meget heldig med Mea. Hun er så dejlig..
    May har svært at forstå det, og hende og et juletræ? Gys..

• #5   19. dec 2006 Mea elskede tilgengæld at ligge under juletræet bare.. Det var hendes yndlings sovested i julen..

• #6   19. dec 2006 Kære alle
    Tusind tak for alle rådene. Jeg har også været forbi på sider, hvor jeg har set jeres skønne katte og julebilleder. Dejligt at høre at der også er nogle, der tør binde an med et juletræ. Vi skal holde jul i år, så jeg prøver at liste juletræet ind og ser. Men jeg hører gerne flere forslag, hvis nu interessen er der.
    Skal emnet slettes igen, når det ikke længere er aktuelt. Eks. kort efter jul?
    Glædelig jul og godt nytår til jer alle.

• #7   19. dec 2006 Vil sige at min kat kravler op i træet hvert år (vælter et par gange) men ellers ikke det store.

• #8   20. dec 2006 Du behøver ikke at slette den.... bare lad den ligge... glæder mig til at hører om dine erfainger...

God Jul Naja

• #10   29. dec 2006 Vi havde besøg af Victors bror Garfield den 24. Så han brugte en masse kræfter på at passe sine enemærker. Derfor sov han hele juleaften indtil han blev tvunget ind til sin lille julegave. Han opdagede slet ikke lys i træet. Han var meget nysgerrig, da træet kom ind. Var oppe i det et par gange. Han forsøgte lidt, da pyntet kom på, men jeg fik sagt nej tusindvis af gange. Den 27. begyndte han at lege for alvor med det og ville til at kravle op. Læs mere på profilen evt.

Kommentér på:
Juleaften, juletræ og stearinlys

Annonce