2.684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Shit et væmmeligt syn!!!! Hund bed kat ihjel. Shit et væmmeligt syn!!!! Hund bed kat ihjel.

Jeg ska lige ud med det her.. Igår da jeg kom gående nede fra købmanden i vores by, så jeg en hund stå og galpe efter en kat, katten var naturligvis bange og jeg vidste ikke hvad jeg sku gøre. jeg har erfaringer om at man ikk bare tager ved en hund som man ikk kender, så jeg skyndte mig at løbe ind hvor jeg vidste hunden boede og fik ejeren med ud, men da var det for sent...!!! Hunden havde fået fat i den stakkels kat og slået den ihjel! Det var bare så væmmeligt, jeg tudede hele aftenen ved tanken om at det kunne være Pølle... Fik et chok (staves) uden lige!!!!! Sku bare lige af med det!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shit et væmmeligt syn!!!! Hund bed kat ihjel.
  • #1   27. mar 2008 For pokker da... Stakkels kat.
    Hvad gjorde ejeren? Og var katten på deres grund eller var hunden løbet ud eller hvordan skete det?

• #2   27. mar 2008 årh stakkels kat... kan godt forstå du fik et ordentligt chock. det var da en rigtig grim oplevelse

• #3   27. mar 2008 Hunden var selvfølgelig hoppet over hegnet og efter katten! Ejeren sagde bare at "naboen er ligeglad, for de skider og pisser over det hele", hvadf er det for en kommentar??!! Så hjernedød kan man da ik være..!! Hva hvis det var nogens kat? Stakkels kattemor.. Jeg har selv hund, men han går da aldrig løs, det ska hendes da absolut heller ik.. Bliver bare så sur over såen noget..

• #4   27. mar 2008 Jeg har også haft hund og nej, den gik sgu heller aldrig løs.. Men mine katte går nu heller ikke løs. Hvilket det her er en af grundende til.

• #5   27. mar 2008 Hunden skulle aflives på stedet, da den viser aggresiv adfærd, som næste gang <b>kan</b> gå ud over et lille barn (eller menneske generelt)!
    Hunden må heller ikke løbe rundt frit!
    Jeg tror ikke at ejeren til hunden havde været ligeglad, hvis det var en endnu større hund der havde bidt hendes ihjel?
    Stakkels dig, og stakkels katte-ejer(-e)!

Potetårer herfra.

• #6   27. mar 2008 Nixen - Hunden skulle <b>ikke</b> være aflivet, for den fulgte kun sit instinkt. Desuden er der desværre nogle hundeejere, der hader katte og direkte pudser deres hunde på dem.

Nu kan man ikke aflive hundens ejer, men kan skulle have haft en gevaldig bøde for det, der skete med katten.

Han kan være meget glad for, at det ikke var en af mine katte, det gik ud over.

Jeg oplevede for nogle måneder siden noget tilsvarende:
    Jeg hørte larm og skramlen udenfor, og da jeg gik ud, så jeg et ægtepar og deres hund. Hunden havde væltet mandens cykel og haft fat i en vildkattekilling. Familien ville gå videre, da de ikke mente, der var sket noget med killingen, men jeg kunne se, den slæbte sig af sted på forbenene, og beordrede dem til at blive på stedet, mens jeg ringede til dyrlægen, der heldigvis var i området og kom omgående.

Killingen havde brækket ryggen og blev omgående aflivet, og manden måtte give navn og adresse til dyrlægen, da han selvfølgelig skulle betale regningen.

Hunden var en jagthund, fortalte han, men han havde åbenbart ikke fuld kontrol over den. Dyrlægen skældte ham hæder og ære fra.

• #7   27. mar 2008 Snøft... :o( Føler med dig, tænk sig og være vidne til det, jeg tror jeg ville have mareridt LANG tid efter!!

Men ja tror lige så meget det er kan være ejerns skyld som mega siger.. syntes oz det er ham der burde have en bøde, og så sku han ku bevise han har styr på hunden, ellers skal den tages fra ham!!! Bare min mening!!

• #8   27. mar 2008 Først og fremmest til dig Camilla Brandt P.

Jeg ville ønske for dig at du ikke havde haft den oplevelse, det har uden tvivl været rædselfuldt.

Dernæst:
    Selvfølgelig skal den hund ikke aflives. Som Mega sagde så har hunden forfulgt katten ud af sin have og gjort det der nu engang er hundens instinkt nemlig at forsvare sit territorium. Desværre har hunden "vundet" over katten i denne her omgang - det sker oftere at det er kattene der vinder over hundene, og skader hundene for livstid...........kræver vi så kattene aflivet????? Nej vel!

Den eneste trøst for den sølle kat er, at den med 99 % sikkerhed er død hurtigt, da den sikkert har få knækket nakken, hvilket i mine øjne, er mere humant end en påkørt kat der ofte lider længe inden den dør.

Hvem har skylden for at dette kunne ske???? I mine øjne. ja så er det katteejeren der ikke holdt sin kat inde!

• #9   27. mar 2008 Glemte lige:

Den eneste der vil få en bøde i det her tilfælde er katteejeren pga. hans/hendes kat har rendt løs.

• #10   27. mar 2008 Men hundeejeren bør kontakte ejeren og give besked om, hvad der er sket. Det kunne jo være en af mine katte, der en dag slap ud af løbegården og mødte en fremmed hund! Og hvis det havde været en lille hund, så havde ejeren nok kontaktet ejeren ikk?

Jeg er SÅ træt af at folk ikke regner andre folks kæledyr for noget - bare fordi det er en kat

• #11   27. mar 2008 Helle L.

Nu nævnes størrelsen på hunden jo ikke så det kan jo sagtens have været en lille hund der er tale om.

Jeg er tilgengæld træt af at folk lader deres katte rende løse rundt. Kigger jeg ud i min have fra vinduet her på kontoret ja så ser jeg to katte ligge på mine havemøbler som de har totalt ødelagt med deres hvæsen klør. Jeg har lige været ude og hente en kop kaffe og ud af mit køkkenvindue ser jeg en trejde kat stå og skide i min have.....

Bør alle kæledyrsejere ikke lære at vise hensyn til sine medmennesker eller gælder den regel ikke for os med katte?????

• #12   27. mar 2008 Selvfølgelig skal hunden da ikke aflives.. Sikke da noget lort at sige.. JA, det er skide synd - men der er altså hunde der slet ikke kan fordrage katte og det gør altså IKKE hunden til en dårligere hund af den grund.
    Hunden burde derimod være forsvarligt bundet eller være i snor af ejeren.

Og så synes jeg i øvrigt at katte ejeren bærer størstedelen af skylden her, da han/hun ikke overholder loven.. Hvilket desværre gik ud over katten smiley

• #13   27. mar 2008 Lykke.

Hvorfor skulle hunden have været "bundet eller i snor"? Sådan som jeg læser det, har hunden opholdt sig i egen have indtil katten kom en tur ind i dens have.............jeg kan selvfølgelig have misforstået det!

• #14   27. mar 2008 Som jeg forstod det har hunden dræbt katten uden for haven. Dvs. hunden er løbet ud, hvilket den ikke burde kunne.

• #15   27. mar 2008 I en ideel verden kan jeg kun give dig ret, men nu er verden ikke ideel mht. hvad vores kæledyr kan og ikke kan fordi vi ikke sikre dem bedre end vi gør.

Jeg kunne godt unde både hunden og især katten, at de ikke havde mødt hinanden og faktisk også de ulykkelige ejere af begge dyr. Men jeg kan kun tilslutte mig din vurdering af at katteejeren er den der bærer det største ansvar i det skete.

• #16   19. jul 2008 Ejjh hvor skrækkeligt for dig at opleve sådan noget! Jeg ville sQ os ha tudet mig selv halvt ihjel.

Men ja sådan en hund må sQ konsekvent aflives! Sådan et stykke møgkræ.
    Hvor mange katte skal sådan et aggressivt kræ mon have lov til at slå ihjel før det bliver gjort noget. - Måske er det heller ikke en kat næste gang, men et barn som det allerede er blevet nævnt.
    Puha !!
    Tror seriøst jeg var sprunget på hunden og selv aflivet den så gal var jeg blevet :@

• #17   19. jul 2008 Og skriver Camilla Brandt altså at hunden er hoppet over hegnet UD til katten, så den med at hunden forsvare sit territorium er noget bullshit.
    Jeg mener også man har pligt til som hundeejer at sørge for sådan noget IKKE sker. Jeg ville til enhver tid sørge for at min hund fra hvalp af blev opdraget til ikke at skade katte - ved godt de godt kan finde på at løbe efter dem, men mange hunde kunne altså stadig ikke drømme om at dræbe eller skade katten. De synes bare det er sjovt at løbe efter dem, så sådan et kræ som den hund skulle aflives omgående.

• #18   19. jul 2008 Enig <b>Maria</b>!

Kommentér på:
Shit et væmmeligt syn!!!! Hund bed kat ihjel.

Annonce