{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Camilla B
Camilla B
Tilmeldt:
30. jun 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Rødt sår ved munden {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er ny herinde, men håber at i vil hjælpe. Min indekat har fået dette sår. Jeg tænker at hun har kradset sig selv? Hvad kan jeg gøre?

Hun får epilepsi-anfald når hun skal til dyrlægen, så tænkte at jeg lige ville høre jer inden jeg ringer ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødt sår ved munden
  • #1   30. jun 2020 Se her:
    https://www.netdyredoktor.dk/kat/sygdomsleksikon/e/eosinofilt-granulom/

    Sidder den anden hjørnetand ligeså skidt som den, der er synlig på fotoet?
    Tænker at det i så fald kunne være et sår fra indersiden af læben... Det ville næsten være at foretrække at få fjernet en tand, fremfor at skulle i gang med allergiudredning, men det kommer I nok desværre til, tror jeg.

    Og forresten, er der evt en mobildyrlæge i dit område? For så kunne I slippe for turen til dyrlæge.


  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   1. jul 2020 @Tinka

    Hun har et kæmpe overbid, og har fået fjernet den anden tand, så det er helt sikkert ikke den.

    Men ved du hvad, jeg kom lige i tanke om at hun har leget ret meget med mine bukser med snører, som har hængt på tørrestativet. De bliver ellers altid tørretumblet, men hang til tørre i et par dage denne gang. Snørerne har metal i enden. Måske er det det? De bliver ihvertfald smidt ud nu.


  • #3   2. jul 2020 Hmm jeg ville nok også undersøge om en mobildyrlæge er i dit område? Virker som et sart sted og måske dyrlægen vil foretrække at kigge på det og afgøre om det kræver antibiotika smiley
    Kunne godt være snøren, men et decideret sår af den hmm, ved ikke om metallet kunne skære på en måde? Ellers kan det være svært at afgøre... måske bare ring og hør hvad dyrlægen synes pr tlf, måske du kan sende dem billedet også


  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   2. jul 2020 @Ida

    Jeg kan umiddelbart kun finde en på indre Frederiksberg. Jeg bor ude på Vestamager.

    Metallet er ret skarpt i kanten smiley Det ser heldigvis meget bedre ud idag, det er slet ikke rødt mere. Jeg ringer dog alligevel lige til dyrlægen imorgen tidlig smiley


  • #5   3. jul 2020 HVis der ikke er en mobildyrlæge i området, kan det, som Ida nævner, være en god ide at sende fotoet til dyrlægen. Måske kan I spare en køretur - og et epileptisk anfald - så.
    Man kan håbe det er sket ved leg med buksesnøren! Men jeg tvivler ... Den ene side af overlæben er, som det nævnes i linket # 1, et typisk sted for eosinofilt granulom


  • #6   3. jul 2020 Jeg kender dem ikke, men det er da fine anmeldelser, og ser fornuftigt ud, synes jeg. https://da-dk.facebook.com/pg/denmobiledyreklinik1/reviews/?ref=page_internal

    (fandt også en anden mobildyrlæge med nogle fine, men også nogle meget dårlige, trustpilot-anmeldelser også smiley )


Kommentér på:
Rødt sår ved munden

Annonce