{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Kattetårn {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg har siden min hunkat blev født haft et kattetårn som hun altid (!!) sov i og nød det rigtig meget. Her på det sidste virker hun helt uinteresseret i den og sover alle andre steder end der? Jeg har prøvet med lidt catnip-spray hvilket vækker hendes interrese for tårnet lidt mere, men hun sover der stadig slet ikke.
( hun er for nyligt blevet steriliseret hvis det kan have noget med sagen at gøre)

Håber nogen kan gøre mig klogere på hvordan det kan være hun nu er så uinteresseret i hendes førhen yndlings spot smiley

Fortsat god weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattetårn
  • #1   26. mar 2022 Katinka P
    Første regel som katteejer er at katten er dens egen herre. Du kan ikke tvinge din kat til kattetårnet medmindre den selv gør det frivilligt.
    Fortsat god weekend smiley


  • Lita L
    Lita L Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 7
    #2   26. mar 2022 Hej.

    Min kat har mange forskellige steder, hvor han sover. Han skifter rundt når han synes han skal prøve noget nyt.

    Hilsen Lita


  • #3   26. mar 2022 Hvor gammel er katten? Har du set den tage hop i samme højde og mængde som ellers?

    En hver ændring i adfær kan være tegn på sygdom, alder eller andet som har med helbred og psyke at gøre.

    Den sidste kat jeg måtte aflive, havde også skiftet sovepladser, så den var der hvor de andre katte og jeg ikke var ?? den havde øreproblemer og var i behandling, men desværre hjalp intet, og vi kom frem til, at den enten havde betændelse eller en tumor i hjernen, og det var ikke i hans interesse at blive undersøgt yderlig, da 3 uger med stærk penicelin ikke havde hjulpet, og han skulle ikke opereres i hovedet.
    En anden af mine katte ændrede sig markant da den havde smerter, den havde svær HD, og desværre Hjalp smertestillende i høj dosis ikke.

    Sådan er det nok ikke, forhåbentlig ikke med din kat, men tag ikke chancer med kattens helbred, læg mærke til om alt andet er som det plejer, så du kan fortælle om der er andre ændringer, til dyrlægen.
    Jeg håber alt er ok smiley


  • #4   26. mar 2022 Herhjemme bliver sovemiljøer / kradsemiljøer kun brugt kortvarigt bare for at miste interessen.
    Det eneste der her er permanent interesse for er min sofa.... smiley


  • #5   26. mar 2022 Her er alle katte-træer stadig succes. Tinka har et med rund soveplads med kant - den elsker hun at rulle sig sammen i. Så har hun to, som er lavere, ved vinduer - og dem sover hun også på stadigvæk. Hun har haft dem fra hun var killing, og hun bliver 4 år lige om lidt smiley

    Er i øvrigt helt enig med Jette i, at det er vigtigt at være obs på ændret adfærd.


  • #6   26. mar 2022 mine flytter også rundt. Nogen er værre end andre
    Men fælles er dog at de altid ender tilbage igen på et tidspunkt

    du kan evt prøve at flytte tårnet, sådan at det lige pludselige er "nyt" igen
    det virker her hos mig


  • #7   27. mar 2022 Altså... katte er deres egen herre, og de sover præcis hvor de selv har lyst. Det vil jeg ikke lægge mere i, medmindre hun pludselig ikke kan hoppe derop smiley

  • #8   29. mar 2022 Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din kat er, men det er ikke unaturligt at katte ændre soveplads, nogle rotere mellem nogle bestemte pladser, andre skifter dem ud. mine har altid skiftet sovepladser i forhold til årstiderne, de sover ikke samme steder om sommeren som om vinteren, om derudover så bliver der også vekslet mellem flere forskellige og ny kommer til og gamle pladser bliver pludseligt uinteressante, helt normalt.

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #9   31. mar 2022 Jeg ville tage katten med til dyrlægen igen og få tjekket for smerter efter sterilisationen. Der kan være noget, der strammer efter operationen eller en lille detalje, der skal rettes - tilsvarende opleves også af og til af mennesker efter en operation...

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Kattetårn

Annonce