9.852 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Kat vil ikke ha tørfoder Kat vil ikke ha tørfoder
Jeg har en lille hankat på omkring et år, og han vil ikke spise sit tørfoder..
Vi har prøvet mange forskellige mærker, men det eneste han vil spise er Perfect Fit, og det er altså dyrt som hverdagsfoder.
Han kommer fra et hjem, hvor han fik meget billig discount kattemad, også tørfoder, så forstår ikke hvorfor han ikke vil spise noget andet ?
Lige nu bruger vi Kitekat, men han gider simpelthen ikk spise det..
Nogen der har nogle ideer?
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
Hvis du skifter meget med foderet kan katten godt blive "kræsen".
Jeg vil råde dig til at læse dyrenes beskyttelses test, hvis du ikke ønsker et dyrt tørfoder, som stadig skal være godt. Der skulle hvis være et godt foder fra Aldi, som hedder et eller andet med S.
Hvor lang tid har du brugt før, og hvordan gjorde du dér?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 13
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
se hvad han kan li. Katte kan hurtigt komme til at mangle
noget i deres fodder, hvis man køber det lort, man kan
få i butikkerne... Og så bliver det dyrt hos dyrelægen
i sidste ende. Så jeg vil anbefale at give lidt mere for
noget godt foder, og at katten ikke kommer til at mangle
noget i sin kost, og han skal nok spise, når han bliver
rigtig sulten.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Der er intet korn i overhovedet.**
På et andet forum bad jeg om deklaration af Schnucki - og der er da både ris, majs og hvedemel i. Og så er det proppet med farvestoffer.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 697
Min nabo fodrede derfor sine to store hunde med Aldis hundemad og efter et stykke tid tabte de meget pels (man kunne næsten se ned til huden) de havde fået madallergi. Deres tænder var meget meget grimme, meed tykke belægninger af tandsten og deres tænder knækkede. De var konstant syge hele tiden og dyrlægen sagde de var vildt fejlernærede. Dyrlægen fik hende heldigvis til at fodre med Royal canin (mig ville hun nemlig ikke lytte til, jeg har altid fodret med kvalitetsfoder)
Efter et stykke tid på RC fik de pelsen tilbage, der blev flot og blank, de var ikke syge hele tiden og de trivedes i det hele taget bedre.
Min nabo troede hun sparede en masse penge ved at fodre dem med Aldis hundemad, men hun blev temmelig fattig i den sidste ende, hun havde længe tårn høje dyrlægeregninger og to hunde der havde det rigtig skidt.
Derfor: JEG stoler ikke på de tests og jeg fodrer kun med de mærker min dyrlæge anbefaler mig at fodrer med.
jul 2008
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
Har prøvet 4 forskellige slags tørfoder.
Ann V: Vi fik en prøve pakke med da han blev kastreret, som han godt ku li faktisk, tror det var Hills, men er ikke sikker.
Felis: Har bare hørt at katte ikke har godt at kun at få vådfoder..
- men kan jo så se du har skrevet mere
Lige endnu et spørgsmål, til jer der bruger HILLS så ..
Er det dyrt? Hvor meget koster det ca?
Og er der nogen der har nogle gode råd til noget godt vådfoder?
sep 2007
jul 2008
Og jeg er absolut ikke enig i at dette mærke Schnucki er bedre end Hills og Royal canin. Det er min dyrlæge heller ikke.
Godt vådfoder kan også fås i Hills og Royal canin. Pro plan har også godt vådfoder.
Jeg mener også råt kød er godt, men jeg har valgt både at fodre med tørfoder, vådfoder (Hills) og råt kød samt kogt kylling og fisk.
Jeg har intet imod at nogle kun fodre med råt kød. Men jeg er selv tilhænger af af at give kattene varieret kost, altså både våd og tørfoder samt råt og kogt kød.
sep 2007
jul 2008
jun 2009
Mine katte kan rigtig godt li hills.
sep 2007
jun 2009
Men har hørt at foder ikke må indholde korn,
men ellers aner jeg ikke så meget om foder.
jul 2008
Det synes jeg lyder godt, at du fortsætter med det du kender og ved er godt.
Det var ikke mine dyr, men min naboes to store hunde der blev syge.
Jeg har altid fodret med Hills og Royal canin.
jul 2008
jul 2008
Ja, det er bare så ærgeligt hvis ens elskede dyr skulle blive syge af det der serveres.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Værre end ærgerligt!
For bare et par år siden, var der en foderskandale, hvor der, i noget foder (fra ellers anerkendte producenter), ved en fejl var kommet noget gift af en slags - vist den samme gift som skandalen med modermælkserstatning til spædbørn - hvor børn døde af nyresvigt
Begge skandaler er dog noget af det mest ulykkelige
Med disse grimme historier i baghovedet, vil jeg aldrig være stædig over for mine katte, hvis der er noget, de ikke vil æde. Godt nok vil det med 99,9 % sadsynlighed være pga. kræsenhed, de ikke vil røre foderet. Men HVIS du der skulle være noget galt med det ... hellere lade tvivlen komme kattene tilgode.
jul 2008
sep 2007
Så har nok endelig fundet et produkt som han kan lide, oveni købet et kvalitets produkt, så forhåbentlig vil hans krop/pels m.m. ha godt af det:)
Kat vil ikke ha tørfoder