9.852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Kat vil ikke ha tørfoder Kat vil ikke ha tørfoder

Jeg har en lille hankat på omkring et år, og han vil ikke spise sit tørfoder..
Vi har prøvet mange forskellige mærker, men det eneste han vil spise er Perfect Fit, og det er altså dyrt som hverdagsfoder.
Han kommer fra et hjem, hvor han fik meget billig discount kattemad, også tørfoder, så forstår ikke hvorfor han ikke vil spise noget andet ?
Lige nu bruger vi Kitekat, men han gider simpelthen ikk spise det..

Nogen der har nogle ideer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat vil ikke ha tørfoder
  • #1   4. jul 2009 Du bør IKKE bruge kittekat, det er midlest talt en gang lort. Det øger risikoen for urinvejsinfektion og blindhed.
    Hvis du skifter meget med foderet kan katten godt blive "kræsen".
    Jeg vil råde dig til at læse dyrenes beskyttelses test, hvis du ikke ønsker et dyrt tørfoder, som stadig skal være godt. Der skulle hvis være et godt foder fra Aldi, som hedder et eller andet med S.

Hvor lang tid har du brugt før, og hvordan gjorde du dér?

• #3   4. jul 2009 Vores er vild med det fra aldi...

• #4   4. jul 2009 Du kan også få et par prøve pakker hos dyrelægen, for at
    se hvad han kan li. Katte kan hurtigt komme til at mangle
    noget i deres fodder, hvis man køber det lort, man kan
    få i butikkerne... Og så bliver det dyrt hos dyrelægen
    i sidste ende. Så jeg vil anbefale at give lidt mere for
    noget godt foder, og at katten ikke kommer til at mangle
    noget i sin kost, og han skal nok spise, når han bliver
    rigtig sulten.

• #7   5. jul 2009 Missemor **En god ting kan jeg sige om foderet fra Aldi:
    Der er intet korn i overhovedet.**

På et andet forum bad jeg om deklaration af Schnucki - og der er da både ris, majs og hvedemel i. Og så er det proppet med farvestoffer.

• #9   5. jul 2009 Det samme sagde Rabatten for et par år siden om Aldis hundemad, altså at det var fuldt ud på højde med Hills og Royal canin.

Min nabo fodrede derfor sine to store hunde med Aldis hundemad og efter et stykke tid tabte de meget pels (man kunne næsten se ned til huden) de havde fået madallergi. Deres tænder var meget meget grimme, meed tykke belægninger af tandsten og deres tænder knækkede. De var konstant syge hele tiden og dyrlægen sagde de var vildt fejlernærede. Dyrlægen fik hende heldigvis til at fodre med Royal canin (mig ville hun nemlig ikke lytte til, jeg har altid fodret med kvalitetsfoder)
    Efter et stykke tid på RC fik de pelsen tilbage, der blev flot og blank, de var ikke syge hele tiden og de trivedes i det hele taget bedre.

Min nabo troede hun sparede en masse penge ved at fodre dem med Aldis hundemad, men hun blev temmelig fattig i den sidste ende, hun havde længe tårn høje dyrlægeregninger og to hunde der havde det rigtig skidt.

Derfor: JEG stoler ikke på de tests og jeg fodrer kun med de mærker min dyrlæge anbefaler mig at fodrer med.

• #10   5. jul 2009 Jeg ved godt der er forskel på hund og kat, men ring til dyrlægen og hør hvad han/hun siger til Aldis kattemad. Min dyrlæge fraråder det på det kraftigste.

• #12   5. jul 2009 Felis: Vi har i sin tid fået vide af dyrlægen, at tørfoder var det bedste, og at katte helst ikke må få meget vådfoder, da de så ikke vil spise tørfoderet, som er det bedste. Mille på 10 år har ALTID fået tørfoder og hendes pels, tænder og form er fantastisk. Desuden oplever vi, at kattene får dårlig mave ved at få vådfoder mere end én gang på 2 uger..

• #13   5. jul 2009 Snummi : Nårh, det vidste jeg ikke :S så skal jeg da ikke bruge det længere. Jeg har brugt det i lidt over en uge..
    Har prøvet 4 forskellige slags tørfoder.

Ann V: Vi fik en prøve pakke med da han blev kastreret, som han godt ku li faktisk, tror det var Hills, men er ikke sikker.

Felis: Har bare hørt at katte ikke har godt at kun at få vådfoder..
    - men kan jo så se du har skrevet mere smiley

Lige endnu et spørgsmål, til jer der bruger HILLS så ..
    Er det dyrt? Hvor meget koster det ca?

Og er der nogen der har nogle gode råd til noget godt vådfoder?

• #16   5. jul 2009 Felis F: Okay, men tænker også på dåsemad og lignende, om Whiskas for eksempel er bedre end det man kan købe billigt i Aldi ?

• #17   5. jul 2009 Felis : Nu er det et par år siden Rabatten lavede denne test, men mener bestemt at mærket var Schnucki.
    Og jeg er absolut ikke enig i at dette mærke Schnucki er bedre end Hills og Royal canin. Det er min dyrlæge heller ikke.
    Godt vådfoder kan også fås i Hills og Royal canin. Pro plan har også godt vådfoder.

Jeg mener også råt kød er godt, men jeg har valgt både at fodre med tørfoder, vådfoder (Hills) og råt kød samt kogt kylling og fisk.
    Jeg har intet imod at nogle kun fodre med råt kød. Men jeg er selv tilhænger af af at give kattene varieret kost, altså både våd og tørfoder samt råt og kogt kød.

• #18   5. jul 2009 Maria : Okay , men hvor meget betaler di så for tørfoder og vådfoder fra Hills?

• #19   5. jul 2009 Frk. Nat: jeg køber det i zooplus, på den engelske hjemmeside. Der kan man spare mange penge.

• #21   5. jul 2009 Jeg bruger også hills, som jeg køber billigt af min kusine som er dyrlæge og hun bruger også hills, til både hendes kat og hund.
    Mine katte kan rigtig godt li hills.

• #22   5. jul 2009 forresten, er der nogen af jer der ved noget om Perfect Fit ?

• #23   5. jul 2009 Nej jeg kender desværre ikke det foder.
    Men har hørt at foder ikke må indholde korn,
    men ellers aner jeg ikke så meget om foder.

• #26   6. jul 2009 Hej Missemor:
    Det synes jeg lyder godt, at du fortsætter med det du kender og ved er godt.
    Det var ikke mine dyr, men min naboes to store hunde der blev syge.
    Jeg har altid fodret med Hills og Royal canin.

• #27   6. jul 2009 Min nabo ville ikke lytte til mig, da jeg sagde at Aldis hundemad ikke var godt hundemad. Jeg rådede hende til at skifte til kvalitets foder, men hun lyttede ikke. Heldigvis lyttede hun til dyrlægen, men da var hundene meget fejlernærede og syge, desværre.

• #29   7. jul 2009 Missemor: Helt i orden

Ja, det er bare så ærgeligt hvis ens elskede dyr skulle blive syge af det der serveres.

• #30   7. jul 2009 Maria ** det er bare så ærgeligt hvis ens elskede dyr skulle blive syge af det der serveres.**

Værre end ærgerligt!
    For bare et par år siden, var der en foderskandale, hvor der, i noget foder (fra ellers anerkendte producenter), ved en fejl var kommet noget gift af en slags - vist den samme gift som skandalen med modermælkserstatning til spædbørn - hvor børn døde af nyresvigt smiley .
    Begge skandaler er dog noget af det mest ulykkelige smiley

Med disse grimme historier i baghovedet, vil jeg aldrig være stædig over for mine katte, hvis der er noget, de ikke vil æde. Godt nok vil det med 99,9 % sadsynlighed være pga. kræsenhed, de ikke vil røre foderet. Men HVIS du der skulle være noget galt med det ... hellere lade tvivlen komme kattene tilgode.

• #31   7. jul 2009 Tinka: Enig, puha sikke nogle grimme historier. Jeg kan godt huske noget om det.

• #32   8. jul 2009 Jeg har købt noget Royal Canin, kan ikke huske hvad mere det hed, men det var noget til kræsne katte, da han hverken gider spise Diafarm, kitekat m.m., men det fra Royal Canin vil han gerne have smiley

Så har nok endelig fundet et produkt som han kan lide, oveni købet et kvalitets produkt, så forhåbentlig vil hans krop/pels m.m. ha godt af det:)

Kommentér på:
Kat vil ikke ha tørfoder

Annonce