821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Asti er begyndt at hoste :( Asti er begyndt at hoste :(

Ja , i foregårs hørte jeg asti sidde i gange og sige nogle underlige lyde så jeg løb der ud og kunne så høre at hun hostede . der gik lang tid før at hun gjorde det igen , og der var ikke noget i går , men her til morgen har hun hostet lidt igen. Jeg har skiftet grus over til krystaller , er der nogen der ved om det kan ha noget og sige ?
vh . en bekymret kattemor smiley
P.s . Jeg sidder netop og vil ringe til dr. dyr . Men hvis nogle af jer vidste om gruset kunne have en betydning -

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Asti er begyndt at hoste :(
  • #1   8. feb 2012 Stavefejl er gratis smiley Gange = gangen

• #2   8. feb 2012 Et skud i tågen, men mon ikke også kattene kan få hoste af den MEGET kolde luft som er lige nu?

• #3   8. feb 2012 Jeg har snakket med dyrlægen , som mente at jeg indtil videre skulle se tiden an . Asti spiser og drikker som den plejer , og leger som sædvanligt . Så hun mente jeg skulle prøve at skifte kattegrus tilbage til det vante, for det er oftest når den kommer ud fra bakken den hoster. Jeannet: det er ikke utænkeligt . dog er hun indekat , men klimaet er selvfølgelig ændret . Luften er jo mere tør så det kan jo sagtens have noget at sige . Men gudskelov for at jeg ikke behøvedet at skulle afsted med hende . Nu håber jeg bare det virker at skifte grus igen ..

• #4   8. feb 2012 Kan det mon være det var en hårbold der sad træls/ et hår der irriterede? Min laver skøre hostelyde når hun kaster hårbolde op...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #5   8. feb 2012 Mine katte hoster også på den måde af og til, så giver jeg dem noget kattemalt, så det kan komme ud af den anden ende. smiley

Giver som forebyggende kattemalt 1 til 2 gange om ugen mod hårboller og hvis jeg har glemt at give dem det i et stykke tid, så begynder de at hoste.

• #6   8. feb 2012 Janne : Jeg giver osse kattemalt 2 gange om ugen , så jeg håber ikke det er en hårbold . den havde nemlig problemer med hårbolde da den var killing . den kunne simpelthen ikke komme af med dem , uden at skulle kaste alt fra maven op : Derfor rådede dyrlægen mig til at give malt forbyggende som jeg så gør nu . Hvilket i den grad har hjulpet! Den har aldrig problemer med hårbolde mere . Den har hostet to gange i dag . efter den har været på bakken . Nu har jeg rengjort bakken og puttet mit gamle grus i igen . (asti er heldigvis ret let og få til at skifte grus) og den har lige været inde og rode lidt , og den hostede ikke smiley Så jeg håber ved gud det var krystallerne den ikke kunne tåle smiley

• #7   8. feb 2012 Vær lige lidt på vagt, for hvis du finder ud af at der er ting der fremkalder det, så kan det jo være astma.
    Forhåbentligt bare hårbolde:-)

• #8   8. feb 2012 Jeg har for nylig læst at katte med orm kan have tendens til hoste, bare til info.

• #9   8. feb 2012 Ja Marianne . jeg er på vagt smiley Skal observere hende sagde dyrlægen . Nina P : jeps , i know smiley men det er ikke længe siden hun fik kur . men de kan selvfølgelig være der alligevel . men nu ser vi om det fortsætter . men da jeg tømte bakken for krystallerne , kunne jeg godt forstå det , de støvede af pommern til så jeg nærmest selv måtte hoste lidt ! Og når hun så roder rundt som bare pokker i bakken støver det jo .

• Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #10   10. feb 2012 Jeg har selv oplevet det samme med den ene af mine, Oliver, han begyndte at hoste meget og altid lige efter et bakke besøg.
    Vores bakker er alle overdækket, hvilket nok heller ikke har gjort problemet mindre, men da Oliver tit nærmest står op og strinter bagud når han tisser, ja så er det meget upraktisk med en åben:o)
    Jeg gennemprøvede derfor en masse forskelligt grus og lige lidt hjalp det. Det eneste der har virket her er træpiller, han hoster ikke mere. Det tog sin tid at vende dem begge til tæpillerne, men efter et par uger med blid overgang er der ingen problemer.
    Godt nok tager træpillerne ikke hømhøm lugten så godt som alm. grus, men tis tager det perfekt.
    så vil også anbefale dig at gå tilbage til det grus du brugte før, hvis der ikke var nogen problemer der:o)

Kommentér på:
Asti er begyndt at hoste :(

Annonce