Testamente Testamente
Hej. Jeg har lige modtaget folder fra dyrenes beskyttelse angående testamente til sine dyr, har nemlig tænkt at jeg gerne ville have lavet en, for man ved jo aldrig hvad der kan ske. Men kan se at der står deri at hvis der sker mig noget så kommer de på et internat og får et nyt hjem, men jeg ville jo gerne at fx min yngste kommer tilbage til opdrætter hvis det er da jeg så er sikker på at opdrætter vil tage sig af ham og finde et nyt hjem der passer til ham. Den ældste ved jeg slet ikk hvor skulle hen, har ingen i min familie som kan tage ham desværre. Så for ham ville det måske kunne være en ide.
Nogen der ved om man kan få den lavet andre steder end ved dyrenes beskyttelse?
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Jeg vil bare gerne være sikker på at mine dyr kommer det rette sted hen, og det er min familie ikk i stand til at sikre, og har ikke nogen nære venner heller som kan. Den eneste der kender mine katte foruden mig selv er min mor, men hun har slet ikk forstand på katte og kender ikk min opdrætter.
Men om jeg bruger dyrenes beskyttelse eller ej kommer ikke nogen ved.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis du skal lave et gyldigt dokument så skal du til en advokat og få lavet det og så skal det dokument ligge sammen med alle dine andre vigtige papirer..
Men stadig væk er det en god ide at fortælle sine pårørende hvad det er man ønsker skal ske med ens dyr når man er væk, og mht at din mor ikke ved hvem der er opdrætter, det er vel ikke så svært at skrive en seddel med navnet på og så hænge den seddel på opslagstavlen eller et andet sted hun kan finde den hvis uheldet skulle være ude..
nov 2011
Tak heidi, det var netop sådan noget jeg søgte, for ja ønsker ikk at nogen af mine dyr kommer på internat.
nov 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg har et "kattesikringskort" fra Kattens Værn, hvorpå jeg har skrevet navn og telefonnummer på hende, der skal kontaktes, hvis jeg pludselig dør, (og har sat den sammen med mit sygesikringskort med en elastik, så kattesikringskortet - forhåbentlig! - ikke bliver overset).
Jeg overvejer da at lave aftale med den lokale dyreværnsforening, men er usikker på hvordan det hele rent praktisk foregår, hvis de skal bringe katte til aflivning.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Meeenn........ jeg regner da ikke med at dø foreløbigt, så nemt skal de heller ikke slippe af med mig
nov 2011
Marianne, håber self heller ikk at der sker noget, er jo kun 23, men man ved jo aldrig, var med bus den anden dag med ny chauffør, og det var tæt ved at gå galt flere gange. Så der kan jo hurtigt ske noget i hverdagen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og så vil jeg da sige at med mindre katten kommer til at sidde meget længe på internatet så vil der da være gevinst for internatet da det jo er et fuld fixet og sundt dyr..
nov 2011
nov 2011
nov 2011
Testamente