639 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Testamente Testamente

Hej. Jeg har lige modtaget folder fra dyrenes beskyttelse angående testamente til sine dyr, har nemlig tænkt at jeg gerne ville have lavet en, for man ved jo aldrig hvad der kan ske. Men kan se at der står deri at hvis der sker mig noget så kommer de på et internat og får et nyt hjem, men jeg ville jo gerne at fx min yngste kommer tilbage til opdrætter hvis det er da jeg så er sikker på at opdrætter vil tage sig af ham og finde et nyt hjem der passer til ham. Den ældste ved jeg slet ikk hvor skulle hen, har ingen i min familie som kan tage ham desværre. Så for ham ville det måske kunne være en ide.
Nogen der ved om man kan få den lavet andre steder end ved dyrenes beskyttelse?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Testamente
  • #2   8. jun 2013 Siger jeg heller ikk at jeg vil.
    Jeg vil bare gerne være sikker på at mine dyr kommer det rette sted hen, og det er min familie ikk i stand til at sikre, og har ikke nogen nære venner heller som kan. Den eneste der kender mine katte foruden mig selv er min mor, men hun har slet ikk forstand på katte og kender ikk min opdrætter.

Men om jeg bruger dyrenes beskyttelse eller ej kommer ikke nogen ved.

• #3   8. jun 2013 Jeg tror at lige så snart du blander en dyre organisation ind i testamenter så ender dyrene på internat, for det er sådan de har mulighed for at tjene penge, så du vil aldrig få dem til at sende dyret til opdrætter..

Hvis du skal lave et gyldigt dokument så skal du til en advokat og få lavet det og så skal det dokument ligge sammen med alle dine andre vigtige papirer..

Men stadig væk er det en god ide at fortælle sine pårørende hvad det er man ønsker skal ske med ens dyr når man er væk, og mht at din mor ikke ved hvem der er opdrætter, det er vel ikke så svært at skrive en seddel med navnet på og så hænge den seddel på opslagstavlen eller et andet sted hun kan finde den hvis uheldet skulle være ude..

• #5   8. jun 2013 Momo, ja men det ved min familie ikk. Jeg er ikk tæt knyttet til min familie så ingen af dem aner hvad jeg vil have hvis det er. Og derfor vil jeg gerne have lavet et, og eftersom at jeg ved at et alm stykke papir ikk er nok så søger jeg derfor andre muligheder.
    Tak heidi, det var netop sådan noget jeg søgte, for ja ønsker ikk at nogen af mine dyr kommer på internat.

• #7   8. jun 2013 Tak, vil jeg da kigge på

• #8   8. jun 2013 Heidi - Internater tjener ikke penge på katte (tværtimod) - så skulle det da være en neutraliseret kat, der kun sidder kort tid.

Jeg har et "kattesikringskort" fra Kattens Værn, hvorpå jeg har skrevet navn og telefonnummer på hende, der skal kontaktes, hvis jeg pludselig dør, (og har sat den sammen med mit sygesikringskort med en elastik, så kattesikringskortet - forhåbentlig! - ikke bliver overset).
    Jeg overvejer da at lave aftale med den lokale dyreværnsforening, men er usikker på hvordan det hele rent praktisk foregår, hvis de skal bringe katte til aflivning.

• #9   8. jun 2013 Jeg har bare givet besked til mine nærmeste.
    Meeenn........ jeg regner da ikke med at dø foreløbigt, så nemt skal de heller ikke slippe af med mig smiley

• #11   9. jun 2013 Vibse, er også sådan jeg har det lidt med min den ældste, kan slet ikk forstille mig ham i et andet hjem, han er super skøn. men desværre rigtig bange hvis han kommer i et nyt miljø og han stresser hurtigt. Da jeg flyttede i hus gemte han sig under sofaen i to dage før han kom ordentligt frem, men ved den mindste lyd udenfor strøg han derind igen. Den yngste skal tilbage til opdrætter da han kun er 7 måneder, og jeg ved at han sagtens kan få et nyt hjem, men det skal være opdrætter som finder det. Har jo en kontrakt på ham der siger at hvis jeg ikk kan have ham mere så skal han have chancen for at få ham, og den skal også overholdes hvis der sker mig noget.

Marianne, håber self heller ikk at der sker noget, er jo kun 23, men man ved jo aldrig, var med bus den anden dag med ny chauffør, og det var tæt ved at gå galt flere gange. Så der kan jo hurtigt ske noget i hverdagen.

• #12   9. jun 2013 Tinka det jeg som sådan mente var at en dyreorganisation, jo ikke vil bruge midler til at sørge for at dyret kommer til en 3. person uden at de får noget ud af det, de vil hellere tage chancen og se om de kan få det solgt gennem dem med en evt. lille gevinst eller i hvert fald med deres "reklame"..

Og så vil jeg da sige at med mindre katten kommer til at sidde meget længe på internatet så vil der da være gevinst for internatet da det jo er et fuld fixet og sundt dyr..

• #14   10. jun 2013 Ja han er faldet mere til ro nu, flyttede ind 1 maj og det er blevet meget bedre. men er helt sig selv igen nu, og gud hvor kattene dog elsker at der er gulvtæppe i huset. en af de første par dage slog den lille kolbøtte over sig selv pga han ikk var vant til det, vi havde trægulv før som de ikk kunne stå fast på, så han skulle lige lære at holde kløerne inde når han kom stormende. hehe. men det så godt nok sjovt ud, han var helt forvirret bagefter. der skete heldigvis ikk noget.

• #16   11. jun 2013 Kender det. den mindste jeg har skulle også absolut kaste op på gulvtæppet selvom jeg prøvede at ligge et andet under ham, men nej han flyttede sig bare. Og han kastede self op to gange. Han havde fået slugt hans tørkost så det røg op igen.

• #18   12. jun 2013 Okay, træls. Dem har jeg heldigvis ikk døjet med, hverken på den yngste eller den ældste

Kommentér på:
Testamente

Annonce