Hjemmelavet transportkasse - råd søges Hjemmelavet transportkasse - råd søges
Jeg vil gerne lave en kasse til kattene, når det er vi skal til at flytte...
Jeg har kun en lille kasse nu, og der kan 3 katte ikke være i... de 2 store har før pevet under lange køreture, og er derfor lidt bekymret... mener dog det er bedst, hvis de kan være alle 3 sammen og ikke i en kasse hver for sig...
Men er der regler for det... må jeg godt bygge et stort bur, der kan passe i min stationcar, så de kan sidde sammen med både mad, vand og en lille bakke, når det nu bliver en tur på over 4 timer...?
Vi har ikke nogen bagsæder, da det er en gulpladebil, så jeg kan ikke engang sidde med dem og berolige dem...
Hvad gør i andre med sådan en lang tur...?
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
Den ene gang var det kun een kat, så han sad alene, hvor jeg selv kørte bilen, så kunne ikke sidde og nusse med ham eller noget.. Den anden gang har det været med to katte, der var i samme transportkasse (en stor en) og der kørte jeg ikke selv, så der snakkede jeg med dem. De hylede når vi kørte, men de var jo også lige blevet taget fra deres flok. Min store kat har aldrig hylet under transport..
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Min nabo har en kassevogn, hvor hendes main coons har hele lastrummet som "bur"... det er noget i den stil, jeg vil gøre, bare at bygge noget, der passer til min bil, hvor kattene kan bevæge sig rundt...
Men er det lovligt?
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
De fleste katte lægger sig til at sove under transport og har slet ikke brug for så meget plads. Faktisk kan en mindre kasse give katten en tryg hulefornemmelse
Hjemmelavet transportkasse - råd søges