448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Brugere af kattegalleri Brugere af kattegalleri

Hej,

jeg vil bare skrive, at jeg synes det er synd, at der er op til flere "derude" med så meget viden og så videreformidler det på sådan en måde.

Jeg synes det er fedt, at der er nogen der vil tilbyde råd og hjælp til andre.

Men hvorfor behøver det være så kritisk? Hvis folk fx har oprettet deres kat under blanding af racer. Så skal de have på puklen, hvis det ikke er rigtigt.

Er alle katte ikke dejlige? Og selvfølgelig skal man bestræbe sig på at få sin kat ind under den kategori den hører under, men hvorfor skal de siges så grimt?

Jeg synes det er super ærgeligt, fordi det bliver bare ikke hyggeligt, og det kan da ikke være rart for dem der lige er kommet herind og blive mødt på den måde.

Er der andre der også har undret sig over dette? Eller er vi de eneste?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugere af kattegalleri
  • #1   9. jun 2011 Hvis man ikke er enige i at katten bliver oprettet under den rigtige kategori, så kan man godt skrive det på en ordentlig måde smiley Det gør jeg, hvis jeg synes det er helt hen i vejret smiley

• #2   9. jun 2011 hørt, bare fordi man ikke er af samme mening behøver man ikke skrive tingene på en hård måde. smiley
    Man kommer langt med vendlighed smiley

• #3   9. jun 2011 alle katte kunne lige så godt være oprettet i en stor pærevælling. man får alligevel ikke et indtryk af bestemte racer ved at klikke på dem, da over 50 % af alle katte herinde er oprettet under forkerte race.

idéen der oprindelig var god fungerer på ingen som helst måde.... desværre
    kunne ellers være mega fedt med en god oversigt over en bestemt race og se variationen indenfor denne

• #5   9. jun 2011 virker også voldsomt med en moderator. nærmest sådan lidt betjent-agtigt.
    en let løsning ville være at man ved oprettelse startede med at trykke ja eller nej til stamtavle. hvis ja kunne man vælge mellem racerne. hvis nej kunne man vælge mellem huskat eller anden kort og langhårskat. let og problemfrit.

som nu er det meningsløst. hvis man vil hjælpe katte-elskere til oversigt over racerne må man være mere konsekvent eller også droppe racedelen helt og bare kalde det kat- færdig.

• #6   9. jun 2011 mange kunne måske os trykke ja selvom der ingen tavle er, det jo ikk alle som ren faktisk ved hva en stamtavle er og tror at papir lap på forældrerne er nok..

• #7   9. jun 2011 tjoe. god pointe, men så forholder folk sig da til at de lyver og træffer et bevidst valg om at gøre det. alle dem der ikke ved bedre bliver bedre guidet igennem på den måde.

• #8   9. jun 2011 For mig er næsten alle katte lige dejlige, men jeg tror grunden til at nogen skriver "grimt" eller hårdt er at der faktisk er rigtig mange der opretter kattene i forkert kategori, sikkert ud fra ønsket om at eje en bestemt race. Jeg har lige afvist en "Tyrkisk Van" der ALDRIG har set skyggen af gener fra den race. Jeg ved det, da jeg selv opdrætter racen.
    Jeg synes det handler om at erkende hvilken type/race kat man har og så vedstå dette og registrere den rigtigt. Ellers på man påberegne at nogen siger fra.
    Derudover er der osse nogen der er meget tyndhudet og synes det er træls at blive sagt imod.

• #9   9. jun 2011 Jeg forstår personligt ikke, at der er nogen der går op i hvilke racer, men der er vi jo forskellige og kan da godt se, at hvis det er nogen man interesserer sig får, så er det da irriterende.
    Og selvfølgelig skal folk ikke sætte dem derind bare fodi de ønsker sådan en kat, men der er jo også nogen der oprigtigt mener det, og så er det jo ikke sjovt at der bliver skrevet grimt til dem.

Jeg har ingen forstand på de forskellige racer, men det tror jeg heller ikke alle der irettesætter har.

Men det var egentlig ikke ment som en diskution af kategorier, men mere hvordan folk skriver herinde. Man kan jo godt give sin mening til kende på en ordentlig måde smiley

• #10   9. jun 2011 Det er korrekt, men der er altså osse nogen der er meget tyndhudet. Og samtidig med er og kan det være svært at udtrykke noget på skrift uden det kan misopfattes eller det kan lyde mere hårdt end det er tiltænkt. Fx hvis jeg skriver at det er dumt at gøre sådan og sådan, så er det ikke det samme som jeg mener personen er dum. Jeg kunne have skrevet at det er ubetænktsomt eller du må være uvidende. Men jeg er meget sikker på at de fleste, osse dem der skriver mere kontant ikke mener det modtageren tror.
    Og en god ide er at læse tingene igennem mere end een gang, for somme tider overser man meningen.

• #11   9. jun 2011 Jeg prøver at påpege stille og roligt hvis en kat oprettes under forkert race - mange gange er det faktisk en misforståelse, fordi vedkommende ikke har kunne finde f.eks "blanding" og derfor opretter katten under "siameser", hvis det er en blanding heraf. Men ind imellem er der altså også folk, som opretter korthårede huskatte eller blandinger som f.eks Norsk skovkat og når man så venligt skriver, at en skovkat altså er langhåret, så mon ikke katten er en blanding, så får man en ordentlig sviner på PB og sættes også gerne filter... Nogle bliver meget fjendtlige, sikkert fordi de ikke vil være ved at de er blevet taget ved næsen..

Jeg kunne godt ønske mig at det gav et mere reelt billede af racerne herinde, men det er vist ønsketænkning når enhver ærlig blå huskat oprettes som Russian Blue og alle langhårsblandinger er enten Main Coons eller Norske Skovkatte..

• #12   9. jun 2011 camilla: haha. den med rusian blue oplevede jeg med en veninde der kun går op i heste. vi kiggede sammen i min kattebog om racer, og da vi nåede til russian blue sagde hun at den race kendte hun godt for de havde været på den gård hvor hendes pony som barn havde stået. der kaldte de dem bare callesen-katte smiley jow jow

• #13   9. jun 2011 Ja jeg har 3 gange i dag afvist en kat der var påstået tyrkisk van. Skrev pænt 2 gange at det var den bestemt ikke, nu har hun så sat den som blanding og påstår den er halvt, NOT. Men kan det gøre hende lykkelig, så gerne for mig. Jeg synes bare det virker noget useriøst og mangel på respekt for den dejlige kat hun har. Den er hvad den er og det bliver den jo ikke ringere af. Van er den ikke, heller ikke halvt eller kvart. Håber i forstår hvad jeg mener.

• #14   9. jun 2011 Men hvad er folks baggrund for at vide bedre om katten er en bestemt race end dens ejer?

Jeg ved godt at der selvfølgelig altid er nogen der prøver at snyde, og nogen der er blevet snydt, og tror de ejer en bestemt race.

Men jeg var inde og kigge på en kat, som var under norsk skovkat, og den var rigtig langpelset, stor hale og tutter på ørene og så fik hun ellers for at det i hvert fald ikke var en norsk skovkat, men igen det kan være min uvdenhed omkring racer.

• #15   10. jun 2011 Der skal flere ting til end en semi-langhåret pels for at gøre en kat til en bestemt race. Enhver opdrætter af en bestemt race kan se det. Tag fx hende der stadig påstår at hendes kats far er en Tyrkisk Van bare for den har lidt spredt sorte hår i panden. Den har ikke engang Van aftegning og hele dens udseende bevidner at dens far eller for den sags skyld andre aner ikke er og aldrig har været Van. Andre racer kan have Van aftegning, det er en godkendt mønster. Men fordi en Brite har Van-aftegning er den stadig en Brite og ikke en tyrkisk Van. Og ja det irriterer mig, for vil man virkeligt gerne have en racekat, så bør man jo anskaffe sig en sådan.
    Jeg har en blandingskat der ligner hendes til forveksling, der er ikke Van i den på trods af de samme sorte hår i panden. Jeg kunne aldrig drømme om at kalde ham en Van, bare for at være interessant. Jeg elsker ham for den han er og han er ikke mindre værd end dem jeg har med stamtavler.

Kommentér på:
Brugere af kattegalleri

Annonce