Brugere af kattegalleri Brugere af kattegalleri
Hej,
jeg vil bare skrive, at jeg synes det er synd, at der er op til flere "derude" med så meget viden og så videreformidler det på sådan en måde.
Jeg synes det er fedt, at der er nogen der vil tilbyde råd og hjælp til andre.
Men hvorfor behøver det være så kritisk? Hvis folk fx har oprettet deres kat under blanding af racer. Så skal de have på puklen, hvis det ikke er rigtigt.
Er alle katte ikke dejlige? Og selvfølgelig skal man bestræbe sig på at få sin kat ind under den kategori den hører under, men hvorfor skal de siges så grimt?
Jeg synes det er super ærgeligt, fordi det bliver bare ikke hyggeligt, og det kan da ikke være rart for dem der lige er kommet herind og blive mødt på den måde.
Er der andre der også har undret sig over dette? Eller er vi de eneste?
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 819
Man kommer langt med vendlighed
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
idéen der oprindelig var god fungerer på ingen som helst måde.... desværre
kunne ellers være mega fedt med en god oversigt over en bestemt race og se variationen indenfor denne
dec 2006
en let løsning ville være at man ved oprettelse startede med at trykke ja eller nej til stamtavle. hvis ja kunne man vælge mellem racerne. hvis nej kunne man vælge mellem huskat eller anden kort og langhårskat. let og problemfrit.
som nu er det meningsløst. hvis man vil hjælpe katte-elskere til oversigt over racerne må man være mere konsekvent eller også droppe racedelen helt og bare kalde det kat- færdig.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
dec 2006
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg synes det handler om at erkende hvilken type/race kat man har og så vedstå dette og registrere den rigtigt. Ellers på man påberegne at nogen siger fra.
Derudover er der osse nogen der er meget tyndhudet og synes det er træls at blive sagt imod.
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Og selvfølgelig skal folk ikke sætte dem derind bare fodi de ønsker sådan en kat, men der er jo også nogen der oprigtigt mener det, og så er det jo ikke sjovt at der bliver skrevet grimt til dem.
Jeg har ingen forstand på de forskellige racer, men det tror jeg heller ikke alle der irettesætter har.
Men det var egentlig ikke ment som en diskution af kategorier, men mere hvordan folk skriver herinde. Man kan jo godt give sin mening til kende på en ordentlig måde
feb 2010
Og en god ide er at læse tingene igennem mere end een gang, for somme tider overser man meningen.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg kunne godt ønske mig at det gav et mere reelt billede af racerne herinde, men det er vist ønsketænkning når enhver ærlig blå huskat oprettes som Russian Blue og alle langhårsblandinger er enten Main Coons eller Norske Skovkatte..
dec 2006
feb 2010
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Jeg ved godt at der selvfølgelig altid er nogen der prøver at snyde, og nogen der er blevet snydt, og tror de ejer en bestemt race.
Men jeg var inde og kigge på en kat, som var under norsk skovkat, og den var rigtig langpelset, stor hale og tutter på ørene og så fik hun ellers for at det i hvert fald ikke var en norsk skovkat, men igen det kan være min uvdenhed omkring racer.
feb 2010
Jeg har en blandingskat der ligner hendes til forveksling, der er ikke Van i den på trods af de samme sorte hår i panden. Jeg kunne aldrig drømme om at kalde ham en Van, bare for at være interessant. Jeg elsker ham for den han er og han er ikke mindre værd end dem jeg har med stamtavler.
Brugere af kattegalleri