477 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Udstiller med begynder på slæb? Udstiller med begynder på slæb?
Jeg opdagede ved en tilfældighed at man kan udstille huskatte (yay).. Og jeg synes at det var en hyggelig tanke at begive sig ind i den verden
Hvad koster det at udstille?
Er der en udstiller på Fyn som på et tidspunkt kunne overtales til at have en fuldstændig udstillingsidiot (mig) på slæb til en udstilling, så jeg kan få en idé om hvad der sker..? Jeg har været af sted med heste et par gange, men jeg har erfaring med andre dyr..
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
jeg tar føl på fredericia udstillingen
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 73 Svar: 262
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
JYRAK og katteklubben udstiller på Fyn - JYRAK har en i Nørre Aaby i juni http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=976&WebsiteID=1&LanguageID=1 (jeg er selv medlem af JYRAK og er meget glad for det)
Og så koster det i øvrigt 325 kr at være medlem i et år
Og så 250 pr kat pr dag at udstille
Jeg udstiller selv mine européer, og skal da gerne tage en med og forklare. Eller evt. henvise til nogle af dem jeg kender med huskatte
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Jeg vil helst med en udstiller på Fyn (sydfyn om muligt) så jeg ikke skal køre alt for langt..
Mine katte bliver neutraliseret d. 6 februar, er der så nogen regler for hvor lang tid der skal gå inden de må udstilles? Såret skal selvfølgelig hele færdig osv, men her tænker jeg i forhold til vaccinen..
Er der noget man skal være opmærksom på i forhold til kattens udseende? Er der nogen katte hvor man på forhånd kan sige "de har ikke en chance"..
Må man have katten i sele hen til dommerbordet eller skal den være "løs"..
Jeg er faktisk blevet ret hooked på det :).. Min kæreste vil også gerne med ud og se en udstilling og være med "på sidelinjen", men det er primært mig der gerne vil udstille selv..
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Mht vaccine, så skal den være mindst 15 dage gammel og må ikke være ældre end 1 år
Man fokuserer meget på at en huskat skal være i harmonisk, i god kondition og med et godt temperament
Er det en dansk/nordisk dommer så foretrækker de typisk en "rundstrikket" korthåret huskat, da det jo er det typiske her
Og så trækker det også ned, hvis huskatten ligner en racekat
At ville nøjes med Sydfyn er desværre ikke realistisk, jeg kan fortælle at der i 2013 afholdes udstillinger følgende steder:
Januar: Brædstrup
Januar: Køge
Februar: Nykøbing Falster
Marts: Fredericia (Vild med dyr-messen)
Marts: Herning
Maj: Viby Sjælland
Juni: Nørre Aaby
Juli: Herning (Landsskuet)
Juli: Børkop
August: Dragør
August/September: Vamdrup
September: Ikke bestemt endnu - sjælland
Oktober: Ålborg - World Show!
November: Hobro
December: København
Og så har TICA (en helt anden organisation, men hvor man kan udstille huskatte under kategorien HouseHoldPet) en dansk klub Viking cats, der afholder et par udstillinger årligt:
Marts: Korsør
Maj: Rødovre
November: Strib (Middelfart)
Og det er altså alle de danske udstillinger der er i løbet af 2013
Der afholdes også hobby udstillinger, men det er altså også typisk enten i jylland eller på sjælland, og det er special klubberne eller JYRAKs studiekredse, der plejer at stå for at stable dem på benene
Udstiller med begynder på slæb?