477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Udstiller med begynder på slæb? Udstiller med begynder på slæb?

Jeg opdagede ved en tilfældighed at man kan udstille huskatte (yay).. Og jeg synes at det var en hyggelig tanke at begive sig ind i den verden smiley
Hvad koster det at udstille?
Er der en udstiller på Fyn som på et tidspunkt kunne overtales til at have en fuldstændig udstillingsidiot (mig) på slæb til en udstilling, så jeg kan få en idé om hvad der sker..? Jeg har været af sted med heste et par gange, men jeg har erfaring med andre dyr..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstiller med begynder på slæb?
  • #1   16. jan 2013 tjek felis danicas hjemmeside der står priser og regler. samt en liste med hvor og hvornår der er udstilling.

jeg tar føl på fredericia udstillingen

• #3   16. jan 2013 det koster 250kr at melde en kat til udstilling. smiley

• #4   16. jan 2013 Du skal være medlem af en af de 4 hovedklubber, så kan du frit udstille i dem alle 4 smiley
    JYRAK og katteklubben udstiller på Fyn - JYRAK har en i Nørre Aaby i juni http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=976&WebsiteID=1&LanguageID=1 (jeg er selv medlem af JYRAK og er meget glad for det)

Og så koster det i øvrigt 325 kr at være medlem i et år smiley (375 er for husstandsmedlemsskab, f.eks. et ægtepar der begge vil stemme til general forsamlingen)
    Og så 250 pr kat pr dag at udstille smiley

Jeg udstiller selv mine européer, og skal da gerne tage en med og forklare. Eller evt. henvise til nogle af dem jeg kender med huskatte smiley (Jeg startede selv med min huskat Mea i sin tid) smiley

• #5   17. jan 2013 Jeg har læst lidt rundt omkring, men jeg synes simpelthen der er så meget at holde styr på og det virker rigtig kaotisk..
    Jeg vil helst med en udstiller på Fyn (sydfyn om muligt) så jeg ikke skal køre alt for langt..
    Mine katte bliver neutraliseret d. 6 februar, er der så nogen regler for hvor lang tid der skal gå inden de må udstilles? Såret skal selvfølgelig hele færdig osv, men her tænker jeg i forhold til vaccinen..
    Er der noget man skal være opmærksom på i forhold til kattens udseende? Er der nogen katte hvor man på forhånd kan sige "de har ikke en chance"..
    Må man have katten i sele hen til dommerbordet eller skal den være "løs"..
    Jeg er faktisk blevet ret hooked på det :).. Min kæreste vil også gerne med ud og se en udstilling og være med "på sidelinjen", men det er primært mig der gerne vil udstille selv..

• #6   17. jan 2013 Ellers er der hobbyudstilling i Horsens, hvor der også vil være huskatte repræsenteret. Hobbyudstillinger plejer også at være mere rolige i forhold til "rigtige" udstillinger, så der er virkelig tid til en sludder.

• #8   17. jan 2013 Cawani - Jeg havde et kuld med i Brædstrup d. 14.-15.1, de (2 hunkat + 1 hankat) tre af dem var blevet kastreret en måned forinden, det var helt fint.. Jeg ville ikke tage en hunkat med før mindst 3 uger efter, og en hankat 2 uger efter, netop for at de skal være helet helt og man er sikker på der ingen komplikationer er smiley
    Mht vaccine, så skal den være mindst 15 dage gammel og må ikke være ældre end 1 år smiley

Man fokuserer meget på at en huskat skal være i harmonisk, i god kondition og med et godt temperament smiley Dvs. at en meget fed kat, eller med nogle meget uharmoniske træk, ikke vil blive placeret så godt smiley
    Er det en dansk/nordisk dommer så foretrækker de typisk en "rundstrikket" korthåret huskat, da det jo er det typiske her smiley
    Og så trækker det også ned, hvis huskatten ligner en racekat smiley (selvom det nogle gange er lidt tåbeligt. F.eks. at kritisere en huskat for at ligne en europé for meget, eller for at ligne en chartreux - begge racer der er bygget over (og skal ligne) hhv. den oprindelige nordiske huskat og den franske huskat, chartreux kun i blå dog)

At ville nøjes med Sydfyn er desværre ikke realistisk, jeg kan fortælle at der i 2013 afholdes udstillinger følgende steder:
    Januar: Brædstrup
    Januar: Køge
    Februar: Nykøbing Falster
    Marts: Fredericia (Vild med dyr-messen)
    Marts: Herning
    Maj: Viby Sjælland
    Juni: Nørre Aaby
    Juli: Herning (Landsskuet)
    Juli: Børkop
    August: Dragør
    August/September: Vamdrup
    September: Ikke bestemt endnu - sjælland
    Oktober: Ålborg - World Show!
    November: Hobro
    December: København

Og så har TICA (en helt anden organisation, men hvor man kan udstille huskatte under kategorien HouseHoldPet) en dansk klub Viking cats, der afholder et par udstillinger årligt:
    Marts: Korsør
    Maj: Rødovre
    November: Strib (Middelfart)

Og det er altså alle de danske udstillinger der er i løbet af 2013 smiley

Der afholdes også hobby udstillinger, men det er altså også typisk enten i jylland eller på sjælland, og det er special klubberne eller JYRAKs studiekredse, der plejer at stå for at stable dem på benene smiley

Kommentér på:
Udstiller med begynder på slæb?

Annonce