{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Ældre kat som kat nr 2? {{forumTopicSubject}}

Vi skal snart have fundet vores nye kat, og jeg har kigget på masser af søde killinger, men også flere dejlige voksne Omplaceringskatte med et år eller to på bagen.

Men er det ondt mod den kat vi har (5 1/2 måned) at skaffe en ældre kat der vel per automatik vil tage lederrollen? Hvis vi vælger en killing så beholder han vel tronen som førstekat? Og med en jævnaldrende så vil de selv finde ud af det? Eller hvordan hænger det sammen?

Der findes jo meget information på nettet om hvordan man sætter to voksne katte sammen, men har ikke rigtigt funden nogen med erfaring med at sætte en voksen kat sammen med en 'lømmel'. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre kat som kat nr 2?
  • #1   4. nov 2012 Idet din kat ikke er så gammel, så tror jeg ikke på at det vil være det store problem, jeg ville nok personligt ikke vælge en kat der var meget mere end et år, en kat på 2 år ville jeg syntes var for stort et spring, når det er nr. 2 kat og den er ældre end den du allerede har. Men hvis du finder en på 1 års tid, så tror jeg ligesom hvis de var jævnaldrende at de selv finder ud af det.
    Med hensyn til at den ældre automatisk vil tage lederrollen er jeg ikke så sikker på, det er ikke altid alderen der er afgørende, den nye kommer jo på fremmed terretorie, så det vil jo nok i større grad være en afgørende faktor.. smiley


  • #2   4. nov 2012 Det er meget svært at sige, for det afhænger meget af hvilket sind jeres killing har og hvilket sind den nye har. Generelt vil jeg anbefale at i anskaffer jer en kat der er på niveau med den i har. Det vil i hvert fald give de mest optimale vilkår for en god sameksistens.
    Snakker du om racekat, er der oveni racens generelle adfærdsmønster at tage højde for. Men husk at det generelle nettop er generelt og ikke altid er gældende.


  • #3   5. nov 2012 Vores "gamle" Frosty, blir 13 år til maj, han syns vi var rigtig trælse - da vi i juli mdr i år, fik 2 killinger. Men men , der gik ikke ret lang tid, før han syntes at de var gode nok. Den yngste at killingerne er en rigtig spillop, men Frosty er stadig den stolte leder.

Kommentér på:
Ældre kat som kat nr 2?

Annonce