1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

louise M
louise M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Hvilken kat vil passe til mig? Hvilken kat vil passe til mig?

Jeg savner at have kat, og overvejer at få igen. Da jeg grundet skilsmisse flyttede fra hus til lejlighed gik jeg af med mine 2 stk skovkatte, da det var blevet vændet til også at være ude.
Jeg har nu ca 70 m2 lejlighed. Har fuldtidsjob/hest og er ca hjemme fra kl 15 hver dag.
Har inden skovkattene haft en huskat kat fra Inges Kattehjem.

Jeg vil kun have een kat! Det skal ikke være en for aktiv race. Der bor kun mig herhjemme:)

Kan nogle anbefale? Er fra Esbjerg, så der er umiddelbart langt til nærmeste internat.

Det kan være en mulighed med både en killing og en voksen.

Jeg vil ikke give flere tusinde kr smiley
Er i tvivl om der et et bestemt køn jeg skal foretrække?

Håber nogen har et forslag.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken kat vil passe til mig?
  • louise M
    louise M Tilmeldt:
    apr 2011

#1   9. mar 2013 Forresten så helst ikke for meget pelspleje/fælden.

• louise M
    louise M Tilmeldt:
    apr 2011

#3   9. mar 2013 Mht enekat er der jo nogle racer der har det bedre med det end andre. Derfor jeg nævnte det smiley

• #5   9. mar 2013 Jeg tænker at du måske kan kigge på marked her på siden der er mange søde katte der søger hjem også nogen hvor det direkte står at de skal være alene da den ikke kan med andre katte, hvis du altså kun vil have en. Det med race er jo svært for selvom man f.eks siger at en hellig birma skal have selskab så passer det ikke for alle, det har vi selv prøvet og kan se på markeds siden at andre har samme erfaring. Måske er en voksen kat som ikke kan være sammen med andre katte den helt rigtige løsning for dig.
    Held og lykke med at finde den helt rigtige kat.

• #6   9. mar 2013 den mest rolige race er nok en perser vil jeg tro - har selv en blanding, men de har tyk pels jo....ingen katte ville bryde sig om at være så meget alene - heller ikke persere - de har alle brug for selvskab, når du ikke er hjemme - det er en skrøne at katte ikke savner selvskab. Så vil anbefale dig 2 katte.

• #8   9. mar 2013 Jeg tænker det ville være en god ide med en voksen kat, hvor det er slået fast at den ikke bryder sig om andre katte, så den kan holde ud at være alene smiley
    Af lidt mere dovne racer, er der jo hellige birma, ragdoll, perser og exotic (den korthåret perser)
    Du kan ofte købe en tidliger alvskat fra et opdræt til lidt billiger penge.
    Ham her er til salg lige nu: http://www.kattegalleri.dk/marked/kat/28694-hellig_birma_emil

• #9   9. mar 2013 Ja jeg tænker det samme, som Marie her over. En voksen kat, fra et sted hvor man ved den helst skal være alene fremover... Jeg har lige vid´reformidlet én af mine Maine Coon piger, som aldrig har været glad her i flokken og hun stortrives i hendes nye hjem som alenekat smiley Sådan én kat ville jeg gå efter smiley Og ikke alle Maine coons der kræver meget pelspleje smiley Synes det er meget forskelligt smiley

• #10   10. mar 2013 British shorthair som navnet lyder, en korthåret race uden den store pelspleje, en rolig kat, men prøv at google, der er masse af info på BB klubbens hjemmeside.

• #11   10. mar 2013 Jeg ville også vælge en voksen kat - Højst sandsynligt som andre skriver en omplaceringskat, der ikke er glad for andre katte..
    - En kat der er vant til at være indekat...

Ville dog personligt for kattens skyld vælge 2 katte...

Herinde er der ofte 2 voksne indekatte, der søger nyt hjem sammen.

• #12   10. mar 2013 http://www.kattegalleri.dk/marked/kat/28694-hellig_birma_emil

Den her kat ville jeg køre langt for at få....

En ragdoll hankat der er indekat

• louise M
    louise M Tilmeldt:
    apr 2011

#13   10. mar 2013 Tak for jeres indput. En voksen kastrat, der ikke kan med andre lyder som en god ide:)

Jo, er hjemme kl 15- har gode arbejdstider så hesten er nået derinden smiley

Hvis i skulle kende andre links er de meget velkomne!

Det med pelsen er da heller ikke altafgørende:) Vil kigge lidt annoncer idag. Har nemlig fra hele påsken fra d. 22 så det ville jo være et godt tidspunkt smiley

• #14   10. mar 2013 Gå evt ind på www.birma.dk der er ofte voksne katte til salg smiley

• #16   10. mar 2013 lige et link, især Chalina har nogle rigtig fine omplaceringskatte.
    http://www.bb-klubben.dk/WebPages/Report/AdultCatList.aspx

• louise M
    louise M Tilmeldt:
    apr 2011

#17   10. mar 2013 Tak for jeres indputs/links. De bliver kigget igennem smiley
    En huskat kan sagtens være. Tror at jeg vil foretrække én ældre en Zoey, men tak for budet!
    Er kommet frem til at det skal være en voksen kat, der alligevel er vant til at være selv :)- så gør jeg i hverttilfælde ikke "vold" på nogen. Der er som i har skrevet faktisk en del der søger omplacering, da de ikke kan med resten af flokken. Så vil jeg bare vente til den helt rigtige kommer smiley

Kommentér på:
Hvilken kat vil passe til mig?

Annonce