ny kat i familien ny kat i familien
Heej..
Jeg ønsker ård og vejledning, da jeg er førstgangs katte ejer.
Jeg har en kat på omkring 1 år, som er en inde hun kat.
Jeg overvejer at skaffe en til, da hun ikke bliver aktiveret så meget, og derfor kunne bruge en legekammerat. Hun er meget opsøgende overfor andre dyr, så er ikke så nervøs for sammenføringen.
Ine spørgsmål går på om det skal være en han eller hun kat (begge stereliserede)
Hvor gammel skal den være, en killing eller samme alder.
Jeg har fået et tilbud fer en som gerne vil af med en killing, og som vil blive neutraliserede, men skal de ikke være mere end 12 uger for det?
Håber i kan hjælpe
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Nej killinger kan nemt neutraliseres når de er 12 uger, min Tøsen var ikke mere end 12 uger da hun blev steriliseret, nogle dyrlæger ser dog gerne at de vejer over 2 kg..
Hvis din hunkat er steriliseret og har nemt ved at omgås andre katte, så er det ikke så vigtigt om det er en han eller hunkat, i min verden, nogle siger at han og hunkatte leger forskelligt, at hunkatte leger tag fat og han katte leger brydelege, (en ting nogle har glemt at fortælle min den lille, for hun leger brydelege
Jeg har erfaringer med at både 2 hanner, 2 hunner og en af hver fungere fint..
Alderen på killingen vil jeg mene blot skal være mellem 12 uger og 6 mdr. så tror jeg du får den letteste sammenføring..
Men husk på at katte er ikke fra naturen flok dyr, så de vil nok ikke blive bedste venner fra dag 1, det kan tage uger ja måneder, men jo yngre kattene er jo nemmere plejer det at gå..
Og husk så at det er ok at de hvæser, knurre og dasker til hinanden, du skal blande dig så lidt så muligt, kun hvis blod flyder og pelstotter flyver rundt, skal du blande dig..
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 13
ny kat i familien