3.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Træt af lange røvhår! Træt af lange røvhår!

Ja, undskyld mit sprog, men hvor er jeg bare træt af lange perser røvhår. Jeg vågnede op i morges til en stue, en spisestue og et kontor som var smurt ind i l-o-r-t og fandt så Dullen i en elendig forfatning med en kage bagi som så måtte fjernes og staklen måtte spules, hvilket hun bestemt ikke var tilfreds med! Og jeg klipper hende ofte "deromme", så forstår ikke hvorfor det sidder fast så tit. Det var ikke tyndt.. I hvor stor en radius af rumpen skal man mon klippe, for det er nok? Og måske hun mangler fibre i sin kost eller hvad kan man mon gøre for at undgå dette..?

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg ikke skal have langhårsbæster en anden gang, for de korthårede er der aldrig noget med.

Bare lige et surt opstød fra mig, beklager smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af lange røvhår!
  • #2   2. aug 2013 Haha, ej smurt ind i er så meget sagt, men der var spor flere steder smiley
    Ved ikke om andre med langhårsracer har samme problem, men jeg oplever det tit herhjemme med Dullen..

• #4   2. aug 2013 Hhahahahahahaha. Åååhh, hvor godt. Det var dagens grin.:)

Men seriøst, jeg havde det samme bøvl dengang jeg havde en Maine Coon. Et forfærdeligt svineri, var det.
    Nu har jeg Sphynx. Guess why? Alt er bare SÅ meget lettere med en Sphynx.

• #5   2. aug 2013 Tina smiley
    Jeg vil også gerne have en sphynx, men min kæreste synes de ligner grimme aliens og kan slet ikke have dem.. smiley men har også tænkt at det da må være meget nemmere, også i forhold til fældning og den slags smiley

• #6   2. aug 2013 Jeg tror de fleste syntes de ligner grimme aliens, indtil man har lært dem at kende. Det er i hvert fald hvad folk siger til mig, når de ser mine katte. Men det er gerne dem der reagerer voldsomst, der kommer tilbage og lige skal se dem en gang til. Så det kan da være din kæreste går med til det en dag alligevel.:)
    Ingen hår i sengen når vi putter, ingen hår i maden, ingen lort i pelsen eller andre steder. Langt nemmere.

• #8   2. aug 2013 Tina
    Ja, det kan være jeg får ham overtale en dag. Han har jo heller ikke set en i levende live, det kan gøre meget at opleve dem rigtig fordi de har så meget personlighed.

Fruen
    Jamen jeg beklager da hvis mit ordvalg støder dig, det var skrevet i en humoristisk ånd smiley

• #9   2. aug 2013 Jeg har nøjagtig samme problem med den ene af kattene, jeg klipper simpelthen det hele af i enden. Det det eneste der virker for mig smiley

• #10   2. aug 2013 Ja jeg har ikke vasket i åre vis, det er altså lettest at klippe det snavsede af hver gang, der hvor det sætter sig er jo der hvor problemet er!!
    Så frem med saksen og spar jeg begge for besværet smiley

• #11   2. aug 2013 Så hører jeg vist til de heldige ejere af langhårskatte;)
    Louie har aldrig lort i sit røvhår;)))

• #13   2. aug 2013 De katte der ikke skal udstilles, kan man sagtens klippe "bukserne" ret korte på, så hømmerne ikke hænger fast. Det bruger jeg også selv. Selvom jeg ikke har persere smiley

• #14   2. aug 2013 Jeg må prøve at være lidt mere grundig med saksen så. Hvor meget klipper I af? Jeg overvejer om jeg bare skal have fat i trimmeren og så tage omkring numsen og ned langs bagbenene også.

• #15   2. aug 2013 Lotte
    Ja det er da ham de ligner smiley må se om jeg kan få min kæreste til at se ligheden, for han kan godt lide Star Wars smiley

• #16   2. aug 2013 Så kan i få en yoda næste gang smiley

Mine vil ikke det med maskinen smiley de kan ikke lide den lyd, men jeg plejer bare at klippe det som jeg har erfaring for bliver snavset, og så langt ind som der er snavs.
    Der er så også stor forskel på bukser på katte, mine bimser har lige som en naturlig skillelinie hvor bukserne glider til hver sin side, det har ingen af de Main Coon katte jeg kende, og når Manne skulle vaske sig der, kunne han ikke komme til for pels, Røde har en stor pudderkvast smiley men den deler sig også når han sider på hug, og han har sjældent problemer.

• #17   2. aug 2013 hahhahaha sker sgu jævnligt vi finder en dingleberry på gulvet her hjemme smiley
    jeg trimmer dem lidt i enden når jeg syntes det behøves, det hjælper rigtig meget.
    jeg har fundet ud af at hos min kattesmå var det mest de lange hår nede af benene og nogen gange oppe på halen der var problem området smiley

men hvordan stopper man en kat som ikke kan finde ud af at man altså skal flytte sin hale fra der man prutter ^^

• #19   2. aug 2013 Mine to langhårskatte bliver med jævne mellemrum trimmet lidt i måsen, og det er det eneste der virker her smiley

• #20   2. aug 2013 Coonerne kan nu også godt have små dinglebæ i pelsen smiley

• #21   2. aug 2013 **Og måske hun mangler fibre i sin kost eller hvad kan man mon gøre for at undgå dette..?**

Bland en lille smule psylliumskaller i vådfoderet, (hvis hun vil æde vådfoder - det foresvæver mig at det ikke er et hit (?)). Men ellers kan noget hårbollekontrol-tørfoder måske give fastere pøller.

• #23   2. aug 2013 Dinglebæ og røvhår godt fredags grin:)))

• #25   3. aug 2013 Hun er faktisk den eneste af kattene som er temmelig glad for vådfoder, så vil prøve det med psylliumskaller smiley for fastere pøller.

Og så har hun fået trimmet numseregionen i dag, så håber det hjælper på det smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #27   8. aug 2013 Prøv at ændre foderet en smule. Måske er psylliumskaller eller olie/smør i maden det rigtige. Hvis det ikke hjælper nok, er det værd at prøve med lidt af vandet fra kogte ris (der må ikke være ret meget salt i - allerhelst ingen salt) - risvand giver en smule fastere konsistens ved udgangen af katten :o)
    De allerbedste hilsener

• #29   8. aug 2013 Malene jeg er glad for at mine ikke er korthårede smiley deres hår sætter sig fast helt ind i stoffet, mines ligger på overfladen og er meget lettere at fjerne smiley

• #31   8. aug 2013 Ha ha, du må bede din kæreste børste sin kæmpe hund hver dag udenfor smiley det hjælper med børsten.

Mine bliver børstet rigtig tit, der ligger altid kamme og børste ved siden af mig, for så er de klar når der lige kommer en kat og vil snakke smiley og det som sidder i kam og børste ender ikke på gulvet.

• #33   8. aug 2013 Langt hår, hvid og meget fældende smiley ja så har du et stort arbejde, sæt du nu den kæreste igang smiley

Kommentér på:
Træt af lange røvhår!

Annonce