Er det alvorligt??? Er det alvorligt???
Hej folk.. Her i dag, kom min kat hjem efter en lang dag i sne vejr..
-Han var kold og våd, så jeg lod ham komme ind på mit værelse så han kunne få varmen - Altså jeg fik ikke kigget på ham da han kom ind - Men her til aften begyndte han at halte? Han bliver tyranniseret af en større hvid kat herude, men skaderne fra deres kampe har aldrig været så slemme at han havde gangbesvær?
-Han har det egentlig bedst i min seng, og nyder livet med at få det hele serveret på sengen.
Kan han være blevet påkørt? Der er ingen blod, ingen sår, han virker ikke skræmt, chokket eller anderledes? Han kom ind, spiste lidt og puttede sig under dynen. Det er forbenet der gør ondt.
Er det acceptabelt at vente et par dage og se om det bliver bedre, og så bare holde ham inde, eller hvad? Han legede med mine hunde som han plejer, men trak sig hurtigt igen (Formentligt pga. smerter. De bliver nok ikke bedre af at en voksen rottweiler træder på ham?)
Han sover på sin hylde, som han plejer, spiser og drikker som han plejer (Meget), og er ligeså snaksaglig som altid, medmindre man røre forbenet.
Han vil selvfølgelig være adskilt fra hundene, og blive indeofr, men kan jeg godt være bekendt at give ham et par dage før dyrlæge?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
En kat er fænomenal til at holde sår rene, så hold øje med om det bliver varmt og om der evt. opstår en byld.
Og ja, han skal da ikke ud når han er skadet.
Personligt ville jeg se det på, men hvis han begynder at blive passiv, ikke vil spise mv. så er det babu babu.
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 169
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.761
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men så skriver du at han knurre og bider efter dig når du røre benet, så må jeg indrømme at så har katten altså pæææænt ondt, så jeg syntes du i dag skal finde en dyrlæge der har lørdagsåbent, der findes nogle dyrlæger der har åbent til kl 12 om lørdagen til akuttider, så se om ikke sådan en findes i dit område og få katten tilset..
Til sammenligning kan jeg fortælle dig at som ung havde jeg en kat på 6 mdr. som blev ramt af en bil på bagparten (bilisten fortalte selv hun havde ramt ham) det gik ud over hans venstre bagben, når vi rørte det så peb han, han hverken bed eller knurrede, vi kørte til dyrlæge med det samme kl 19 om aftenen, det viste sig at hans bagben var slået ud af hofteskålen, så tro mig katten har haft rigtig meget ondt, det vidner om hvor meget der skal til før en kat udviser smerte..
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.761
Og så giver jeg katten smertestillende, hvis jeg beslutter at vente, for den skal jo ikke have ondt.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 169
- Har tjekket igen, og mærket, og der er altså ingen sår. Han har vel lavet noget forkert med benet under evt. kamp? Han bliver snart kastreret. Holder ham inde, indtil jeg kan røre benet uden at han trækker det til sig:)
Han spiser, drikker, snakker og lunter rundt som han plejer, så han kommer sig nok inden for et par dage?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Er det alvorligt???