{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Kat der fælder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat der stort set fælder året rundt - selvfølgelig er det værst om foråret, men jeg synes generelt at han fælder rigtig meget.

Han lever udelukkende af tørfoder - Nutra Nuggets (adult cat maintenance).

Jeg har blandt andet et FURminator til at ligge, men jeg er i tvivl om, hvor vidt den tager for mange hår.
Sidste sommer gik han og lignende jeg ved ikke hvad, fordi han ingen underpels havde tilbage smiley det så forfærdeligt ud.

Eller tager FURminatoren kun de løse hår? Hvilket så vil sige, at al underpelsen skal væk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat der fælder
  • #1   2. mar 2014 Kender ikke det foder du nævner, men vil foreslå at du begynder at give noget vådt og råt. Mine bliver triste I pelsen hvis de ikke får råt, vådt får de altid 2 gange om dagen og de fælder ikke så meget.
    Lux dåser fra Aldi er god kvalitet til billige penge (5,5 kr for en dåse med 416 g)


  • #2   2. mar 2014 Det har taget lang tid at finde noget foder, som han gider at spise.
    Har en overgang prøvet med vådfoder, men det får han dårlig mave af - når jeg endelig kan tvinge nok ned i halsen på ham. Han er ekstrem kræsen.
    (Selv "menneskemad" - som f eks skinkestrimler, bacon og pølser - vil han næsten ikke spise).


  • #3   2. mar 2014 Menneske mad er til mennesker smiley

    Jeg kender heller ikke det foder du bruger, jeg håber du finder noget han vil have!
    Hvad med kogt eller rå kylling? Og hvis det går så måske bare noget af det kød du skal have, før du tilbereder det, start med lige, at tabe en lille smugle og så kan det blive til mere hvis det bliver spist.

    Men kræsne katte er svære, for sulte må de ikke smiley


  • #4   2. mar 2014 FURminatoren tager de løse hår, men hvis der ikke er flere løse hår, så begynder den at tage de ikke-løse hår

  • #5   2. mar 2014 Når jeg siger menneskemad, mener jeg også ting som f. eks kylling eller andet kød smiley Det er lige meget om det så er råt eller tilberedt .. han spiser det ikke.

    Han får dette foder, som han glædeligt spiser:
    (link fjernet)

    Men FURminatoren tager ikke de ikke-løse hår sammen med de løse hår?


  • #7   2. mar 2014 Jeg synes selv at han har en flot pels.

    Men det lyder da til, at jeg skal se om ikke jeg kan finde noget vådfoder, han kan lide. Hvad er det præcis ved vådfoder der gør, at katten vil komme til at fælde mindre?


    profilbillede
  • #8   2. mar 2014 Hvis du finder noget med højt kødindhold (som han vil spise) får han meget mere væske, kødprotein er også vigtigt for sund pels. Du skal selvfølgelig starte forsigtigt op med det våde, så hans mave ikke går helt i smadder.
    Jeg blander kogende vand i vådfoderet, så mine får ekstra vand på den måde.

    Jeg ville nok også lede efter et tørfoder med færre plantedele. Kan godt se at kød står først, men der er både hvede, majs, ris og meget andet "plante" i foderet. Min holdning er at det skal der være så lidt i som muligt.


  • #9   2. mar 2014 Det vil jeg prøve.

    Mht. til foder har det som sagt været svært at finde noget, han ville spise. Han har tidligere fået Whiskas tørfoder, men det begyndte han at gå fra, så der måtte noget nyt til.
    Kan du anbefale noget foder, hvor der evt. er færre plantedele i?


  • #10   2. mar 2014 Jeg bruger arion (maxizoo), porta 21 grain free og applaws/granatapet/orijen/sanabelle grain free. Grunden til at jeg skriver det som jeg gør er at pt er arion og porta 21 grain free faste I blandingen og så køber jeg små poser af de andre på tilbud og blander i.
    Alle andre end arion køber jeg på zoolog.de
    Mine 2 store tosser spiser kun 300g tørt om ugen, til deling!
    Til gengæld spiser de Ca 300g vådt hver om dagen smiley og så får de lidt råt hver aften
    Begge to har smuk, blank pels og fælder ikke synderligt meget, så jeg regner med at jeg har fundet en god blanding, der passer til mine tosser smiley


  • #11   2. mar 2014 Hvis det er smagen af det mærke han bedst kan lide og du ikke kan få ham til at spise andet mærke med højere protein, så vil jeg nok anbefale dig at gå over til den grønne variant af det (link fjernet) da der er fedtprocenten en del højere, og jeg tror han det er fedtprocenten det er galt med og som er grunden til at din kat fælder meget, det er i hvert fald det problem jeg har med min, hos hende skal fedtprocenten være over 15 % og egentligt helst højere, men da hun er overvægtig, vil jeg helst ikke gå højere, så acceptere jeg den smule fældning hun har smiley

Kommentér på:
Kat der fælder

Annonce