1.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvad kan jeg lave sammen med min kat? Hvad kan jeg lave sammen med min kat?

Hej,

Jeg bor alene sammen med min kat. Hun er en killing (17 uger).

Hun er en udekat, men hun tør ikke at være uden for så længe ad gangen endnu. Jeg sidder ofte udenfor (og spiser el. læser) og så er hun med mig, og går rundt for sig selv. Jeg kan bare ikke sidde uden for hele tiden.

Jeg føler bare, at hun ofte keder sig, og jeg synes, at det er synd, at der ikke sker så meget i hendes liv. Hun er fx. meget rastløs, når jeg sidder på min computer. Hun sover selvfølgelig også en del. Jeg har købt en legeskinne fra Cat it Senses, men den gider hun selvfølgelig ikke at lege med hele tiden.

Hvad kan jeg lave sammen med hende? Jeg vil føle mig lidt dum, hvis jeg skal gå tur med hende, og jeg tror heller ikke, at hun vil bryde sig om at have sele på.

Da jeg boede hjemme, cyklede jeg f.eks. ture med vores hund osv. Det er bare anderledes med en kat.

Hilsen Amanda

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan jeg lave sammen med min kat?
  • #1   1. jul 2014 Det lyder super at du vil prøve at aktiverer hende og at du prøver at læse hendes behov på den måde smiley

Tror måske ikke sådan en skinne og andre fancy ting er hende (mange katte synes de er kedelige efter lidt tid), men måske nogle raslebolde og lign. Bare sådan noget billigt plastikskammel med en bjælde indeni.

Ellers så hyg med hende. Børst hende indimellem hvis hun kan lide det og lign smiley

• #2   1. jul 2014 Leg med hende med en drillepind, en snor, mange katte syntes også en papirkugle er et super hit..

Ellers find en gammel skoæske og lav nogle huller i den forskellige steder lidt større en poten på katten og smid så en lille håndfuld tørkost ind i den så hun skal fiske dem ud, det plejer at kunne underholde et stykke tid smiley

• #3   1. jul 2014 Tak for gode råd! smiley

Jeg har lige prøvet at være lidt kreativ og lavet en lille "bane" med godbidder inden i. Hihi smiley

profilbillede
  • #5   2. jul 2014 Herhjemme er de største hits hårelastikker, som jeg skyder afsted og kattene kommer og afleverer.

Ellers er tørrede kaninører og fasanfjer også et kæmpe hit. Det kan købes her: http://www.jekas.dk/Webshop/Category/4855-1-1042/

Denne legepind er noget af det eneste jeg ikke har oplevet mine katte bliver trætte af:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/made_in_usa/288788
    Kattene har flere andre legepinde, men det skal altså være DEN her smiley

Og ellers kan de godt lide at lege med e sølvpapirskugle, hvilket de kun får lov til under opsyn, da de ellers splitter den ad.

En papkasse der skæres lidt potehuller i, og så godbidder derned.

Et foderbræt eller foderkugle, så de skal 'kæmpe' lidt for føden.

Vi har også den legeskinne fra Cat it Sense, og de har aldrig gidet røre den, men denne her: http://www.maxizoo.dk/more4-iq-kattelegetoj-cat-toy-box-24x24-cm.html har derimod været et meget stort hit herhjemme mens kattene var små.

• #6   2. jul 2014 Og disse bolde er også sjove når de kastes afsted http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/bolde/182727

Og denne:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/kattetunnel_knitrepose/182645

Hvis du på et tidspunkt skal bestille mere hjem fra zooplus, kan det muligvis godt betale sig at bestille fra zooplus.de i stedet for zooplus.dk smiley

• #8   2. jul 2014 noget så simpelt som et sammenkrøllet stykke papir, som måske endda bevæger sig lidt i vinden, et et hit hjemme hos os!
    Du kan evt satte en lang snor i den og hænde den op så den bevæger sig lidt mere smiley

• #10   2. jul 2014 Forleden tabte jeg hætten til min deo (dove) den er blevet et stort hit da de både kan få poten ind i hullet og løfte den op og så triller den jo ikke lige smiley

• #11   2. jul 2014 Det må jeg prøve smiley
    Hun skal begynde på p-piller her til september.

• #13   2. jul 2014 Har du været ved dyrlægen og fået tjekket om hun har katteinfluenza eller måske herpesvirus, sådan som du blev rådet til i den anden tråd du oprettede???

Jeg syntes du skal sterilisere hende i stedet for at give hende p-piller, p-piller er ikke særligt godt i længden og kan medføre en række sygdomme for katten, såsom kræft og cyster, samtidig så forhindre p-piller ikke 100% mod at katten bliver gravid, katten kan kaste pillen op, eller ikke komme hjem den dag pillen skal gives, for slet ikke at nævne at en hankat kan voldtage din lille mis og så vil hun alligevel blive gravid da katte først får ægløsning i parringsøjeblikket og p-pillen forhindre ikke ægløsning hos katten, den stopper blot at hunkatten kommer i løbetid..

Og hvis du så fortsætter p-pillen uvidende om at katten er drægtig, så kan det have alvorlige følger for hunkatten og hendes killinger, killingerne kan blive deforme og gøre det vanskeligt eller umuligt for hunkatten at føde dem..

Så overvej lige hvorfor det er du ikke vælger sterilisering fra starten og ikke p-piller..
    Dette er blot et godt råd, særligt da du fortæller det er din første kat, og dermed måske ikke er vidende om disse ting..

• #14   2. jul 2014 Ja, og hun er rask nu smiley

Jeg hører jeres råd, og jeg vil overveje det smiley

• #15   2. jul 2014 Jeg har haft kat hele mit liv sammen med mine forældre. Det er første gang at jeg har kat i mens jeg bor alene smiley

• #16   2. jul 2014 Super du høre vores råd, det er netop kun råd, og ingen tvinger dig til at følge dem, men vi tænker blot på kattes bedste smiley

Du siger hun er rask nu, men hvad fejlede hun, som sagt så bliver en kat jo ikke forkølet, der er en virus der ligger latent hos katten som bryder ud, har du fået at vide hvad det er???

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #17   2. jul 2014 Jeg kan mægtigt godt lide bogbanen smiley ! Jeg er bare mere doven, så jeg laver somme tider min "gå find" bane rundt om i huset.

Som flere andre også siger i denne tråd, er tricks også sjovt, både for kat og "ejer", da katte nemt kan lære de samme ting som hunde........ Hvis man heldig at finde den helt rigtige type af godbidder. (Mine to har hver deres favoritter, en får Dreamies og den anden Wiskas dentabits - og de vil gøre ALT for dem)

• #18   2. jul 2014 Bevæger mig lige væk fra emnet et kort øjeblik.

Dixie
    Har du slettet din tråd ?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #20   2. jul 2014 Bordtennisbolde er et hit her, de hopper og danser hen hvor katten ikke lige vidste, når de dasker til dem. Jeg tror jeg med tiden har købt mange bordtennis bolde. Jeg kaster dem også op ad en væg, og så farer misserne efter den. smiley

En lang snor på ca 3 meter, ikke for tynd, elsker de også at fare efter, også op og ned af en lædersofa stol som kun er deres til at lege på, ind mellen ryghynden med snoren og lave små ryg, så de ser den stille forsvinder, det er sjovt. smiley

• #21   2. jul 2014 Hos os er det målebånd og gavebånd der hitter!
    Og så klikker-træner vi. Det er vældig hyggeligt og godt sammenvær med katten. Og så kan du lære hende en masse søde og sjove tricks - Vanilla har lige mestret High Five smiley

• #22   2. jul 2014 En hoppebold var et hit her, indtil de forsvandt på mystisk vis smiley (Dvs. de hoppede ind under alle mulige møbler)

Denne http://dyrelageret.dk/kattelegetoej-51/flyvende-fugl-til-doerkarmen-legetoej-til-katte-p372 var også meget populær hos tre af mine katte da de var yngre smiley

• #23   3. jul 2014 Hvorfor vil du helst bruge ppiller frem for sterilisere hende? Det undre mig... smiley

• #24   4. jul 2014 Det var en herpesinfektion, som hun fik noget antibiotika imod.
    Tak for alle forslagene til leg med Lizzie smiley

• #25   4. jul 2014 Ok så det vil sige hun er ikke rask...
    Herpesvirus vil jo altid ligge latent og komme i udbrud såfremt katten bliver stresset, hverdagen ændres m.m.
    Men så længe man ved det, så er det jo ikke et problem..

Alene det faktum at du ved hun har herpes virus, ville jo nok gøre at jeg valgte sterilisering, frem for p-piller, for bliver hun gravid så vil hun jo overføre herpes til killingerne smiley

Hvis du selv får nye ideer til aktivering af katte så skal du være velkommen til at dele med os andre, hjemmegjort aktiveringsforslag er altid et hit smiley

Kommentér på:
Hvad kan jeg lave sammen med min kat?

Annonce