369 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sammenføring af 2 katte Sammenføring af 2 katte

Vi har i forvejen en kastereret hankat. Nu har vi så fået en 2 årig steriliseret hunkat. Indtil videre går de adskilt af en trådnet dør. Problemet er nu, at ham vi har i forvejen er blevet stiktosset og kommer nu kun hjem for, at spise og ind imellem for at sove. Hvordan får vi nemmest løst denne konflikt. Vil jo gerne have at de kan være her begge to.

Skal lige siges at den gamle han altid har haft lidt dårlige nerver, måske han mere er bange for den nye end sur ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenføring af 2 katte
  • #1   10. jan 2007 ja det kan godt været at det går bedre end jeg håber. For den gamle væser og knurrer som en besat, men det kan være han egentlig er bange for den og at det hjælper at sætte dem sammen. For den nye hun er meget rolig og vil meget gerne ud og snakke med ham. Og jeg går meget fra den ene til den anden så bærer lugtene frem og tilbage så de kender hinandens lugt

• #2   10. jan 2007 Selfølgelig kan du gøre noget men du må huske på at katte ikke er vant til at leve alene . de er ikke flokdyr og trives bedst alene . Men med tid skal de nok kunne enes men det er selfølgelig svært for din hankat at vænne sig til at en kat kommer ind i dens teritorium .

• #3   10. jan 2007 ubs vant til at leve alene

• #4   10. jan 2007 Jeg har aldrig haft problemer med at føre katte sammen, tror jeg har været utrolig heldig....smiler.

Jeg tror også, at du skal prøve at lade dem komme sammen, og prøv at lad dem klare det selv, så går det tit meget bedre, der er nogle katte som lige skal vise sig lidt for sin ejer, så hvis de er alene eller man bare lader dem gå rundt alene, tror jeg det går hurtigere. Og nu har de jo set hinanden an nogle dage, hvilket er en rigtig god måde at begynde på, så de lige kan se hinanden og vænne sig til hinandens dufte osv.

Og husk så, at det altid skal være den gamle, som kommer i første række, ellers vil han kunne føle sig svigtet af dig, sat til side osv. Selvfølgelig skal du også være der for den nye, men bare tag den gamle først.
    Håber at det vil gå rigtig godt om et stykke tid, og at de bliver super gode venner. De vil jo i hvert fald kunne få rigtig meget glæde af hinanden. Håber du skriver herinde og fortæller hvordan det er gået...smiler....og held og lykke med det!!!

• #5   11. jan 2007 vi prøvede at lukke dem sammen igår. Først lukkede vi den nye ind bag tråddøren og tog den gamle med ind i entreen, som også har en trappe til værelse på 1 sal. Her lukkede vi også døren så han ikke kunne smutte ud men kun være der og ovenpå.
    Han hvæsede og brummede lidt om smuttede så. Det gad min mand ikke vente på så han satte ham i transportkassen og ind til den anden. Så var han katten så et stykke tid, og så faldt han til ro og var ved at falde i søvn. Hun katten var dog ret trygget af at han var så sur på hende.

Men så slap vi ham ud af kassen og han rendte ovenpå. det samme gjorde hunkatten og der var igen lidt hvæsen oppe fra vindueskarmen med ellers intet.

Så idag når min mand kommer hjem prøver vi at låse kattelemmen og giver dem så hele huset at gå rundt i.

• #6   12. jan 2007 Hej igen. så prøvede vi igår at åbne huset for de to missere. Det gik faktisk fint. den gamle hvæsede lidt men lagde sig så op på en stol under spisebordet og sov. Så det gik ret smertefrit.

Kommentér på:
Sammenføring af 2 katte

Annonce