1.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Er min kat syg ? Er min kat syg ?

Ja, nu har hun ligget og sovet næsten dagen lang, i tre dage .. Hun vil ikk rigtig have noget mad, andet end lidt tørfoder .. & der skal vi selv sætte hende hen til skålen, hun gider ikke rejse sig og gå derhen ..
Emma plejer at være den kat som altid er ude og kun lige kommer ind og spiser, og så i perioder er inde og kæle tit .. Men det ligner hende ikke at sove hele dagen, hun virker så sløv .. smiley
Nogen der har en ide om hva der kan være galt?
- eller er det bare mig der er pylret ? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min kat syg ?
  • #1   22. dec 2007 Tag hende til dr. dyr. Det lyder bestemt ikke normalt .

• #2   22. dec 2007 Ja, hun lyder syg. Kan desværre ikke sige dig hvad det er.
    Et ring og besøg til doktor dyr vil også være min anbefaling.

• #3   22. dec 2007 Nej. Synes også det virkelig underligt.
    & hvis hendes bror Viktor sætter sig og spiser ved siden af hende, går hun .. :S

• #4   22. dec 2007 Ja jeg syntes også du skulle prøve dr dyr ret hurtigt.
    Puls

• #5   22. dec 2007 Prøv at tage en temperatur på hende,den må være op til 39-39,5,er den derover har hun feber.
    Det kan være en stor hjælp for dyrlægen når du ringer.

• #6   22. dec 2007 Det er en god ide at spørge dyrlægen hvis du tror din kat er syg FØR du spørger på forummer smiley

• #7   22. dec 2007 Nemlig RasterZoo.

Man er jo den der kender sin kat bedst og kan bedst vurdere om den opfører sig anderledes end den plejer. Jeg ville også altid kontakte min dyrlæge først. Ærlig talt tror jeg slet ikke jeg kunne få tanken at spørge i et forum føst.. men jeg er også meget hysterisk hvis mine dyr er syge.

• #8   22. dec 2007 Måske er det bare nemmere at spørge os herinde, end at "forstyrre" dyrlægen på en lørdag?

• #9   22. dec 2007 Jeg syntes så det er nemmere at gribe knoglen og ring til dyrlægen, de er jo alligevel der for os, jeg har ikke hjemmenummeret til dyrlægen, men der er altid tlf tid forstået på den måde at når det er uden for normal tid bliver man stillet om til en vagtdyrlæge

• #10   22. dec 2007 Ratster -Jjeg ved det, jeg ville personligt også selv gøre det samme som dig. Jeg påpeger bare, at alt efter hvor autoritetstro man er, kan det være svært :o)

• #11   22. dec 2007 tak for alle jeres svar i hvertfald.
    - hvis man ska måle kattens temperatur, skal man så ha et specielt temperatur måler ?
    - jamen det bar fordi at bor hos min kæreste, og hans forældre sir at de ik mener hun er syg, og vi bar ska la hende være :S

• #12   22. dec 2007 Mener din kæreste og hans forældre, at en kat, der nu ligger og sover på tredje dag, er sløv, ikke orker at rejse sig og ikke vil spise, er helt rask?!
    Hvad skal der så til, før de overvejer, om en kat kan være syg?

• #13   22. dec 2007 Nakedasja - er det din eller dine svigerforældres kat?

• #14   22. dec 2007 Makedasja - Nej, du kan bare bruge et alm. termometer. Gør jeg selv :o)

Og så fortæl dine svigerforældre så pænt du kan at den kat altwså ER syg, den opfører sig jo ikke normalt, skriver du selv :o(

• #15   22. dec 2007 Den kat skal bare af sted. Det andet er total uansvarligt af dine svigerforældre!

At tage til dyrlæge med syge dyr er en del af det man (desværre) siger ja til, når man siger ja til at holde dyr!

Af sted!

Ellers skal jeg komme efter de svigerdimser smiley

• #16   22. dec 2007 PS Faktisk kan en kat dehydrerer hurtigere end de fleste svigerforældre tror!

• #17   22. dec 2007 Kender godt de folk der skal spille kloge og tror de ved det hele. Det kan koste dyrt i sidste ende og i værste fald kattens liv.

Hellere tage til dyrlæge 2 gange for meget end en gang for lidt, det er mit ordsprog.

• lene j
    lene j Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 6
    #18   23. dec 2007 jeg syntes du skal ringe til dyrlægen for jeg syntes det lyder som lungebetændelse håber ikke det er men hvis det er bliver det ikke bedrer af at katte bare ligger
    så ring til dyrlægen og få en tid til at komme og få lytte på hende

knus fra lene

• #19   23. dec 2007 Tinka, Nej kun hans forældre ..
    Rasterzoo ; det lidt begge .. Altså, det dem der betaler maden osv .. Men det mest mig og kæresten der snakker med dem ,,
    Okay, men hvor skal termometeret hen? I munden?
    Men tusind tak for jeres svar, havde lige brug for at høre om det bare var mig eller der faktisk er noget galt.
    Ringer til dyrlægen på tirsdag hvis de har åbent.

• #20   23. dec 2007 Hehe, i bagenden, som ved os mennesker.

Ring evt. til vagtdyrlægen (plejer at være dyrlægens normale nummer, der så omstilles, eller de giver dig nummeret på deres telefonsvarer), det koster ingen ting. Du kan forklare situationen, og få hans vurdering af hvor akut det er.

• #21   23. dec 2007 uha, det blir sq svært :S smiley - hun er ikk ligefrem typen der finder sig i alt for meget .
    okay, kan jeg ringe nu ?

• #22   23. dec 2007 Ja, det burde du kunne :o)
    Jeg ringede engang kl. knap 12 om natten fordi jeg var i tvivl ang. min kat fødsel. Og det hjalp en del at blive beroliget af dyrlægen ;o)

• #23   23. dec 2007 Tinah - Ad værende Hill's vådfoder A/d? :o)

• #24   23. dec 2007 Uh, jeg håber at I meget snart finder ud af noget med dyrlæge. Efter blot et par døgn uden mad kan katten få leverskade. Og hun har det jo da skidt, hvis hun bare ligger der. Hun skal da undersøges og behandles for hvad der nu er galt med hende. Stakkels mis:(

• #25   23. dec 2007 nej nej, altså hun har fået lidt mad smiley
    - ved godt det med de tre dage osv .. Men hun spiser lidt tørfoder hvis vi sætter hende hen til tallerknen, bare ikke hvis Viktor (hendes bror) kommer ..
    Men hun virker lidt mere i live her til aften ..
    Eva : Det med termometeret virkede dog ikke :S det var har til bagenden er meget gammelt, og kunne simpelthen ikke få hendes til at være rolig da jeg prøvede at tage temperaturen ..
    - men er altså nu hjemme hos mine forældre da jeg skal holde jul med dem, men min kæreste holder mig underrettet, så han sørger for hun får lidt tørfoder og holder øje med hende ..

• #26   24. dec 2007 Nake - Nej, det kræver lidt øvelse.. Synes generelt det er nemmest hvis man gør det når katten selv ligger afslappet et sted. Og så self. godt med creme på det inden :o)

• #27   24. dec 2007 Ja det tror jeg gerne ..
    -kæresten har lige skrevet at hun her til morgen har været ude et par gange og er mere livlig end de sidste par dage ..
    - holder dog stadig meget øje med hende .

Kommentér på:
Er min kat syg ?

Annonce