535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hvorfor er kat nr 3 for meget? Hvorfor er kat nr 3 for meget?

Jeg kunne rigtig riiiiiigtig godt tænke mig en kat mere..
Men når jeg fortæller det til folk, siger de at det er ALT for meget.. Jeg forstår slet ikke hvorfor..
Vi har nogen og 70 m2, så jeg synes ikke der er for lidt plads.
Er egentlig bare en smule skuffet over at folk ikke bare kan glæde sig på mine vegne, det er jo ikke dem der bor her..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er kat nr 3 for meget?
  • #1   28. mar 2008 Jamen... prøv at spørg dem, hvor de vil hen med det...

Her hos mig er min familie og mine nærmeste venner stoppet med at sige, ej skal du har en kat mere eller du kan da ikke beholde en af killingerne..

For som jeg ser det, kan 2 være for mange hos nogen og hos andre er 20 ikke mange

• #2   28. mar 2008 ja det har du ret i.
    Min mor startede med at grine lidt af mig. Min far gik nærmest helt agurk.. Lol..
    Og da jeg fortalte min mor dét, sagde hun at hun også synes det var meget..
    Jeg tænkte bare, "Meget? siger kvinden med 5 børn".. smiley

• #3   28. mar 2008 Tak Tina.
    Jeg tænkte også at KG var det helt rigtige sted at søge lidt forståelse og glæden sig på mine vegne.. smiley

• #4   28. mar 2008 heh... sjovt som forældre stadig vil bestemme over hvor mange katte man har selvom man er flyttet hjemmefra.... jeg fik min tredje kat i december måned og selvom min den gamle syntes at jeg da ikke behøvede en kat til, så har han overgivet sig når Dessi kommer storspindende op til ham... *Ss*

Folk har altid en kommentar til det.. men du skal gøre hvad du føler for, og får du en kat til... jamen... så skal det nok gå.... bare vent og se, når de falder i svime over din nye kat smiley

• #5   28. mar 2008 Tak til dig også Janni..
    Min kæreste er heldigvis med på ideen, og glæder sig også.. En rigtig skabs-kattefanatiker.. smiley

• #6   28. mar 2008 Denise - *GG*.. Jeg tror ikke helt den vil virke, da den ene er to år, og den anden er ikke engang 1..
    Men jeg vil da skrive den på listen over argumenter.. smiley

• #7   28. mar 2008 hej Zabrina

når man siger at "three is a crowd" så har man helt ret - på den gode og sjove og helt rigtige måde...

vi har 75 inde-kvm og hvis det var kunne vi have 3 sæt Ramses og Sehier løbende rundt og have det sjovt...

du har al plads i hele verden til det foretagende og hvis du gerne vil have en misser mere og hvis det passer ind i det miljø i har og hvis der er tid og lyst og økomoni og overskud til det...

så se da at få den missekat smiley

Knus og Miauws

• #8   28. mar 2008 Pjat... men det oplever jeg nu osse tit... folk er ved at falde om, når de hører jeg har 4 katte og 1 hund i en 3-værelses... der er sgu da plads til 4 til, hvis det var..... men det fatter de fleste ikke...
    Så hvis du ønsker dig nr 3, så start jagten NU....
    Og held og lykke :o)

• #9   28. mar 2008 Spændende Zabrina, hvilken race skal det så være denne gang :-)) Ved jo godt hvad jeg kan anbefale *hehe*

• #10   28. mar 2008 Ja jeg synes nu også, at det må være op til dem der bor der hvor mange dyr de vil have.. Selvfølgelig indenfor grænsen...

Det bliver enten en maine coon mere eller en colourpoint .. smiley

• #11   28. mar 2008 Vi har 5 katte (3 inde og 2 ude/inde) og det er da ikke for mange. Når vi om et års tid skal have killinger, regner jeg med at beholde en, smiler.
    Pøj pøj med at finde en skøn ny lille misling.

• #12   28. mar 2008 Så sent som i dag snakkede jeg med en veninde om at jeg glæder mig til engang at få kat nr. 3 (som kæresten heldigvis også er med på)
    Hun sagde, at jeg skulle passe på at jeg ikke blev "sådan en af de der kattekvinder"..... Hehe... -Det grinede mig og min kammerat, som også var her, meget af.....
    Køb du bare...

• #13   28. mar 2008 Del lyder lige som min søn.. Han siger jeg er en af de der tossemødre, alle børn er bange for... alt i mens han griner...

Nu er han flyttet hjem igen.. det eneste han brokker sig over er kattehår.. men ikke kattenende..

Og her er mange..

• #14   28. mar 2008 Som om "kattekvinde" er en dårlig ting.. smiley

Den eneste dårlige kattedame, er hende der har så mange at hun ikke kan passe dem ordenligt..

Men at have katte, og flere katte, er en af livets glæder..

• #15   28. mar 2008 Har selv haft oprettet en tråd omkring det her.. Har selv oplevet hvor negativ folk kan være når man har over 2 katte, de ser på en som om man er total åndsvag.. der kommer altid de der kommentare: Hva har I ikkke katte nok.. syntes du ikke I skal tænke på og få nogen rigtige børn osv osv.. syntes det er vildt belastende og høre på, i sidste ende er det vel forh...... vore hjem og penge det går udover.. fatter ikke hvorfor folk ikke bare kan være glad på ens vegne, man står jo selv glad og stolt!!!

Jeg overvejer seriøst og få en kat til.. plus vi måske vil beholde en af Busie og Freyas killinger.... så kan folk rende mig med deres kommentare!!!!

• #16   28. mar 2008 Fik på et tidspunkt en kommentar af en, hun sagde til mig at jeg sikkert en dag ville blive en af de der mærkelige kattedamer... øhhhh hvorfor er det lige man er mærkelig fordi man har mange katte????????

• #17   28. mar 2008 Du kan også tænke over det på en anden måde, så længe du har en flok der fungere godt og tager hensyn til at kattenes personlighed matcher hinanden godt, så er endnu en kat, endnu en stor glæde, og dem der ikke ved det eller har oplevet det er da en glæde fattigere.

Vi opdrætter og har pt. kun 2 katte, men af den simple åresag at jeg altså vil have plads til at beholde nogen af mine egne killinger. Starter man som opdrætter ud med at købe 6 katte ind, så er der væsentligt mindre plads til at beholde egen avl, end hvis man kun starter ud med en enkelt hunkat.
    Men vi bliver jo knapt taget seriøst som opdrættere da vi kun har 2, hvoraf den ene er kastrat. ;o)

• #18   29. mar 2008 Tja nu er jeg alene og har 5 katte og 2 hunde på 178m2 og det er ikke spor for meget. De 3 katte jeg havde i forvejen er lykkelige for de 2 killinger jeg købte i december og de ligger altid samme i en stor bunke og hygger sig med hinanden. Ved at have flere katte sammen er der næsten altid 2 der gider lege på samme tid og på den måde får dem der ikke gider at lege fred for de "legesyge".

Ind imellem kommer hele flokken på 5 stykker sprintende igennem huset og leger tagfat. Jeg synes det er skønt med så mange katte sammen.

Der er også flere der har spurgt mig hvad jeg dog vil med alle de dyr?Jeg elsker dyr og kan bruge timer på dem hver dag og nyder at nusse og putte med dem og være sammen med dem. Jeg er udpræget hjemmemenneske og har både tid og overskud til at tage mig godt af mine dyr og som flok fungerer de utrolig godt sammen. Hvad andre tænker og mener om at jeg har mange kæledyr blæser jeg på. Jeg ved at mine dyr lever et godt og trygt liv og at jeg passer dem efter alle kunstens regler. Jeg blander mig heller ikke i hvis folk godt kan lide at have et stort udvalg af sko eller modetøj, det må være op til folk selv hvad de vil bruge deres tid og penge på.

• #19   29. mar 2008 jeg har 4 katte på 70 kvm og de har masser af plads og være på og de hygger sig alle sammen.. Kan ik se folks fordomme med at have mange katte i en lejlighed og jeg synes jeg har masser af plads..

• #20   29. mar 2008 guuuud hvor føler jeg mig pludselig godt tilpads her inde smiley :P smiley
    Vi bor på 52kvm, da vi skulle have nr 2, var der flere der kommenterede det "Ej, har i nu fået en mere, og hvad skal i med nr 2, og blablabla"... jeg tænker bare - pas jeres egen smiley Kan virkelig ikke se hvorfor folk skal bekymre sig om man nu skal have en mere...
    de bor der jo ikke alligevel - jeg kan virkelig blive irriteret når man ikke bare kan være "ligeglad", og glæde sig på ens vegne i stedet for :S

• #21   29. mar 2008 zabrina: kender det alt for godt. da jeg fortalte folk at jeg ville ville beholde min killing fik jeg også virkelig mange dumme kommentarer med på vejen... såsom... jamen har du så ikke tre katte- synes du ikke det er synd- hvem af de andre katte skal du så af med- ja-der kan du se hvad der kommer ud af at få killinger osv
    grrr. efterhånden smiler jeg blot overbærende til dem. gider end ikke forklare mig. smiler blot til dem som svar, og så er den overstået.

• #22   29. mar 2008 ja... et smil kan sige meget, selvom der ingen ord er på smiley
    Hvad så med dem der får børn , (Ingen kritik), men jeg tænker bare - skal man så sige, ej har du ikke nok , hvem skal du så af med ? ... jeg ser mine katte som børn smiley

• #23   29. mar 2008 ja smilet er godt til at afbøde de dumme diskussioner.... uanset hvor meget man forklarer sig forstår de alligevel ikke, og jeg mener desuden heller ikke at jeg behøver forklare mig. det er gennemtænkt, og afgørelsen truffet.

• #24   29. mar 2008 ... og der er INGEN der kan rykke ved den beslutning smiley

• #25   29. mar 2008 nemli´

• #26   29. mar 2008 Halle: ja dte er utroligt så let på på tå kattene kan være... vores er også eksperter i at undgå ting så de ikke vælter smiley

Kommentér på:
Hvorfor er kat nr 3 for meget?

Annonce