2.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

puha .. her stinker sådan puha .. her stinker sådan

ja der lugter sådan hjemme ved mig. jeg synes helt det er pinligt at få gæster.. og det er ikke kattebakken eller noget. det er sådan en sur, meget gennemtrængende lugt.

har aldrig set Balou vores fertile hankat strinte .. :S

kan nogen hjælpe.

lugter det altid så meget at have indekatte?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  puha .. her stinker sådan
  • #1   8. dec 2008 Det stinker ganske forfærdeligt at have fertil hankat! også selvom han ikke strinter - hans urin i kattebakken lugter også. Hvilket grus bruger du? Det kan anbefales at bruge et stærkt klumpende grus og rense kattebakken hver dg (gerne flere gange om dagen). Men allerbedst ville det være at kastrere din hankat, så hans urin holder op med at lugte.

• #3   8. dec 2008 jeg bruger extreme classic

• #4   8. dec 2008 man kan slet ikke lugte hos mig at jeg har kat. Jeg har tre, en fertil hankat, en kastrat hankat og en fertil hunkat, plus ligenu har vi 4 killinger på 7 uger.
    Folk siger altid når de kommer ind, at man slet ikke kan lugte at der er katte i hjemmet.

Hva for noget kattegrus bruger du?

En kastration af din hankat vil måske hjælpe. Selvom du ikke har set at den strinter, kan han måske have gjort det alligevel?
    Desuden vil han ikke gå og stresse over damer i løbetid når han er kastreret.
    Hvor gammel er han?

• #5   8. dec 2008 vil gerne have en killing efter ham engang .. men hvordan fik du det til ikke at lugte?

• #6   8. dec 2008 renser du bakken dagligt?

Kan det være noget andet end lige katten måske?

• #7   8. dec 2008 Fertile hanner der går frit sætter deres visitkort - nogle gør det beskedet og kun små meget koncentrede strint der kan være svære at finde. De ses tydeligt med en infrarød lampe

Surt syntes jeg ikke det luger - men bestemt ikke godt.

Jeg har mange katte, for mange, og to fertile hanner. De går ikke frit i huset. Alle siger der ikke kan lugtes jeg har kat før de kommer i hankatterumet.

• #8   8. dec 2008 han er lige blevet 1 år.
    jamen jeg har også en kastrat og en steriliseret hunkat .. smiley men jeg synes bare der stinker.

hvordan får i det til ikke at lugte?

• #9   8. dec 2008 ja renser bakken dagligt.
    jamen jeg tror da ikke min hund hun lugter .. hun er renlig, så regner da ikke med det er hende?

• #10   8. dec 2008 Som jeg skrev stinker mine hanner ikke i hele hytten - de har et rum for sig selv hvor de stinter på døren, væggen osv. Det er imelig til at holde nede med rengøring - men det kan lugtes.

Hvis din han har gået og lækket lidt på møber, reoler tæpper osv. ja så stinker der og det får du ikke væk.

• #11   8. dec 2008 Min hankat er ikke begyndt at strinte endnu. Derfor lugter der heller ikke. Hans far begyndte først at strinte i en alder af 3 år, og hans farfar har aldrig strintet. Jeg skal være heldig hvis ikke han begynder at strinte, og gør han, bliver han kastreret med det samme.

• #12   8. dec 2008 så der vil altid lugte i mit hjem hvis han har strintet mange steder jeg ikke kan se?

• #13   8. dec 2008 Nogen vænner sig til lugten - den dunster også noget af -. men ikke hvis der hele tiden kommer nye markeringer til.

Jeg har været i hjem hvor det var så slemt det sveg i øjnene - den oplevelse gjorde jeg valgte en anden model at have hankatte på.

• #14   8. dec 2008 Sur lugt!
    Jeg synes ikke, kattetis ell. -strint lugter surt, men hvis lugten er nærmest oste-agtig, kan det skyldes svamp af en eller anden art.
    Hvordan har din hunds poter og mund det? Stik også næsen ned og lugt til hendes pels.

• #15   8. dec 2008 det er fint nok på hende .. der er slet ikke noget.
    nej det lugter ikke sådan oste agtigt.

• #16   8. dec 2008 Sur lugt .. synes heller ikke det lyder som strintelugt. Men det er jo svært at beskrive en lugt. Strintelugt vil jeg beskrive som ....skrap, krydret lidt hyldeblomstagtig. (haha, det lyder næsten som en rar lugt, men det er det ikke!)

Jeg tænker også lidt i svampebaner. Mødte engang en stakkels cockerspaniel, der lugtede sur og gæragtig i sine ører smiley Men hvis det var det, kan man næppe undgå at kunne lokalisere hvor lugten kommer fra.

**ja renser bakken dagligt.**

Hvor mange gange dagligt? og hvor mange bakker? og hvor ofte renses i bund? Jeg tænker, om det mon er bakkerne der lugter...

Eller kan det være et lækket køleskab (se bagved) eller noget helt andet i huset?

• #17   8. dec 2008 ... prøv at gå en tur rundt og snus (i strintehøjde) til sofahjørner, dørkarme og andre steder en kat kan tænkes at strinte. Hvis det så lugter kraftigere der, så er det ret sikkert strint.

• #18   8. dec 2008 Lugten minder mere om buskbom, syntes jeg eller berberis.

Døde mus under gulvet?

• #19   8. dec 2008 Jeg kan altså heller ikke lade være med, at tænke på om den sure lugt skyldes noget andet end kattene..?

• #20   8. dec 2008 de bliver tømt 1 gang hver dag og så bliver den renset 1 gang om ugen. men selvom den lige er blevet renset så er lugten der stadig.

• #21   8. dec 2008 er det selve katten der lugter eller?

min veninde havde en hankat han var kastrat men alligevel stank det langt væk når han tissde i bakken, det var værre end mine 4 på en gang.

lige inden mine killinger blev solgt der var der jo 4 katte her og det ku man ikke lugte.

jeg tager lige det værste i bakken hver dag og så hver 14 dag (før eller efter alt efter hvordan den lugter) og så tager jeg alt det rene sand fra, vasker jeg bakken i rodalon, når den er ren så tørre jeg den af og så spritter jeg den af med husholdnings sprit og tørre den af igen

og syntes ikke mine bakker lugter.

hvor i huset står dine bakker??

• #22   8. dec 2008 Jeg synes det er for lidt kun at rense for klumper én gang dagligt. Selvom EC er godt grus, så kan man godt lugte noget, hvis efterladenskaber får lov at ligge og ose i mange timer - så hænger det i luften. Tror heller ikke, at der findes noget grus kan indkapsle lugten af hankattepis helt.

... Hvis det ikke er bakken lugten kommer fra ... så må du en tur rundt i huset og lugte dig frem til hvor lugten er stærkest.

Kommentér på:
puha .. her stinker sådan

Annonce