833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mister del af min nattesøvn.. Mister del af min nattesøvn..

Min kat Felix har de sidste mange måneder vækket mig om natten, fordi han ville ud.. Hele sommeren har vi så haft soveværelse vinduet stået åben så han selv kunne hoppe ud og ind så jeg slap for at blive vækket. Men - nu kalder han på mig alligevel! Hver eneste nat, mellem kl. 03 og 05 vækker han mig - jeg tror han vil ud, så jeg står op og åbner døren, men næh nej, så går han hen til døren, kigger ud og vender om.. Så skal vi lige kæle lidt mener han og jeg går så tilbage i seng.. 10 min efter kalder han igen.. Jeg tjekker mad og vand skålene og prøver så endnu engang at se om han vil ud - men nej, vi skal bare kæle lidt.. Jeg går så i seng igen og efter 5 min mere, så bliver jeg vækket IGEN.. Så gider jeg ikke mere og smider ham så ud.. He he.. Altså - køre han bare rundt med mig eller hvad er det der sker? Det er vildt træls..

Fx. i morges - efter jeg til sidst smed ham ud kl. 05.. Stod han foran soveværelsesvinduet udenfor ved 7 tiden og miavede - selvom han bare kunne kravle ind af vinduet.. Jeg lukkede ham ind og gik i seng igen.. Ca. 20 min senere miavede han for at komme ud.. Og jeg lukkede ham så ud og gik i seng igen.. 30 min senere kom han IGEN hen og miavede ved vinduet og jeg måtte lukke ham ind, endnu engang.. Og ja, så gad jeg ikke sove mere, så jeg stod op.. Hmmm...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • VVS hjælp 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mister del af min nattesøvn..
  • #1   16. sep 2011 Han er jo vant til at der sker noget om natten og mangler derfor selskab, dit. Var jeg dig, ville jeg anskaffe en kattelem, så han ikke er afhængig af om du lukker ham ud og ind.
    Du kan osse aktivere ham voldsomt inden din sengetid og måske give ham noget vådmad når du går i seng, så han bliver tung i maven. Endeligt er der osse muligheden for nogen af de aktivitets-legeting man kan få. En kat der får sine basale behov opfyldt er veltilfreds og det giver en naturlig træthed.
    Der er sikkert osse nogen der vil anbefale en kat mere, hvilket ikke burde være nødvendigt når han render ude.
    Er han kastrat ?

• #2   16. sep 2011 Ja han er kastreret.. Vi får en kat mere om 3 uger smiley
    Jeg ville rigtig gerne have en kattelem, men jeg tror ikke vi må lave det - da vi bor til leje..

Han plejer at ville ind ved 22-23 tiden om aftenen, så spiser han lidt og så sover han ellers indtil ved 3-4 tiden om natten.. Han plejede ellers at være ude hele natten, men efter han er blevet kastreret vil han gerne være mere hjemme..

• #4   16. sep 2011 Tror ikke du har læst det hele - der står at vinduet står åbent så han frit kan rende ind og ud, men det er han stoppet med...

• #6   16. sep 2011 He he, det er i orden smiley

• #7   16. sep 2011 Det er da bare en bette terrorist:-)
    Du er simpelthen hans slave! Det er såååå fedt at der sker noget når han vækker dig, han er jo natdyr:-).
    Kan han ikke udvises af soveværelst og sove i resten af boligen om natten?

• #8   16. sep 2011 He he he, ja han er sgu en lille bandit! Selvom det er RIGTIG træls, så kan jeg jo ikke lade være med at grine af det.. Han køre seriøst rundt med mig.. Min kæreste fatter ikke at jeg gider stå op hver gang han kalder.. Men, jeg vågner jo ved INGENTING, så jeg kan ikke bare ignorere ham.. Hvis jeg lukker døren til soveværelset, vil han bare stå og kradse på døren og miave.. Det duer slet ikke, så vækker han bare os begge 2.. Griner.. Håber det hjælper når vi får en kat mere.. Så må de underholde hinanden!

• #9   16. sep 2011 Når den så kradser, så ignorér det. Det tager tid, men den skal nok vænne sig til det.
    Det er mega træls at de kradser i dørkarme - du skulle se mine. men det er lidt af en magtkamp mellem ejer og kat - hvem giver sig først?
    Hvis mine kom ind i soveværelset, så ville jeg ikke lukke et øje! De bliver hyperaktive! Elvis bider ledninger og Freddie jagter tæer.
    NIX! De må sove i stuen må de:-)

• #10   16. sep 2011 Marianne... Har du nogen tips til en voldsom omgang aktivering?

• #12   16. sep 2011 Der r mange muligheder for aktivering, jeg kan komme med nogle enkle, men ellers er Mette her fra KG en rigtig god hjælp osse med den slags.

Man kan købe forskellige aktiverings-ting, hvor man putter mad i. Fordelen er at nogle af dem kan gå i opvaskemaskinen. Man kan osse selv lave små huller i en papkasse og putte foder deri. Læg tørfoder rundt omkring, så katten skal lede efter det osv. Desto mere en kat får brugt dens sanser, desto mere mentalt træt bliver den. Så kan man selvfølgelig lege med drillepinde osv nogle gange om dagen. Der er masser af muligheder.

• #13   16. sep 2011 Aah okay. De trix kender jeg allerede... smiley troede der var noget vildt jeg ikk lige havde gennemskuet smiley

• #14   17. sep 2011 Jeg kan osse nogle andere, men det handler meget om den enkelt kat. Fx min Kashmir, er med ude at cykle. Han sidder og troner i cykelkurven og nyder alle de indtryk han får. Han er selvfølgelig spændt fast. I øvrigt har jeg fået en veninde til at lave ham en cykelhjelm. Men det er bestemt ikke noget alle katte vil affinde sig med.
    Ligesom med hunde er det meget vigtigt at katte får brugt deres naturlige sanser, det er med til at trætne og tilfredsstille behovene og på den måde får man en mere veltilfreds kat. Nogle racer og katte i det hele taget, kræver lidt mere pow og derfor er det meget vigtigt at man vælger en race/kat der passer ind i den dagligdag man har. Det er ofte der problemerne med adfærd kommer, fordi man har valgt ud fra skind i stedet for sind. Det samme som med hunde, der osse kan have meget store forskellige i aktivitets-niveau osv.
    Oveni skal man huske på at der er osse kan være stor forskel indenfor samme race. Er det en racekat man vælger, så er en reg opdrætter som regel god til at fortælle om katten passer ind og er det en huskat/blandingskat kan jeg anbefale kattens værn og lign.
    Som med hunde bliver det en anelse svære at vide hvad man får i en blanding. Det kan være den ligner en MCO, men har perser-sind eller omvendt. Så vælg aldrig en kat efter udseende, hvad enten det er racekat eller huskat.

Kommentér på:
Mister del af min nattesøvn..

Annonce