466 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Hvorfor netop jeres katte? Hvorfor netop jeres katte?
Hej allesammen
Tænkte på hvorfor i netop valgte jeres kat/katte som kæledyr? Tænker ikke racen som helhed, men mere netop JERES katte?
Jeg kan selv sige, at grunden til jeg valgte mine to ud af kuldet var, at Ramses som den første faldt i søvn i mine arme, da jeg var derude, og det kunne jeg ikke stå for.
Valgte Hector fordi han skilte sig så meget ud med sin meget lyse pels.
Har slet ikke fortrudt mit valg, for de er da bare de to skønneste prinser.
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 3 Svar: 11
Så hende tog vi med hjem og 2 år efter havde vi et kuld killinger, hvilket ikke var meningen. Efter det første kuld, kom der et til næste år og så et til.. Og så blev hun altså steriliseret.
Alle de katte vi har udover Mormis, er nogle jeg gerne ville beholde fra de forskellige kuld og heldigvis har det næsten altid passet med at dem jeg ville beholde, ikke blev solgt. Der har været 2 killinger som blev solgt alligevel, men de har det heldigvis godt
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men det er meget vigtigt at vælge kat ud fra den man selv er og familiens dagligdag og ikke ud fra evt pelsfarve eller øjenfarve. Der er stor forskel på de enkle racer og yderligere på den enkle kat.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Mynne var jeg nød til at ta med hjem, da idioten der havde oren ville drukne hende.....
Bamse måtte jeg ta, da min veninde der havde ham, ringede og sagde at nu måtte jeg hente ham, ellers blev han ædt af hunden ...
Lucky blev fundet ved børnehaven, hvor en flok drenge stod med hende i bagbenene og ville banke hende ind i væggen "for det gjorde man hjemme ved hans far".....
Turbo og Knirke skulle jeg flaske op, men da jeg fandt et skønt hjem til dem, så kom de sku tilbage næste morgen, damen kunne ikk holde deres skrigeri ud - hun havde gået med turbo på armen hele natten
Bette skulle også "bare" flaskes - men næ nej, hun ligger lige nu og sutter finger :-))
Så har ikk rigtigt valgt nogle af dem .... Men eeelsker dem alle højt
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 50
Oliver fik jeg som en ældre kat, da min mors veninde, ikke kunne have ham mere. Han er desværre begyndt at blive meget sær på, det sidste, så han skal til dyrelæge tjek igen.. Ved ikke om det er alderen der trykker.. Men fra at være en sky kat, blev han meget kælen og opmærksomhedssøgende, og nu er han sky igen, samt han besørger på vores gulve, og det sidste nye, han er begyndt på, er at han ikke vil være indenfor længere.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 136
Gaia blev udelukket valgt udfra hendes udseende, og nu kan jeg godt se, at dét ikke er så smart, st være overfladisk, når man skal vælge én livsledsager.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 261
Loke kiggede jeg lidt længere efter, kiggede engetlig mest efter en alm kat. eller måske en norsk skovkat. men faldt så over nolge sider med maine coon katte, og pludselig støte jeg på en hjemmeside, og der var han, der var ingen tvivl. Jeg faldt for ham med det samme.
Da jeg var nede og hilse på ham, og alle de andre skønne killinger der var, var jeg nu stadig ikke i tvivl. Loke var den perfekte til mig og min Balder... (:
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
Gitte blev valgt fordi hendes personlighed lød rigtig, og fordi vi synes hun var såååå smuk
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Minnie overog vi fra en der ikke kunne klare at have to katte. Makkeren kunne ikke fordrage børnene. Minnie havde derimod intet imod dem
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Freddie er valgt fordi jeg skulle have en makker til Elvis og da jeg så kuldet og der kun var 2 hanner (krav), så var det let at vælge, for Freddie var den der var længst fremme i skoene:-)
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Men efter det, drømte jeg lidt om en lille hellig birma os, og da en bekendt opdrætter så ventede killinger, valgte jeg at skrive til hende at hvis der skulle være en lille dreng i hendes kuld var jeg meget intresseret.
Og da jeg så skulle se lille o'malley var jeg jo os bare solgt så sådan gik det til at jeg fik mine katte.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Pusser valgte vi, fordi han var den af de killinger vi var ude og se på, der kravlede rundt på min kæreste og bed i hans tæer. Så var kæresten solgt
Zig valgte vi, ved at jeg så et par billeder af ham herinde i en annonce, og hans blik sagde mig noget fra start af. Så efter længe at ha overtalt kæresten, så kørte vi hen og hentede ham
Garfield valgte jeg. Og ja jeg skriver "jeg", fordi jeg så en annonce herinde hvor han på det tidspunkt var 3 uger gammel. Og jeg synes bare han var så flot og skøn, at ham måtte jeg eje. Så kæresten fik ikke noget valg
Kato valgte min kæreste, pga. hans udseende og pga. hans væremåde. Jeg synes personligt ikke om ham i starten - han lå over for sig selv da vi besøgte vores venner (som havde ham) og han gad ikke snakke med os som de andre killinger. Men da jeg så sku passe kattene, fordi venneparret sku på ferie, jamen der forelskede jeg mig i ham
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
Efter hendes ex kæreste stjal hendes to andre katte, skulle vi have en mere, som jeg valgte.. Han kom direkte op til os med det samme vi trådte ind i huset og så skulle det bare være ham
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 122
Men her kommer historien sådan nogenlunde beskrevet
Info : Jeg bor på et bosted for unge som ikke har det godt psykisk..
Nå men.. En morgen sad vi ude ved morgenbordet og spiste som vi plejer.. Så kommer lederen så ned lige inden en personale.. Lederen sagde at personalet havde en lille overraskelse til os. Jeg tænkte ikke videre over det og spiste fortsat..
Så kom personalet med en lille klump i sin hånd. Den lille klump viste sig at være Tøsen. Vi fik at vide at hun havde sat ude i en hæk og miav'et siden klokken 05.00 ca ( og nu var klokken 8.30 ). Hun var driv våd for at sige det pænt. Personalet spurgte om der var en der havde et håndklæde og hurtig som jeg er løb jeg ind efter mit tykkeste og største håndklæd og pakkede hende ind i det så hun kunne tørre.
Efter lidt tid løb hun selv rundt i køkkenet. hun fik lidt pålæg - hun var så sulten at hun snakkede mens hun spiste.. Det lille pjok kunne jeg jo ikke stå for, så resten af dagen gik jeg rundt med hende, når jeg satte mig ned forlod hun ikke min side, og ja, jeg forlod ikke hendes. Mig og en af dem jeg bor med valgte at "dele" hende, for vi ville jo gerne beholde hende, men ingen af os havde ordenlig råd.
Ugen efter satte vi et skildt op over ved købmanden om nogen havde mistet en dejlig lille killing - men ingen svar efter en uge. Hende jeg delte den med bakkede sådan lidt ud - men jeg var/er fast besluttet på at katten ikke skulle andre steder end at være ved mig. Så jeg valgte at priotere mine penge anderledes og bruge mindre penge på ikke nødvendige ting - og voíla - Nu er jeg den stolte ejer af Tøsen..
Den dag i dag er hun meget reserveret over for folk hun ikke kender! Altså en fremmed kan ikke bare gå hen og tage hende op med det samme - så bakker hun, eller hvis hun er ved mig så hopper hun væk fra mig og over i det fjerneste hjørne og er bare rigtig utryk ..
Så jeg valgte hende fordi jeg elsker dyr, og kunne bare ikke stå for hende..
Men hun valgte mig den dag vi fandt hende - det var mig hun var ved hele tiden
Så alt i alt.. Vi valgte hinanden
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Jeg har ikke fortrudt et sekund siden. Hans personlighed er perfekt til mig. Han er min øjesten!
Hvorfor netop jeres katte?