758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Kat tisser i tøj og seng Kat tisser i tøj og seng

Hej alle sammen

Vi købte for snart 6 måneder siden en killing på internatet, som vi er rigtigt glade for. Vi bor i en lejlighed i Århus med to misser - Topper og Skipper (seneste er killingen). Begge er kastereret og er blevet det tidligt.

Der har ikke været nogen problemer overhovedet før, men pludseligt i løbet af de sidste par dage, er Skipper begyndt at urinere i vores tøj, seng eller på tæpper. De har hver deres kattebakke, som bliver skiftet hver dag. Hvis uheldet er ude, har vi skrubbet godt med Rodalon på stedet for at fjerne lugten.

Vi har forsøgt at skifte kattegrus, for at se om det var dét han er utilfreds med, men alligevel havde han tisset i sengen her til aften - to gange på under 2 timer? Han markerer ikke bare, det er virkelig tømning af blæren. Han havde lige ligget og sovet dér, så forstår det ikke helt.

Vi har næsten lige været ved dyrlægen for et tjek + vaccination, men ringer selvfølgelig imorgen tidlig og booker en tid igen - hvis nu det skulle være medicinsk. Men hvis vi nu er rigtigt uheldige og det ikke er, så skriver jeg herinde om råd og vejledning, så vi ikke må vælge den triste udvej at indlevere ham igen - for hverken kæresten eller jeg, synes det er fedt med SÅ meget tis smiley

Det skal lige siges, at den anden ikke tisser andre steder end i kattebakken og at de kommer ud dagligt, gerne på gå-tur med os for det er hyggeligst. Aktivering er heller ikke et problem og synes ikke der er sket de vilde ændringer i vores liv heller, så håber, håber at det er medicinsk - eller andet der kan rådes bod på, for han er sgu en dejlig mis.

Nogle råd eller andet? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat tisser i tøj og seng
  • #1   16. maj 2012 Det kunne være urinvejsinfektion, så det er nok en meget god ide at dyrlægen lige tjekker for det. Om det så er blærebetændelse, eller urinsten osv er ikke til at sige.
    Hvis der ikke er noget der, kan det evt. være pga. adfærd. Måske han er utryg på bakken, og er tryg ved jeres lugt, der sidder i tøjet og tør tisse der måske.

Men ville få dyrlægen til at udelukke alt urinvejsrelateret før man begynder at analysere på evt. adfærdsproblemer.
    Held og lykke

• #2   16. maj 2012 Mit umiddelbare bud er urinvejsproblemer, så synes det er en rigtig god ide, at i lige får ham tjekket smiley

• #3   16. maj 2012 Som de andre siger, ville jeg også få ham tjekket af dyrlægen.
    Hvis ikke der er noget, så sæt en katte bakke på værelset, og håb, at han måske går deri. Er han stresset for tiden, eller er den anden kat dominerende overfor ham?

Kommentér på:
Kat tisser i tøj og seng

Annonce