880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fra bolig kat til staldkat Fra bolig kat til staldkat

Hejsa alle sammen.
Jeg står i den kedelige situration, at vi ser os nødsaget til at komme af med to af vores katte da jeg har fået allergi. Problemet er bare, at de to af kettene, har en meget dårlig vane med at tisse og enkelte gange også skide i og på alt. Såååå, hvordan skal man kunne omplacere sådan en kat. Så tænkte jeg. Kan en 9 og 10 årig kat gå fra at være alm huskat, der både har været inde og ude frit, klare sig som staldkat? Ellers kan jeg ikke se, hvad vi ellers skal gøre......

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra bolig kat til staldkat
  • #1   23. maj 2012 Det er da lige lovligt sent først at få allergi nu, hvor kattene er 9 og 10 år.
    Og hvis du har allergi, er det heller ikke nok at komme af med to af kattene?

Er kattene neutraliserede?
    Hvor mange katte har I?
    Og hvor mange kattebakker har I til dem?

• #2   23. maj 2012 Jeg har udviklet min allergi igennem mange år. O g ja de er kasteret og neutraliseret. Vi har tre i det hele, men den ene har vi fundet et nyt hjem til.

Der er en kattekasse til vær, og de kan frit gå ud og ind. Jeg er godt klar over, at der er en grund til de gør det, men jeg kan jo ikke få nogen til at tage dem, hvis jeg ikke kender årsagen.. Derfor lyder spørgsmålet, om de ville kunne klare sig som staldkatte, da jeg måske har en løsning der.
    Jeg behøver ingen lektioner i hvorfor og hvordan, pointen er, jeg gerne vil finde et godt hjem til dem, da jeg ikke kan ignorere min allergi mere.....

• #4   23. maj 2012 Er det gode vilkår så er det vel fint selvom du kunne undersøge vaccine mod allergi... Ellers ville jeg overveje at lade dem sove frem for at rådne op i en stald

• #6   24. maj 2012 Det har SLET ikke noget med økonomi at gøre, jeg betaler gerne hvad det skal koste. Jeg ville bare være ked af at aflive ti eller raske katte. Det er en stald hvor der vil blive taget godt af dem. Men jeg tænker nemlig også lidt som Lotte. Er det det bedste for kattene? de er trods alt ved at være gamle. de er jo vant til at være i min egen stald om natten. Men alligevel...... Jeg ville ALDRIG give dem væk til nogen, jeg ikke var sikker på ville behandle dem ordenlige ved dem og sørger for regelmæssige dyrlægebesøg, ordenlig mad og en ordenligt sted at opholde sig.
    Jeg har undersøgt med lægen om jeg kan blive vaccineret, men det er ikke en mulighed, da der er mange andre ting i vaccinen jeg heller ikke kan tåle.
    Jeg takker meget for jeres input. Jeg har ikke tosse travlt, men der skal selvfølgelig tages en beslutning.

• #7   24. maj 2012 Jeg tror ikke det ville være noget problem.
    På gården, hvor min pony står, har de også haft katte, og de kunne frit gå ind i rytterstuen, hvor deres mad, vand og "senge" stod smiley Det var så også hunde forbudt område, da kattene boede der, for det var deres "hjem" smiley

• #10   25. maj 2012 Selvom jeg virkelig ikke går ind for aflivning af raske dyr, så synes jeg måske du burde overveje om det ikke er tid til at give dem en værdig afslutning på deres liv. Du skal tænke på hvor gamle de er, og hvor længe de har været hos netop dig. Jeg ville ikke anbefale en 10 år gammel kat, der skal flytte hjem ..

• #11   25. maj 2012 Jeg har faktisk ovevejet, om de ikke kan bo i min egen stald. Mit problem er bare, at de jo i 10 år har måtte gå ind og ud. Tror ikke jeg kan holde dem ude her til sommer. Lige nu er de meget ude, det er jo også fint vejr. Det er også derfor det ikke haster haster. Men jeg ved ikke om jeg kan klare at høre en kat stå og mjave efter at komme ind til efteråret, fordi det er de vant til i 10 år. Et nyt sted ville jo være nemmere at forstå, at det er der de skal bo. Men jeg grubler lidt over det, og ser hvad vi kan gøre. Det er jo heller ikke sjovt at skulle af med et højt elsket kæledyr gennem 10 år. Hankatten er født her.....

• #12   25. maj 2012 Syntes godt nok det ville være synd at flytte vanedyr efter så lang tid smiley
    forstår dit problem, men selvom jeg også selv er imod aflivning, så har man da en hvished om at de har det godt...

• #13   26. maj 2012 Er meget enig med dig Anders. Det er også lidt der mine tanker ligger.

Kommentér på:
Fra bolig kat til staldkat

Annonce