234 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Brændte mandler? Brændte mandler?
Godaften Venner
Jeg har i aften været i gang med at lave nogle brændte mandler til arbejdet i morgen, når nu man i julen tvinges på arbejde på en højhellig søndag, er det rart med noget lækkert
Og de er da osse blevet ganske vellykket, men jeg ville nu hellere at man kunne få lavet dem, så de smager som dem man får på gaden .
Er der nogen af jer der ved hvordan de laver mandlerne når de står og sælger dem på gaden?
Go' weekend til jer.
0 synes godt om
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Min far kunne lave brændte mandler. Men han er også den eneste, hvor de har smagt "rigtigt":)
Ved ikke lige hvor jeg har gjort af det hæfte, hvor det stod, men kan da lige se efter.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Fik vist hæftet med et blad sidste jul, men det ligger ikke dér hvor jeg plejer at lægge dem.
Har ikke fundet noget på nettet, der matcher det jeg kan huske fra opskriften. Men det var noget med at tilsætte vand og så varme op af flere omgange, og det tog vist en farlig lang tid. Kan nemlig huske jeg tænkte, at det ville jeg aldrig have tålmodighed til
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Det eneste jeg har fundet frem til er at man kan bruge kakaomælk i stedet for vand og tilsætte en smule vanilie, det skal da prøves
Brændte mandler?