2.265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mordus meniere Mordus meniere

På det sidste har jeg været rigtig syg og har haft nedsat hørrelse på mit ene øre. Det har resulteret i pludselige anfald af svimmelhed for jeg bare har ligget og kastet op og ikke kunne holde balancen. Min mand kørte mig akut til sygehuset en aften hvor jeg fik noget mod min kvalme mens jeg bare sad i en kørestol og det hele svimlede for mig. Jeg blev henvist til en ørelæge grundet mistanken om sygdommen mordus meniere, men da min hørelse kommer igen efter mine anfald kunne de ikke se om det skulle være det. Min balance er meget påvirket, og det er også derfor jeg desværre ikke har været så aktiv herinde på kg som jeg gerne ville være. Når man har sygdommen mordus meniere er det ikke til at sige hvornår næste anfald kommer, så alt jeg kan lige nu er at sidde og vente på om der skulle komme noget igen, hvilket jo er forfærdeligt skræmmende. Jeg har hørt en masse skræmmende om mordus meniere om hvordan man ikke må kører bil, og hvordan ens hørelse og balance permanent kan blive påvirket resten af ens liv. Det er en sygdom der kun rammer 3500 danskere, så jeg håber stadig det er noget andet, men jeg tænkte på om nogle herinde har denne sygdom, eller kender nogle der har? For jeg ville rigtig gerne hører hvordan den startede for andre.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mordus meniere
  • #1   30. okt 2015 Det lyder meget ubehageligt smiley

• #2   30. okt 2015 Det er det bestemt også smiley det var også derfor jeg tænkte jeg ville skrive herinde, for jeg tænkte der måske fandtes nogle som lever med denne sygdom, og ligesom kunne komme med lidt tips om hvordan de lever med den. Hvis jeg har den sygdom sagde de at jeg nok vil være nødt til at lave nogle ændringer i mit liv. På det punkt er jeg glad for at jeg holder så meget af katte, og ikke har en hund som kræver jeg går tur med den flere gange om dagen, for det ville være svært hvis man har svært ved at holde balancen.. Indtil videre nyder mine katte stort at jeg er nødt til at ligge på sofaen en del, for så kan de rigtig hoppe op og putte.. Men jeg er ret bekymret, og det er absolut ikke rart bare at vente på om man pludselig falder om og skal ligge en time og kaste op.. Jeg tør ikke rigtig tage nogle steder, for tænk hvis det skete mens man var ude og handle. Så ventetiden er lidt hård, men jeg skal til kontrol om 3 uger igen. Så må vi se.

• #3   30. okt 2015 Jeg er opereret for acusticusneurinom, det har nøjagtig de samme symptomer, også efter operationen smiley
    Du lære, at leve med det, og finder ud af, at du ikke må blive for træt, for så forværres det.
    Jeg ved mange må stoppe med, at arbejde, eller have nedsat tid.

• #4   30. okt 2015 Jeg kender faktisk en med meniere.

Jeg kan prøve at hære hende om det er noget hun gerne vil tale om, hun er ret åben omkring det.

• #5   30. okt 2015 Jeg har siddet og læst op på alt hvad jeg kan finde på nettet, og det jeg har fundet er at mine symptomer svarer meget til labyrintitis (mellemøre betændelse på det indre øre). Til forskel fra meniere har man feber og hovedpine hvilket jeg har. Balancen er påvirket og man får anfald som meniere patienter, men det går over i løbet af 6 uger hvis man holder sig i ro. Det undre mig rigtig meget at vagtlægen nævnte meniere og ikke labyrintitis, som er meget meget mere set end meniere. Jeg tror jeg prøver at ringe til lægen mandag og spørge dem. Jeg kunne godt finde på at blive godt gal på den vagtlæge hvis det drejer sig om en mellemøre betændelse på det indre øre, for selvom det er noget af det væmmeligste jeg har prøvet, så er det ikke en sjælden kronisk sygdom der kunne koste mig både hørelsen og mit kørekort. Jeg krydser alt jeg har, og så venter jeg med at se hvad lægen siger før jeg graver alt for meget rundt det.

• #6   31. okt 2015 Min kusine har meniere det vil sige den har været i dvale de sidste 10 år men hun har netop fået et anfald der gør at længere m.m er i tvivl om den er vendt tilbage eller det er noget andet.
    Så hvis det er meniere så er der håb forude og min kusine har klart lært at leve med den. Hun har godt kunnet køre bil dog kørte hun aldrig om aftenen og aldrig alene for hvis hun fik et anfald så var hun jo nød til at holde ind til det gik over og hun vidste aldrig om anfaldet varede 10 min eller flere timer, dog har hun heldigvis aldrig oplevet at få et anfald mens hun kørte bil.
    Stress og mangel på søvn er ofte en udløsning til anfald, så det gælder om at passe på sig selv og læse ens krops signaler.

• #7   31. okt 2015 Det er en forfærdelig sygdom. Jeg håber virkelig inderligt at mit "bare" er labyrintitis. Ingen tvivl om at jeg har fået en skræk i livet for det var da noget af det væmmeligste jeg har prøvet. Min mand og jeg har også besluttet at skulle vi finde den store pulje i lotto så går nogle af de penge til forskning m.m for meniere patienter.

• #8   31. okt 2015 Min kusine har netop fået et anfald efter at have ligget med Roskilde syge eller madforgiftning, så fortsatte hendes svimmelhed og kvalme efter det, nu er kvalmen væk men svimmelhed har nu varret i 4 uger, og alt er blevet tjekket intet er galt så sidste som var at det var meniere der var vendt tilbage smiley
    Hun kan godt fungere på arbejdet trods svimmelhed da dens symptomer primært er når hun drejer hovedet så kommer alting nærmest forsinket, men det betyder at hun er enormt træt og jo ikke tør køre bil.

Jeg håber for dig at det er det andet du har læst om og ikke meniere for det ikke sjovt ved jeg fra min kusine, hun er i øvrigt døv på det ene øre og har nedsat hørelse på dert andet så hun bruger høreapperat.

• #9   31. okt 2015 Efter vagtlægen sagde meniere måtte jeg jo hjem og søge op på det, og det var der jeg blev så bange. Så kom jeg til ørelæge, og hun sagde vi måtte se tiden an for hun kunne ikke se noget nu. Hun begyndte så at snakke om stillingsbetinget svimmelhed, migræneanfald og at jeg skulle til neurolog og alt muligt. Hun hørte så overhovedet ikke efter hvad jeg sagde og jeg tror ikke det helt nåede ind til hende at jeg sagde jeg havde feber. Så da jeg sad og kiggede rundt på nettet herhjemme så faldt jeg over labyrintitis og det giver det samme anfald som meniere (idet at det faktisk er det samme som sker men bare kun en enkelt gang) og der får man så feber og hovedpine samtidigt hvilket jeg jo har. Jeg ved ikke om jeg bare har været død uheldig med vagtlæge og ørelæge, for jeg synes migræne og meniere er nogle ret vilde bud når mine symptomer passer til en mellemøre betændelse på det indre øre..

• #10   1. nov 2015 Det er typisk vagtlæge og også almindelige læger på f.eks hospitalet at de slet ikke hører på hvad man siger til dem. Jeg har oplevet det så mange gange efterhånden.
    Jeg ville gå til din egen læge med din mistanke - men nok kun hvis du føler han/hun lytter til dig.
    Feber er jo et enormt vigtigt symptom, så jeg kan slet ikke se hvorfor de ikke lytter til din krop. Du må vist bare have fat i dem igen - det er den eneste vej frem, desværre -.- igen og igen indtil de lytter

• #11   1. nov 2015 Min egen læge plejer at lytte, men for en sikkerheds skyld skriver jeg alt hvad der skete og alle symptomer ned på et papir og giver det til hende. Ja, hende ørelægen brød jeg mig godt nok ikke om. Jeg sagde flere gange at det var vagtlægen der havde sendt mig, og hun blev ved med at sige egen læge. Det giver altså ikke den store tryghed, og specielt fordi hun bare kastede om sig med diagnoser. Hverken migræne anfald eller stillingsbetinget svimmelhed passer på de symptomer jeg havde.

Kommentér på:
Mordus meniere

Annonce