Mordus meniere Mordus meniere
På det sidste har jeg været rigtig syg og har haft nedsat hørrelse på mit ene øre. Det har resulteret i pludselige anfald af svimmelhed for jeg bare har ligget og kastet op og ikke kunne holde balancen. Min mand kørte mig akut til sygehuset en aften hvor jeg fik noget mod min kvalme mens jeg bare sad i en kørestol og det hele svimlede for mig. Jeg blev henvist til en ørelæge grundet mistanken om sygdommen mordus meniere, men da min hørelse kommer igen efter mine anfald kunne de ikke se om det skulle være det. Min balance er meget påvirket, og det er også derfor jeg desværre ikke har været så aktiv herinde på kg som jeg gerne ville være. Når man har sygdommen mordus meniere er det ikke til at sige hvornår næste anfald kommer, så alt jeg kan lige nu er at sidde og vente på om der skulle komme noget igen, hvilket jo er forfærdeligt skræmmende. Jeg har hørt en masse skræmmende om mordus meniere om hvordan man ikke må kører bil, og hvordan ens hørelse og balance permanent kan blive påvirket resten af ens liv. Det er en sygdom der kun rammer 3500 danskere, så jeg håber stadig det er noget andet, men jeg tænkte på om nogle herinde har denne sygdom, eller kender nogle der har? For jeg ville rigtig gerne hører hvordan den startede for andre.
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.156
Du lære, at leve med det, og finder ud af, at du ikke må blive for træt, for så forværres det.
Jeg ved mange må stoppe med, at arbejde, eller have nedsat tid.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 225
Jeg kan prøve at hære hende om det er noget hun gerne vil tale om, hun er ret åben omkring det.
jan 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så hvis det er meniere så er der håb forude og min kusine har klart lært at leve med den. Hun har godt kunnet køre bil dog kørte hun aldrig om aftenen og aldrig alene for hvis hun fik et anfald så var hun jo nød til at holde ind til det gik over og hun vidste aldrig om anfaldet varede 10 min eller flere timer, dog har hun heldigvis aldrig oplevet at få et anfald mens hun kørte bil.
Stress og mangel på søvn er ofte en udløsning til anfald, så det gælder om at passe på sig selv og læse ens krops signaler.
jan 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hun kan godt fungere på arbejdet trods svimmelhed da dens symptomer primært er når hun drejer hovedet så kommer alting nærmest forsinket, men det betyder at hun er enormt træt og jo ikke tør køre bil.
Jeg håber for dig at det er det andet du har læst om og ikke meniere for det ikke sjovt ved jeg fra min kusine, hun er i øvrigt døv på det ene øre og har nedsat hørelse på dert andet så hun bruger høreapperat.
jan 2014
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Jeg ville gå til din egen læge med din mistanke - men nok kun hvis du føler han/hun lytter til dig.
Feber er jo et enormt vigtigt symptom, så jeg kan slet ikke se hvorfor de ikke lytter til din krop. Du må vist bare have fat i dem igen - det er den eneste vej frem, desværre -.- igen og igen indtil de lytter
jan 2014
Mordus meniere