554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tilberede kylling og fisk til kræsen.. Tilberede kylling og fisk til kræsen..

..kat...

Igen, igen, igen har min dejlige hanmis fået urinvejsinfektion, og han har igennem den sidste uge fået diæten RC's Urinary.... MEN i den sidste uge har han ikke rigtig vil spise foderet, og først de sidste par dage har han spist af det - og i går tilmed kastet det hele op!... Det er vigtigt at han får sin diæt, for at komme urinvejsinfektionen til livs. Dyrlæge mener at det er forstoppelse der er grungen til at han kaster op - som han også har lidt af - men han kommer sparsomt af med sin afføring, taget i betragtning af at han ikke har spist så meget..

SÅ snakker jeg med dyrlægen, som anbefaler at koge noget kylling og nogle fiskeboller og mose det i maden - men hvordan gør jeg det (ja, står aldrig i køkkenet - pinligt)... Er det at købe nogle kyllingfilér og nogle fiskeboller, smide det i kogende vand, lade det koge, og når det er kogt, så bare mose det ud i tørkosten?

Eller er der andre gode ideer til hvordan jeg får tørkosten i ham... ?? Og tilberedningen smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilberede kylling og fisk til kræsen..
  • #1   1. jul 2009 Øv da.
    Kan du ikke bare klippe kyllingekødet i små stykker, koge det, og servere med kogevand? Og hvis han så kan lide det, prøve at komme lidt tørfoder i.
    Eller måske vil han gerne have tørfoderet, hvis han bliver håndfodret.

(Kan ikke forstå at filskeboller er sagen, vil tro at der er en del salt i).

Hvis han virkelig ikke kan lide det tørfoder og tilmed kaster op af det, så ville jeg droppe det. Måske er der noget galt med foderet ... harsk eller noget.
    Måske diætfoder fra Hills el. a. bedre vil glide ned.
    Jeg har læst, at stress kan være medvirkende årsag til urinvejslidelser, så tænker at han kan blive stresset og ked over at blive budt sådan noget "hundeæde" ... og det er ikke smart så.

Kan infektionen mon ikke kureres med antibiotika og foder med meget væske.... fx kyllinge- eller hvidfisk-suppe.... ? Væskeholdigt foder vil også være godt mod forstoppelsen.

God bedring med ham.

• #2   1. jul 2009 Hej Tinka - Dejligt med god respons smiley Du virker til at være inde i dette... smiley

Jeg vil prøve håndfordring, og som du siger kylling med kogevand - og liste noget tørfoder i der...

Han er meget nødt til at have det tørfoder, som er en diæt der behandler de krystaller der gør at han får urinvejsinfektion. Han har haft urinvejsinfektion to gange før - den ene gang behandlede vi med antibiotika, det kom igen. Den anden gang behandlede vi med antibiotika og diæt, som han dengang godt ville spise, men det kom igen, og han var ikke helt fri for krystaller.

Nu har han jo fået det igen, fået antibiotika, og skal fremover køre på den diæt, så han ikke for det for 4. gang. Om hills eller andre mærker har en diæt som er behandende for krystaller, ved jeg ikke, men vil undersøge. Antibiotikaen er ikke nok alene. En anden mulighed er at der ligger en større krystal sten i blæren, men det skal vise sig ved urinprøve der bliver analyseret om 5 uger, og ellers skal han røgtensfotograferes.. smiley

Jeg har ikke hørt at stress kan være medvirkende til urinvejsinfektion, og mener bestemt ikke at Buster er stresset udover dette.. Men det ville jo ikke være smart at han reagerer negativt på det foder..

Når du siger kyllinge eller hvidfisk suppe, hvad tænker du så... Hvor kan man købe dette, og serverer man det som suppe som de sluprer i sig.. For JA, væske vil klart være godt for ham... Mange tak for dit svar smiley

Andre der har gode ideer til alternativ fodring end tørkost for hans urinvejsinfektion og hårde mave...

• #3   1. jul 2009 Jeg har nu ikke meget forstand på det, for jeg har ( 7,9,13) endnu aldrig haft katte med urinvejsbøvl. Men med to overvægtige, tørfodergnaskende hankastrater skal jeg desværre ikke vide mig for sikker på, at jeg ikke kommer til at opleve det også.
    Hvis de skulle få noget med urinvejene vil jeg bede min dyrlæge om at tygge sig gennem en svensk dyrlægestuderendes eksamensopgave. Jeg har skimmet den, fatter dog ikke halvdelen - men interessant læsning er det, og noget af det er da til at forstå og giver god mening.
    Du kan selv prøve at læse den, og evt. bede dyrlægen læse det også.

(link fjernet)

Kyllinge- eller hvidfiskesuppe: Kyllingfilet klippes i små stykker, koges og serveres med kogevand. Hvidfisk kan fx være ising eller sej - det koges også bare, og serveres med kogevand. Håber han kan li' det.

• #4   1. jul 2009 Hmmm, det var da mærkeligt, linket virker ikke. Men det kan findes ved at google på " idiopatisk cystit " (nr. to er pdf-udgaven i fuld længde)

• #5   1. jul 2009 He he... Jeg håber at du ikke kommer i sådanne problemer med dine hanmisser - Det er dyrt, og frustrende at stå med sin øjesten der igen og igen bliver syg smiley

De supper vil jeg prøve mig frem med - Har idag købt lakseolie, som skulle være kræs, men tror du han gider det! smiley

Opgaven vil jeg også prøve at skimte igennem, det lyder allerede spændende... Endnu engang tak for din tid smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #6   2. jul 2009 Tror det er dette link.:-) Ret interessant læsning...
    http://ex-epsilon.slu.se/archive/00000911/01/ExamensarbeteFIC.pdf
    .
    I kan også gå til Google`s oversætter, der er også oversættelse fra Svensk til dansk...
    http://translate.google.com/translate_t?hl=da#

• #7   3. jul 2009 Ja, det er det link smiley Jeg var SÅ sikker på, at jeg havde skrevet rigtigt, men kan åbenbart ikke kende forskel på F og T :S (det må være varmen).
    God ide med oversættelse, det kan nok lette læsningen en smule.

Kommentér på:
Tilberede kylling og fisk til kræsen..

Annonce