1.453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Jeres erfaring med bortløbne katte Jeres erfaring med bortløbne katte

Jeg er nysgerrig på at høre jeres erfaringer med bortløbne han katte, ikke mærket eller kastreret katte?

Vores kat løb hjemmefra nytårsnat. Han har været ude få gange i sele for over et halvt år siden i en anden by.. Vi har boet på nuværende adresse i over et halvt år, her har han ikke været ude.

Jeg håber i vil hjælpe. er der evt. nogen herinde, der bor i nærheden af Gislinge ved Holbæk.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres erfaring med bortløbne katte
  • #2   1. jan 2013 Øh....Hvordan kom den ud??

• #3   1. jan 2013 Camilla S: Vi prøver at holde modet oppe, tak skal du have, det trøstede lidt :).. Dejligt at høre med din mosters kat.

Karin: vi havde en aftale med vores underbo, om at han skulle komme op til os. Vi havde understreget, meget tydeligt, at han skulle huske at lukke døren, da vores kat er inde kat.. Jeg går altid ned og tjekker for en sikkerheds skyld.
    Men da der skete noget uventet, gik der ca. et kvarters tid, før jeg var nede og tjekke, og der stod døren på klem, og katten var smuttet. Vi gik i rigtig lang tid og kaldte på ham, men han kom ikke.

• #4   1. jan 2013 Okay sikke da et væmmeligt uheld smiley
    Men mist ikke håbet, der er chance for den finder hjem igen men der kan godt gå et par dage.

Held og lykke.

• #5   1. jan 2013 Jo tak, vi krydser alt der krydses kan. smiley
    Vi er ude og kalde på ham i tide og utide, vi har spredt hans grus rund omkring, og har et vindue stående åbent døgnet rundt.
    Vi laver efterlysning på ham imorgen, ringer til nærtliggende dyreklinikker osv.. så er der vel ikke så meget mere at gøre??

Kan man tillade sig at gå og stemme dørklokker?

• #6   1. jan 2013 Har du noget legetøj der kan rasle som han reagerer særligt på?

For så kunne du jo prøve at gå rundt og rasle med det og kalde på ham det virker hver gang på min kat når jeg er hjemme ved mine forældre med hende :)..

• #7   1. jan 2013 Han er sikkert meget skræmt lige nu pga alt larmen.. Stil mad ud og drys noget af hans kattegus rundt ved huset, så han kan lugte vejen hjem

• #8   1. jan 2013 Jeg synes da godt at i kan stemme dørklokker. Husk at medbringe billeder, da mange katte kan ligne hinanden, specielt hvis man ikke er katte menneske smiley godt jagt og krydsede fingre

• #9   1. jan 2013 NÅR DIN KAT ER LØBET VÆK

Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

Lad om muligt et vindue stå åbent.

Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

Efterlysningsannonce i lokalavisen

Efterlys katten på facebook, Kattens Værn, www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger samme steder.

Og efterlys på diverse kattefora.

Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister.
    Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.

• #10   2. jan 2013 Hvor er det forfærdeligt. Står i sammensituation som dig. Vores ene udekat har ikke været hjemme siden den 30. Man er så bange for at der er sket noget.

Jeg var ude kl 02.00 om natten den ene nat, for at lede. Dette er en god ide, da de jo ofte er meget aktive udenfor i nattetimerne, da der ikke er så meget karm fra biler og mennesker. Tror der er større sandsynlighed for at de sådan rigtig gemmer sig om dagen, især hvis de ikke er vant til at være ude.

Hvis jeg var dig ville jeg også prøve at sætte sedler op, samt efterlyse på facebook (kan være din by har en eller anden gruppe af en art). Du kan også smide sedler/billede i postkasserne i dit område, så du er sikker på at alle ser efterlysningen.

Håber du finder din kat.

• #11   2. jan 2013 Tusinde tusinde tak for alle jeres fantastiske råd! Stor tak for det..
    Det er super dejligt, at man får hjælp når man spørger efter det herinde, og ikke alt muligt pis f.eks. "ØH hvorfor har du ikke fået ham mærket"!!

Da kl. var omkring 22 i går aftes hørte kæresten nogle katte slås udenfor, vi stormede ud af døren, i håb om at det var vores mis, men ingen af dem var ham. Vi gik og kaldte og havde egentlig mistet modet, da vi skulle til at gå indenfor, hørte vi en kat beklage sig, vi fulgte lyden og der så vi........VORES KAT... klemt i et hjørne af en anden kat, som forsvarede dens territorium.

Han styrtede med det samme til madskålen, gik på kattebakken og lagde sig til at sove, lille pus, ingen tvivl om at det havde været en lang dag for ham. smiley

• #12   2. jan 2013 EFTERLYSNING MIDDI: Jeg krydser fingre for at du finder din misser, der findes da ikke noget værre end ens lille baby forsvinder!.. giv update når der kommer noget..
    Krydsede fingre og håb er sendt afsted til dig smiley

• #13   2. jan 2013 Åh hvor dejligt han kom hjem igen i god behold smiley

• #14   2. jan 2013 JAAA jeg er også ovenud lykkelig!!
    Det værste var næsten og jeg bestilte en tid til ham for lang tid siden, med hele svineriet til, og det er her d.9/1.. jeg tænkte bare.. kunne det i det mindste ikke have været sket efter at han var blevet mærket osv.
    Men nu er han heldigvis hjemme igen ;D

• #15   3. jan 2013 Hvor godt I fandt ham! :-).

Håber at Middi fra Ikast også snart er hjemme i god behold!

• #16   3. jan 2013 årh det er super-skønt fordig at i fandt den smiley
    Håber inderligt at jeg er så heldig, men som dagene går tror jeg mindre og mindre på at jeg får ham igen, da jeg er ret sikker på at han er lukket inde et sted, og nu på 4. dag, er han nok ved at være sulten/tørstig smiley

• #17   3. jan 2013 MIDDI - prøv at gå rundt og lytte ved skure, garager, vaskehuse osv. Og smid sedler i folks postkasser. Spørg alle du møder på din vej om de har set katten, og bed dem give dig besked straks, hvis de ser ham.
    Måske dusør kan øge folks lyst til at hjælpe med at finde ham....

Han <i>kan</i> måske være hoppet ind i en bil, så tjek også efterlysninger udenbys.

Det må være et mareridt ikke at vide, hvor ens kat er :-(. Men hold modet oppe. Det er heldigvis set før, at katte finder hjem - også efter lang tid.
    Jeg krydser fingre og tæer for at han snart er hjemme!

• #18   4. jan 2013 Tusinde tak Tinka, jeg giver heller ikke op før han er fundet......er i gang med at smide efterlysninger i folks postkasser og der er dusør på...for ja desværre er der nog mange der tænker "det er da bare en kat, få en ny", så en ekstra gevinst for dem, gør måske at de trods alt er villige til at hjælpe smiley

Det ER et sand marridt. Mest uvisheden.... smiley

• #19   4. jan 2013 Desværre er der generelt ikke den store forståelse for, hvor meget en kat kan betyde for nogle af os. Men lovning om nogle få hundrede kroner kan måske lette forståelsen for nogen....

Heldigvis er der da behjertede mennesker til, der tager hånd om bortløbne katte, og gør alt for at finde ejeren - det har jeg set glædelige eksempler på her på KG.

Middi SKAL hjem!

Kommentér på:
Jeres erfaring med bortløbne katte

Annonce