795 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Massere af spørgsmål om Maine Coon? Massere af spørgsmål om Maine Coon?
Hej katte galleri
Min kæreste og jeg har besluttet os for at på 2 Maine Coon killinger som er søskende og 2 piger.
Har en masse spørgsmål angående Maine coon katte ??
Ved det bliver store katte så hvad ville være bedst for dem angående kattebakke - med eller uden låg?
Og langhåret bliver de jo også så hvilke børster/ kamme ville være gode at anskaffe sig?
Og så lige en sidste ting, når de skal være inde katte og begge er hunkøn er det så nødvendigt at sterilisere dem??
Hilsen Pernille ??
0 synes godt om
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Men med hensyn til sterilisering/neutralisering, så ja vil jeg mene. Hunkattene vil gå i løbetid og løbetid er en stresset periode for katte.
Derudover har jeg også ladet mig fortælle at hvis man lader dem gå fertile for længe uden sterilisering eller avl kan man risikere en masse følgesygdomme. Men nu jeg selv primært til hankatte så er sikker på de andre herinde kan fortælle meget mere. Men ville syntes det er synd de skal gå og være fertile og igennem løbetid.
mar 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 160
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 22
Okay så skal de helt sikkert steriliseres de skal have det bedst muligt ??
Nala C ved du nået om børster og det kan se sin kat også er langhåret ???
mar 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Børster og kamme kan jeg ikke råde dig noget, men det kan opdrætter helt sikkert..
Mht neutralisering, så ja klart skal du neutralisere selvom det er indekatte, af flere årsager, først så kommer en hunkat i løbetid ca hver 20-22 dag, det medfører en del stress for katten men også nogle gener for mennesket da en hunkat i løb kan skrige ret højt, og bor man i lejlighed, tror jeg hurtigt at naboerne får pip da det er på alle tidspunkter af døgnet, udover det så kan en hunkat der ikke bliver parret gå i konstant løb, det vil sige at det er uafbrudt 24/7 365 dage om året, ikke sjovt for hunkatten..
Endvidre så kan hunkatte også begynde at strinte og blive generelt urenlig og fertile hunkatte kan bare være nogle mokker
Så er der følgesygdommene af fertile hunkatte der ikke bliver parret, cyster på livmoderen/ æggestokke, livmoderbetændelse m.m.
Muligheden er selvfølgelig p-piller, men det er ikke en god løsning i det lange løb, da det giver stor risiko for kræft
Jeg ser at du har taget til dig at du vil neutralisere, men vil blot give dig en fyldig forklaring på hvorfor det er en god ide, slutteligt så får du nogle meget mere harmoniske katte ved at lade dem neutralisere..
Vil også tro at der i din kontrakt står at de skal neutraliseres indenfor en vis tidsramme når du ikke er opdrætter, forudsat selvfølgelig at du har købt med stamtavle..
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Ang børster kommer du meget langt med nogle stålkamme og en rullekam .
Vildsvinets børste og filtknuser.
Vi handler alle vores ting ved pitstop for pets og hos mysterycoons
sep 2006
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Især pelsplejen er et kæmpe arbejde og det skal gøres rigtigt fra starten af... ellers ender du med katte der ikke vil børstes... som skal i narkose hos dyrlægen for at blive klippet... så der skal du virkelig være ihærdig
MCO er STORE katte (hvis de er med stamtavle) så du skal regne med at anskaffe et krattetræ der kan holde til tunge kattes vilde leg (må ikke kunne vælte) ... samt det skal være højt, så de kan kratte deres klør fuld udstrakt....
De skal have ordenligt foder... helst store foder piller der passer til deres mundform..... og de spiser meget
Jeg håber du er flyttet fra den lille lejlighed... ellers kan det godt blive et problem med sådan et par store damer .
Hvorfor er de ikke neutraliseret fra opdrætteren ??
mar 2013
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Og ja neutralisering er en rigtig godt ting.
Med hensyn til børster, så har jeg fået anbefalet af min opdrætter at bruge en dobbelt børste så længe de er små og ikke har en så fyldig pels. http://www.maxizoo.dk/20cm.html denne her, den er rigtig god og den får en masse af de løse hår med sig. også skal du have en underuldskam (link fjernet) også er denne her også god at have.
Kan anbefale dig måske at kontakte min opdrætter, han kan fortælle dig en masse hvis der er mere som du gerne vil vide. www.nordicbreed.dk
Og med hensyn til kattebakke der er stor så har jeg netop selv lige fundet en som jeg skal have købt til mine.
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/hus/182584 den er rimelig stor
Håber det kunne hjælpe lidt
Billedet er af min Aslan som blev 6 måneder igår.
feb 2009
Til trådstarter ved meget underuld vil jeg også anbefale en schæferstrile.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
feb 2009
okt 2011
okt 2011
Nu kan jeg se du kommer fra sjælland... og jeg håber virkelige ikke du har købt dine katte ved Stubbekøbing??? !!!!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.156
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Harald nyborg har også sådan nogen store og høje kasser, men de er ikke særlig kønne, de er sorte..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2011
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
(Hvis nu man skulle ligge inde med, eller kender nogen der har gnaverbure som ikke er i brug) ..
nov 2011
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
sep 2006
G.H vi har reserveret dem hos en i fuglebjerg
okt 2011
Massere af spørgsmål om Maine Coon?