795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Massere af spørgsmål om Maine Coon? Massere af spørgsmål om Maine Coon?

Hej katte galleri
Min kæreste og jeg har besluttet os for at på 2 Maine Coon killinger som er søskende og 2 piger.
Har en masse spørgsmål angående Maine coon katte ??
Ved det bliver store katte så hvad ville være bedst for dem angående kattebakke - med eller uden låg?
Og langhåret bliver de jo også så hvilke børster/ kamme ville være gode at anskaffe sig?
Og så lige en sidste ting, når de skal være inde katte og begge er hunkøn er det så nødvendigt at sterilisere dem??

Hilsen Pernille ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Massere af spørgsmål om Maine Coon?
  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #1   6. maj 2013 De to første ting vil jeg ikke svare på da jeg ikke selv har MCO smiley

Men med hensyn til sterilisering/neutralisering, så ja vil jeg mene. Hunkattene vil gå i løbetid og løbetid er en stresset periode for katte.
    Derudover har jeg også ladet mig fortælle at hvis man lader dem gå fertile for længe uden sterilisering eller avl kan man risikere en masse følgesygdomme. Men nu jeg selv primært til hankatte så er sikker på de andre herinde kan fortælle meget mere. Men ville syntes det er synd de skal gå og være fertile og igennem løbetid.

• #2   6. maj 2013 3 store uden låg vil de nok foretrække. Og ja det ville være bedst at lade dem neutralisere alt andet vil være hul i hovedet at lade dem gennem gå løbetid gang på gang tager hårdt på en kat. Du for også en meget mere harmonisk, kælen og glad kat ved at lade dem neutralisere.

• #3   6. maj 2013 Okay så der skal være mere ind et toilet? ??
    Okay så skal de helt sikkert steriliseres de skal have det bedst muligt ??
    Nala C ved du nået om børster og det kan se sin kat også er langhåret ???

• #4   6. maj 2013 Jeg har en god dyrhandel som jeg har købt en masse gode børster ved i vestsjælland han er super god til at vejlede. Men jeg ved ikke lige navnet på dem. Og ja du skal have mere end et toilet, da det sjældent kattene vil dele samme toilet.

• #6   6. maj 2013 Jeg ville nok vælge en overdækket kattebakke og 1-2 åbne kattebakker, og husk de skal have en vis størrelse til den størrelse katte smiley

Børster og kamme kan jeg ikke råde dig noget, men det kan opdrætter helt sikkert..

Mht neutralisering, så ja klart skal du neutralisere selvom det er indekatte, af flere årsager, først så kommer en hunkat i løbetid ca hver 20-22 dag, det medfører en del stress for katten men også nogle gener for mennesket da en hunkat i løb kan skrige ret højt, og bor man i lejlighed, tror jeg hurtigt at naboerne får pip da det er på alle tidspunkter af døgnet, udover det så kan en hunkat der ikke bliver parret gå i konstant løb, det vil sige at det er uafbrudt 24/7 365 dage om året, ikke sjovt for hunkatten..
    Endvidre så kan hunkatte også begynde at strinte og blive generelt urenlig og fertile hunkatte kan bare være nogle mokker smiley

Så er der følgesygdommene af fertile hunkatte der ikke bliver parret, cyster på livmoderen/ æggestokke, livmoderbetændelse m.m.
    Muligheden er selvfølgelig p-piller, men det er ikke en god løsning i det lange løb, da det giver stor risiko for kræft smiley

Jeg ser at du har taget til dig at du vil neutralisere, men vil blot give dig en fyldig forklaring på hvorfor det er en god ide, slutteligt så får du nogle meget mere harmoniske katte ved at lade dem neutralisere..
    Vil også tro at der i din kontrakt står at de skal neutraliseres indenfor en vis tidsramme når du ikke er opdrætter, forudsat selvfølgelig at du har købt med stamtavle..

• #7   6. maj 2013 Ja nu har de andre svaret rigtig godt på kasse og neutralisering smiley
    Ang børster kommer du meget langt med nogle stålkamme og en rullekam .
    Vildsvinets børste og filtknuser.
    Vi handler alle vores ting ved pitstop for pets og hos mysterycoons

• #8   6. maj 2013 Tak for jeres svar??

• #9   6. maj 2013 Ellers er det en rigtig god ide at snakke med opdrætteren om hvad de gør...
    Især pelsplejen er et kæmpe arbejde og det skal gøres rigtigt fra starten af... ellers ender du med katte der ikke vil børstes... som skal i narkose hos dyrlægen for at blive klippet... så der skal du virkelig være ihærdig smiley
    MCO er STORE katte (hvis de er med stamtavle) så du skal regne med at anskaffe et krattetræ der kan holde til tunge kattes vilde leg (må ikke kunne vælte) ... samt det skal være højt, så de kan kratte deres klør fuld udstrakt....
    De skal have ordenligt foder... helst store foder piller der passer til deres mundform..... og de spiser meget smiley
    Jeg håber du er flyttet fra den lille lejlighed... ellers kan det godt blive et problem med sådan et par store damer .

Hvorfor er de ikke neutraliseret fra opdrætteren ??

• #11   6. maj 2013 G. H fordi de sikkert er uden stamtavle. eller fordi hun har købt den til avl, men tror næppe det sidste. mon ikke opdrætteren så havde vejlet lidt bedre smiley

• #12   6. maj 2013 Jeg har selv en main coon, og jeg har en lukket kattebakke og det fungere fint herhjemme, har en anden kat også som er lidt stor.
    Og ja neutralisering er en rigtig godt ting.

Med hensyn til børster, så har jeg fået anbefalet af min opdrætter at bruge en dobbelt børste så længe de er små og ikke har en så fyldig pels. http://www.maxizoo.dk/20cm.html denne her, den er rigtig god og den får en masse af de løse hår med sig. også skal du have en underuldskam (link fjernet) også er denne her også god at have.
    Kan anbefale dig måske at kontakte min opdrætter, han kan fortælle dig en masse hvis der er mere som du gerne vil vide. www.nordicbreed.dk
    Og med hensyn til kattebakke der er stor så har jeg netop selv lige fundet en som jeg skal have købt til mine.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/hus/182584 den er rimelig stor

Håber det kunne hjælpe lidt

Billedet er af min Aslan som blev 6 måneder igår.

profilbillede
  • #13   6. maj 2013 Anne Marie den dobbelt børste er den med natur børste som vildsvin ect. Eller er den syntetisk for det vil jeg ikke anbefale til en MCO pels.

Til trådstarter ved meget underuld vil jeg også anbefale en schæferstrile.

• #14   6. maj 2013 Vi har en furminator (bliver brugt ca hver 2-3 uge), en karte og en tættekam i stål. Det virker fint her, men er så heldig at have en Trold der ikke filtrer i pelsen. smiley

• #16   6. maj 2013 Enig med Fruen på Godset

• #17   6. maj 2013 Nej uha... sådan en karl dur heller ikke til mine MCO ... altså en furminator

• #18   6. maj 2013 Pernille

Nu kan jeg se du kommer fra sjælland... og jeg håber virkelige ikke du har købt dine katte ved Stubbekøbing??? !!!!

• #20   7. maj 2013 Jeg læser det som om i har planer om at købe to piger, men endnu ikke har købt/reserveret ? Og er det tilfældet kan jeg anbefale dig, at købe hos en opdrætter som allerede har neutraliseret pigerne før i kan få dem, så slipper i for alle bekymringerne omkring operationen, og mange mærker og vaksinere dem også, det spare jer for så mange ting smiley

• #21   7. maj 2013 ang store bakker, hvis den skal være åben, kam man jo købe en af de der plastik sandkasser..den er er jo til at holde ud af kikke på..
    Harald nyborg har også sådan nogen store og høje kasser, men de er ikke særlig kønne, de er sorte..

• #22   7. maj 2013 zooplus har en XXL kattebakke, der er genial til store katte.

• #23   7. maj 2013 Heidi, den jeg har linket til er med nylon børster og den jeg selv har er vist også med nylon, den fungere fint nok for mig, men skal have købt en ny på et tidspunkt.

• #24   7. maj 2013 Mht store kattebakker så har jeg tidl. haft kaniner og rotter og jeg har taget bunden af deres bure som kattebakker nu.. De er ligeså store som bedrollers, men mere kvadratiske og mine katte vil hellere bruge dem.. Selvom jeg har små katte, vil jeg ikke give dem en mindre bakke end det..
    (Hvis nu man skulle ligge inde med, eller kender nogen der har gnaverbure som ikke er i brug) ..

• #26   7. maj 2013 Cawani, sikke en god idé en skam jeg lige har smidt et af mine gamle gnaver bur ud. Den kunne der måske have været nogen der kunne bruge, bruger ikk selv åbne kattebakker da min den ældste ikk vil bruge åbne.

• #27   7. maj 2013 Anna Marie: Jeg synes det var enormt svært at finde en kattebakke som jeg synes var stor nok og som jeg ville betale (mine misser skal ikke mangle, men jeg sparer bestemt hvor jeg kan xD).. Så vi brugte egentlig gnaverburet "midlertidigt" men det fungerer super og jeg vil faktisk ikke skifte det ud nu.. Jeg har dog suppleret så jeg har en lukket bakke også.. Min hunkat foretrækker at tisse i en åben og lave stort i lukket..

• #28   7. maj 2013 Tusind tak for jeres svar smiley
    G.H vi har reserveret dem hos en i fuglebjerg smiley

• #29   7. maj 2013 Husk nu at de skal vac, og tjekkes af en dyrlæge inden i køber dem... der ruller lige pt en træls sag om meget syge killinger... orme og loppekur er desværre ikke nok...

Kommentér på:
Massere af spørgsmål om Maine Coon?

Annonce