779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

"Gammelt" foder "Gammelt" foder

Hej katte-elskere

Da mine katte lige er blevet steriliseret og derfor skal skifte foder, har jeg næsten 4 kg killinge foder til overs (fik 8 kg foder med fra opdrætteren).

Er der nogle steder man kan give det til? Eller nogle herinde som vil have det?

Det er Royal Canin Persian Kitten (ved ikke om andre killinger kan spise, eller om det kun er persere!?).

Håber at foderet kan gives videre, i stedet for at smide det ud??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Gammelt" foder
  • #1   29. sep 2014 Jeg tror bestemt ikke at det gør noget at du foresat giver dine katte, killing foder indtil det er brugt op, man skal jo også langsomt blande det nye foder i det gamle smiley

Men ellers vil jeg da tro, at alle internater osv. med glæde tager imod det smiley

• #2   29. sep 2014 Så jeg kan stadig godt blande killinge foderet med det nye, indtil det er opbrugt?

• #3   29. sep 2014 Ja, det gamle med det nye, altså lidt nyt foder i killing foderet smiley
    De bliver jo ikke fede på det der er tilbage, de har bare ikke godt af killing foder i det lange løb, da der er for meget fedt i smiley

• #4   29. sep 2014 Jamen er det godt når jeg har så meget tilbage? Der er jo til flere måneder? smiley

• #5   29. sep 2014 Det siges jo at katte skal have killinge foder til de er ca 1 år og det er dine jo ikke ?

Killinge foder bruges også til katte mødre inden de har født og til andre der trænger til lidt sul på kroppen, så det anser jeg nu ikke som et problem, det ville jeg nu selv gøre, men det kan da være der er andre der er uenige smiley

• #6   29. sep 2014 Jo mine er stadig lidt over 6 md smiley Så bliver jeg bare ved smiley

• #7   29. sep 2014 Ja bliv du bare ved, at de er steriliserede betyder ikke du skal købe foder til steriliserede katte smiley jeg har haft/har 6 katte ialt og de har alle været kastrater og jeg har aldrig købt special foder til neutraliserede katte, og har kun haft en kat som blev overvægtig, det var så på grund af dårlige hofter, og før jeg vidste det å, havde han faktisk tabt sig 700g og det fordi han fik mere vådfoder smiley
    Vælg et godt foder når den tid kommer, og brug gerne mere end en uge til skiftet.

• #8   29. sep 2014 Fedt! Synes også at det ville være ærgeligt at lade det andet gå til spilde smiley

Synes bare at alle gør det forskelligt med det foder, at det sku er lidt forvirrende man skal stille op smiley

Mine spiser dog ikke særlig meget vådfoder desværre.. Jeg har en masse forskelligt de får, og de kan også godt lide det, men de spiser aldrig op, selvom jeg giver dem små portioner smiley

• #9   29. sep 2014 Det gør mine heller ikke med alt smiley men når det er med fisk eller tun såååå spiser de, selv det som plejer, at være deres ynglings foder er de træt af smiley så jeg skal lige have købt en stak prøvepakker på zoopluds.

• #10   29. sep 2014 Ja de bliver hurtig træt af noget smiley Men det ville jeg nok også hvis jeg spiste det samme smiley

Jeg er begyndt at give dem vådfoder fra Applaws, det er de helt vilde med! smiley Men de gider bare ikke at spise det 2 dage i træk smiley Men på under et kvarter, er skålene tomme smiley

• #11   29. sep 2014 smiley ja det kan mine også lide.

• #12   29. sep 2014 Det er også lækkert at det er så rent et produkt! smiley og nu har de fået flere mange nye varianter.

Hvad kan dine mere lide af vådfoder?

• #13   29. sep 2014 Cosma, og nogle fra Porta 21 ( ren kylling var deres favorit smiley ) Carny osean gerne den med sardin,,, der er flere men nogle slikker de bare sovsen af,,, de vil helst have dem med sovs.
    Når det er varmt eller de gange hvor Røde har fået ordnet tænder ryger der også en del af de billige fra supermarkederne, de slikker mest sovsen med ekstra vand.

• #14   29. sep 2014 Ja det gør mine også.. Silke slikker saucen, og så spiser Viola resten smiley

Sjove dyr smiley

Jeg har kun prøvet RC, Applaws og en enkelt fra Hills.. Kan simpelthen ikke gennemskue markedet for vådfoder smiley

• #15   29. sep 2014 Jeg prøver mig bare frem på zoopluds og helst i den kornfrie afdeling,,, men det er absolut ikke alt de vil spise bare fordi jeg mener det er sundt smiley

• #16   29. sep 2014 Bland det op med det andet, de kan ikke tåle at gå direkte fra et foder til et andet.. Det skal ske glidende

• #17   29. sep 2014 Nej de kan være nogle værre kræsen-pinde smiley

Går også efter det mere sunde smiley

• #18   29. sep 2014 Jeg blander også det nye og gamle smiley

Kommentér på:
"Gammelt" foder

Annonce