En kat mere eller? En kat mere eller?
Nu har jeg længe overvejet om der skal være en til misser herhjemme.Vil meget gerne have en kat til,men er så meget itivl om det kan lade sig gøre med Gismo og om det er bedst med en han eller hunkat.
Gismo som bor her og er 9 år,har jo altid været alene.Der kommer 2 andre missere og besøger ham i haven af og til,kommer dog også ind i huset og leger med hans legetøj osv,men hankatten kan han ikke så godt med,gismo knurrer af den,men med hunnen er der intet.Har i nogen erfaringer med 2 katte af samme køn men med forskellig alder og med en af hver køn,så ville jeg blive glad hvis i vil dele dem med mig. :0)
maj 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 67
Man kunne mærke at hun manglede men synes ikke jeg ville have en til.
Men for lidt over etår siden fik vi så en hun som var steriliseret. de skulle selvfølgelig se hinanden ad, men ellers gik det fint.
vi begyndte så at snakke om at vi gerne vi have to med samme alder, så hun ikke ville blive alene når den gamle ikke er her mere. For har da lidt fundet ud af at det er synd at sætte en killing sammen med en gammel.
Men vi fik så nummer 3 som er en han. Og hannerne kom faktisk bedst ud af det fra start. Men tror lidt at det er forskelligt.. man finder ud af det ved at prøve..
blev lige til en roman, håber det kan læses...
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 171
maj 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 67
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 171
For den træder selvfølgelig ind på hans territorium.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Een killing vil nemlig i mangel af bedre prøve at lege fange, rulle rundt og tæve med den ældre kat, som bliver stresset og enten gemmer sig eller uddeler øretæver. Det er synd for både den ældre kat og for killingen.
To killinger kan afreagere naturligt indbyrdes, og den voksne kat kan på afstand iagttage fjollerikkerne og måske på et tidspunkt deltage i det omfang, den får lyst.
Som tiden går, udlignes aldersforskellen, og man har tre gode venner. Og rent praktisk: Skulle man miste en af dem, har man stadig to gode venner uden at skulle starte forfra.
En kat mere eller?