226 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

En kat mere eller? En kat mere eller?

Nu har jeg længe overvejet om der skal være en til misser herhjemme.Vil meget gerne have en kat til,men er så meget itivl om det kan lade sig gøre med Gismo og om det er bedst med en han eller hunkat.
Gismo som bor her og er 9 år,har jo altid været alene.Der kommer 2 andre missere og besøger ham i haven af og til,kommer dog også ind i huset og leger med hans legetøj osv,men hankatten kan han ikke så godt med,gismo knurrer af den,men med hunnen er der intet.Har i nogen erfaringer med 2 katte af samme køn men med forskellig alder og med en af hver køn,så ville jeg blive glad hvis i vil dele dem med mig. :0)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En kat mere eller?
  • #1   12. jul 2008 Altså jeg har hele 3, og den gamle som er en han er ved at være 8 år. Vi fik for ca 5 år siden en til en hun, de kunne godt sammen efter et stykke tid, men hun irriteret ham, ved ikke om det var fordi hun var i løbetid eller noget. han var nemlig kasteret og hun var ikke blevet steriliseret endnu. Hun blev desværre meget syg efter et år og måtte aflives.
    Man kunne mærke at hun manglede men synes ikke jeg ville have en til.
    Men for lidt over etår siden fik vi så en hun som var steriliseret. de skulle selvfølgelig se hinanden ad, men ellers gik det fint.
    vi begyndte så at snakke om at vi gerne vi have to med samme alder, så hun ikke ville blive alene når den gamle ikke er her mere. For har da lidt fundet ud af at det er synd at sætte en killing sammen med en gammel.
    Men vi fik så nummer 3 som er en han. Og hannerne kom faktisk bedst ud af det fra start. Men tror lidt at det er forskelligt.. man finder ud af det ved at prøve..

blev lige til en roman, håber det kan læses...

• #3   12. jul 2008 Jo tænkte også på en killing selvfølgelig,men er mere om det er bedst med samme køn eller af hver køn. Tak for at i gider dele jeres erfaringer :0)

• #4   12. jul 2008 ud fra det du selv siger med dem som kommer på besøg, så skal det nok være en hun...

• #5   12. jul 2008 Nu er Gismo kastreret men ser da at han ude i haven er rimelig god til at sætte sine spor op af div buske. Men det gør den anden kat sikkert også om det kan være derfor han ikke bryder sig om ham.
    For den træder selvfølgelig ind på hans territorium.

• #6   13. jul 2008 Har man en ældre kat i forven, vil jeg anbefale at anskaffe ikke en, men to killinger.
    Een killing vil nemlig i mangel af bedre prøve at lege fange, rulle rundt og tæve med den ældre kat, som bliver stresset og enten gemmer sig eller uddeler øretæver. Det er synd for både den ældre kat og for killingen.

To killinger kan afreagere naturligt indbyrdes, og den voksne kat kan på afstand iagttage fjollerikkerne og måske på et tidspunkt deltage i det omfang, den får lyst.

Som tiden går, udlignes aldersforskellen, og man har tre gode venner. Og rent praktisk: Skulle man miste en af dem, har man stadig to gode venner uden at skulle starte forfra.

Kommentér på:
En kat mere eller?

Annonce