1.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Perser - sind og opførelse Perser - sind og opførelse

Hej! jeg har fået min første perser (taget til mig fra en anden ejer da hun ikke magtede hende) fik hende her da hun var 11 mdr. og nu skal jeg bare lige høre, er nemlig selv vandt til burmesere, er det normalt at de er meget hyperaktive om aftenen? også selvom man har prøvet at aktivere hende hele dagen? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perser - sind og opførelse
  • #1   12. apr 2013 I den alder er det meget normalt. Persere er ligeså legesyge som andre racer. Perseren er kendt for sit blide væsen, og det har den fra killing - det blir så mere udtalt med alderen.
    Jeg har 2 perser drenge på 12 og 14 mdr. - det har sprintertimer både formiddag og aften.

• #2   12. apr 2013 Godt at det er helt normalt smiley har bare aldrig prøvet en der går fra at ligge helt stille på sofaen til at spurte igennem hele lejligheden De. Andet smiley og hun er næsten ikke til at komme i kontakt med under de her ture så er hun helt op at ringe smiley hved du hvor længe det plejer at vare?

• #3   12. apr 2013 hi - Når mine tar den store tur om aftenen, kan de godt tørne rundt i en time. Så skiftes de til at fange hinanden. Sofaen rundt , på ryglænet - hen over spisebordet og et spring op på kradsetræet (2 meter højt) , ned igennem det - og forfra. Sommetider får hunden lov at være med.
    Om formiddagen er det hurtigere overstået. Det ser så sjovt ud, og de er bare i deres egen verden.

• #5   13. apr 2013 Det gør det ihvertfald smiley Det er nu meget sødt, og Ja hun er stadig et lille pus smiley

• #6   13. apr 2013 Da min perser/exotic, Romeo, var i samme alder arbejdede jeg i turnus på et sygehus i Oslo (skiftevis dag, aften og nattevagt. Især hvis jeg havde haft aftenvagt og kom træt hjem og skulle op på dagvagt næste dag, mente Romeo at nu skulle vi lege i mange timer. Hvis jeg gik i seng efter en time, holdt han mig vågen hele natten ved at larme, overfalde mine tæer under dynen, hoppe rundt på mig - han var godt nok "billg til salg" nogle gange - set i bakspejlet nu, skulle han jo allerede dengang have haft en killing som legekammerat. Men det var slet ikke i mine overvejelser dengang - og to killinger havde jeg nok ikke kunnet overskue med det arbejde. Romeo kom jo ret tilfældigt ind af døren. Jeg skulle passe ham for en veninde, bare et påskud, for hun ville ikke have ham tilbage igen, så jeg adopterede ham og vi har haft et rigtig godt liv sammen - men han er bestemt ikke doven - heller ikke nu som 13 årig og med slidgigt. Han får stadig sine 5 min. hvor han løber rundt i huset og leger med vores huskat Po ca. 2 gange om dagen. Han har kun knyttet sig til få personer i sit liv: mig, min mor og en veninde. Da jeg fik ham var han menneskesky - det var hans mor i øvrigt også, har jeg fået fortalt.
    Han har heller ikke haft de karakteristiske kattesprog. Han går aldrig med løftet hale, han har aldrig gnidt sig op af mig eller møbler, hverken med kroppen eller kinden, som vores huskat f.eks gør. Han vil heller ikke være for tæt på Po, så de har aldrig sovet i ske, vasket hinanden eller gnidt sig op ad hinanden, selvom jeg kan se at Po gerne vil dette...Jeg ved ikke om han har normal Perser/exotic adfærd, for har aldrig kendt andre eller om han måske er taget fra moren for tidlig eller er enebarn....For mig har han været den perfekte kat og meget hurtig til at omstille sig og vænne sig til f.eks et nyt hjem(jeg har flyttet enormt meget rundt). Jeg har rejst meget med ham i tog, når vi skulle hjem til min mor på week-end - min mors hjem, var hans andet hjem og han følte sig hjemme, så snart jeg lukkede ham ud af transportkassen. Vi har desuden et særligt bånd. Jeg er også klar over, at når han skal herfra, så vil jeg aldrig få en kat som ham igen, fordi han er så speciel - han er en ener smiley ;O)....

Kommentér på:
Perser - sind og opførelse

Annonce